Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pátek 1. srpna 2014

Richmondské zápisky, díl 5, 1.8.2014, vzdálenost a blízkost

"...a dálka tolik vzdálená je blízká". Úsměvný text Trampské od Bratří Ebenů vcelku trefně vystihuje dnešní dobu. Takhle v neděli večer před odjezdem do Brna a následným letem do USA si říkám, jak asi budu řešit IT průsery rodičů takhle přes oceán, na ceny telefonátů jsem se sice nedíval, ale bylo více než pravděpodobné, že to nebude žádná láce. Ani teď ty ceny neznám, ale soudě dle toho, že všichni kolegové tu běhají po operátorech a shánějí americkou SIMku, se dá soudit, že jsme se příliš nemýlil :-) Narychlo jsem se rozhodl nainstalovat sobě i rodičům Skype. Sice jsem si připadal trochu oldschoolově (asi to není to pravé slovo, ale to neva), prostě od okamžiku, kdy se ceny neomezeného volání snížily na rozumnou úroveň mi přijde trapné řešit problémy IP světa, prostě všude volám z telefonu... Ale zpět ke Skypu, nainstaloval jsem si ho na svůj notebook i počítač rodičů, jenže při prvním testu jsem objevil závažný problém, stereomikrofon připojený k PC rodičů nefungoval, prvotní tip na problém mono/stereo se v průběhu času ukázal být správný. Jak nastalou situaci řešit? Za normálních okolností by člověk skočil do obchodu a asi za stovku koupil správný mikrofon, ale pokud jste v malém městě, tak v neděli je to celkem problém. No ano, mohl bych sednout do auta, ujet 30km, koupit mikrofon za stovku a bylo by vyřešeno, ale tohle je cesta k hromadění IT šrotu, vyhazování peněz, vyhazování tuny IT šrotu a hlavně je to workaround ne řešení z pohledu daných zdrojů a tedy osobní prohra a já nic nevzdávám :-) Ale abych to zkrátil a přinesl přidanou hodnotu i těm, které už půl hodiny otravuji "technologickými" řečmi. Jednoduše, pokud máte doma streoreproduktory, existuje nenulová pravděpodobnost, že jeden z reproduktorů je připojen k tomu druhému prostřednictvím mono jacku, pak stačí tento reproduktor odpojit a zapojit ho do zdířky mikrofonu a od této chvíle ho můžete používat jako mikrofon. Voila!

Když jsem u toho Skypu, tak dnes ráno, tedy v poledne vašeho času, jsem dostal příležitost si vyzkoušet řešení drobného technologického problému... Co takhle rozchodit nový smartphone Xiaomi Redmi 1S s člověkem, který nikdy neměl dotykáč! Vcelku zajímavá hodinová story :-) Omezím se jen na to nejdůležitější - místo, na kterém jsem ztratil půl hodiny svého života. Xiaomi prodává telefony s vloženou baterií, ale pozor, pod kontakty je vložena nějaká izolační folie, tak aby telefon nešel zapnout... LOL. Během další půl hodiny se nám podařila synchronizace kontaktů na Google účtu, rozchození Wi-Fi a e-mailu. Naučili jsme se telefonovat, posílat SMS a fotografovat...

Snídaňový hate, chtěl bych napsat kvalitní snídaňový hate a zapojit do toho firmu a diety, ale mluvila by za mě jen nasr...ost a zlost, takže raději prvně zchladnu, snad mi k tomu dopomůže zdejší déšť :-)

Ice Party Continues! Pokud jsem včera položil řečnickou otázku ohledně dalších party, tak dnes ji mohu zvednout :-) Zmrzlina se ve čtvrtek nesnědla, takže pokračujeme :-) Denní příjem energie na úrovni asi tak 30.000kJ bez jakéhokoliv pohybu... no tak to teda LOL.

Televize, po sto letech mám zase na nějakou dobu televizi. Johoho, jestli jsem si myslel, že TV v ČR je děsivá, tak nevím, jak ji hodnotit ve státech... v USA Today jsem objevil žebříček sledovanosti pořadů - America's Got Talent, Big Brother, MasterChief, Am. Ninja Warrior a pár běžných televizních seriálů na různých televizích obsazuje první dvacítku... Takže si to zrekapitulujeme - desítky až stovky televizních stanicí, stupidní reklamy co deset minut, miliarda zpravodajství, která stále dokola omílají to stejné a ještě více trapných pořadů, které tu všichni sledují... Kdybych se nesnažil zlepšit své jazykové schopnosti (ne, nemyslím každodenní lízání zmrzliny :-)), tak bych ten křáp nepustil ani na vteřinu, beztak mě z něj za vteřinu začne třeštit hlava :-)

USA Today, to je také kategorie sama pro sebe, noviny ve kterých najdu maximálně jeden dva zajímavé články. Na tom není nic překvapivého na rozdíl od jejich formátu, říká se mu Broasheet, a ve státech to znamená asi tak 12"x22", prostě vyloženě praktický formát :-) No dobře, byl by skvělý na sušení hub a to je výzva, už jsem se díval, že něco jedlého tu roste, takže... ;-)




Žádné komentáře:

Okomentovat