Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 2. července 2012

1x11 - tak na to se vážně těším...

Jako bych se nesnažil zbavit dvou převodníků již roky, moje jakože city biky často jezdily na jedné 42T placce, je pravda, že tu a tam řetěz spadl, přeci jenom celý systém řazení nebyl na takové psí kusy designován, nicméně vodítko či zapomenutý přesmyk tuto situaci řešily bez větších problémů.

K mé radosti, svět se mění, po módě 3 placek přišla móda 2 placek a vlastně bylo jen otázkou času, kdy se kruh uzavře a vrátíme se k síle v jednoduchosti... Kruh uzavřela nedávno firma Sram se systémem řazení 1x11, detaily si můžete přečíst na http://www.bikerumor.com/2012/07/02/sram-xx1-1x11-drivetrain-gets-official-shifts-into-new-technology/. Jsem poměrně zvědavý na první zkušenosti bikerů, kde objeví největší slabiny tohoto systému. Neméně jsem zvědavý na životnost všech komponent, na nastavení řetězové linky, na to jak si zvyknou na trochu nižší rozsah převodů i při použití největší placky (10-42x38) - aneb slabší nejtěžší převod a těžší nejlehčí, tedy ve srovnání s nejrozšířenější sadou 3x9 (11-32x44). KISS princip je zkrátka k nezaplacení, věřím mu a věřím, že výhody předčí i v budoucnu nalezené nevýhody a že se systém co nejrychleji prosadí i do nižších řad...

Žádné komentáře:

Okomentovat