Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

středa 20. srpna 2014

Richmondské zápisky, díl 24, 20.8.2014, jet lag a bezesné noci aneb spánek a bdění v Richmond

Spánek a bdění v Richmondu aneb o věcech, které mě netěší. Musím se přiznat, že prvních pár nocí se mi spalo na poměry dobře. Svoji roli v tom možná sehrála i velká postel (double bed), do které by se vešli tři, ale především jet lag. Ano, zní to opět zběsile, pásmová nemoc projevující se tím, že spím dobře? U mě nic překvapujícího :-) Byl jsem pořádně utahaný, což ve spolupráci s tím, jak jsem chodil spát pozdě znamenalo, že jsem padl do postele jako mrtvola a spal až do rána. Člověk je však (po)tvor poměrně přizpůsobivý, takže rozsynchronizování spánku a bdění odeznělo a postupně mi začaly vadit věci, které běžně vadí - halogenový reflektor, který vám svítí přímo do pokoje, stupidní lednička, jejíž kompresor vám škytá tři metry od hlavy, kondenzační jednotky klimatizace postavené pod vašimi okny, banda šašků s řvoucími osmiválci létající v noci po richmondských silnicích, příšerné vedro s dusnem a další neidentifikovatelné pazvuky linoucí se odevšad. K tomu připočítejte občasné pokousání od mravenců a to že je postel krátká (ano, spím v úhlopříčce, takže to není nepřekonatelný problém). Co vám z toho může vypadnou? Nevím! Ale mě z toho vychází každodenní nekvalitní spánek. A to je něco, co mě deptá, protože chybějící kvalita se projevuje nedostatečnou regenerací, tloustnutím, těžkým probouzením, ranním pocitem mrtvolnosti a v důsledku toho ve spolupráci s mojí slabostí i přežíráním, což má pro změnu psychické dopady - jo veselý kolotoč. Snaha vybruslit z něj časnějším zalehnutím je spíše kontraproduktivní. Zatímco pozdní uložení se k spánku má výhodu v tom, že jsem unavený a vcelku rychle usnu, tak v případně brzkého ulehnutí jen ležím a převaluji se, vnímám všechny výše popsané rušivé faktory a ne a ne spát... Asi nepřekvapí, že výsledek je stejný v obou případech, krátký a nekvalitní spánek.

Ale co, i tak mi je vlastně je hej, mám dvě nohy, dvě ruce, jednu hlavu a jediné co mě skutečně může trápit jsou následky mých činů, ten spánek se časem dožene, tedy nejlépe až v hrobě :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat