Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 4. srpna 2014

Richmondské zápisky, díl 7, 3.8.2014, outlet, hřbitov, houbaření, Williamsburg

V neděli jsme měli v plánu další nákupy, konkrétně Williamsburg Premium Outlets, což je obří outlet se 124 obchody věhlasných značek a parkoviště, na kterém jsme hledali místo snad 15 minut. Děs a běs, obchody ani ceny mě zrovna neuchvátily, takže z plánovaných nákupů jsem uskutečnil pouze nouzovku v podobě brýlí za necelých 12 babek...

Vzhledem k tomu, že jsem vzal většinu obchodů letecky, tak mi zbylo asi 1,5h z plánovaných 3h, které jsem využil k houbaření v přilehlých lesících a zejména na nedalekém hřbitově Williamsburg Memorial Park. No ano, zní to divně, ale pokud vypadnete z příšerného mumraje tisíce nákupuchtivých lidí a dostanete se na hřbitov, tak si připadáte jak na dovolené - oáza klidu... No a to houbaření, mohu já snad za to, že zde rostlo nespočet hub? Je zvláštní, že jsem šel s hlavou skloněnou k zemi s houboloveckým soustředění a nevšímal si hřbitova jako celku, těsně před odchodem jsem se zastavil, rozhlédl se a trochu se zděsil. Že pomníky nejsou vertikální nýbrž horizontální (leží na zemi) jsem si přirozeně všiml, ale že na většině z nich stojí váza s nějakou nevzhlednou umělou kyticí ozdobenou buď americkou vlajkou případně naprosto kýčovitým nafukovacím srdíčkem, to mě vážně dostalo. Na druhou stranu styl anglických zahrad připomínající koloniální zahrady zdobící velká panství v 18. století působí jinak zcela nenásilně a uklidňujícím dojmem, svoji roli v tom hraje jistě i absence vertikálních pomníků.

Ještě si neodpustím pár poznámku k houbám:

  • základní přehled severoamerických hub - http://www.fs.fed.us/nrs/pubs/gtr/gtr_nrs79.pdf
  • líbí se mi hromada jmen 
    • False Truffles - falešné lanýže
    • False Morel - falešný smrž
    • Golden Chanterelle - zlatá liška (naše liška obecná, lidově kuřátko)


A zmiňovaný hřbitov...

Po opuštění děsivých obchodňáků jsme se vydali do Williamsburgu, nejprve do Jamestownu k řece, nečekaně James River :-). Prohlédli jsme si písečnou pláž v Jamestown Beach Park a pak jsme, pro nás zcela typicky a pro američany zcela netypicky, vyšli pěšky kouknout na trajekt Jamestown-Scotland. Kapitán trajektu nás ovšem celkem nevybíravě vyhodil, že tam nemáme co dělat, takže otočka o 180° (přeci jenom byl na palubě Sheriff) a jedeme dál...


Následovala zastávka v Colonial Williamsburgu, kde jsme měli možnost shlédnout kostýmní představení "Revolution City", konečně jsem viděl kus americké historie, který mě zaujal. Primárně nemyslím ani tak samotné představení, ale spíše koloniální město, takové živé muzeum z počátku 18. stolení, vážně nádhera, kterou doporučuji vidět...

Žádné komentáře:

Okomentovat