Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 18. srpna 2014

Richmondské zápisky, díl 21, 17.8.2014, Richmond Downtown

V neděli jsme se s kluky domluvili vyrazit na prohlídku centra města. To že jsem již mnohé viděl na kole mi nevadilo, ba právě naopak, před nedlouhou dobou jsem totiž zjistil, že z pěší perspektivy pocházejí ty nejlepší vjemy (no dobře nemálo záleží na tom, s kým vnímáte :-)), takže vzhůru, no tedy spíše dolů...

North Bank Trail
Auto jsme drze zapíchli v obytné čtvrti na ulici Riverside Park a pěšky vyrazili na vycházku po břehu James River. Místní květena připomínala nezřídka kdy džungli, a tak se asi nikdo nepodiví nad tím, že když jsem uviděl liány, tak jsem neodolal a zahrál si na Tarzana. No málem to dopadlo tragicky, liánou jsem ulomil nemalý kus uschlého stromu o několik metrů výše a ten málem přerazil kluky i mě. Strom jsme odklidili a pokračovalí dále, klikování na zábradlí lávky asi netřeba ani zmiňovat...


Mt. Cavalery Cemetery
Více než 100 let starý Mt. Cavalery Cemetery se nám připletl pod nohy, byť jsem ve skutečnosti chtěli do Hollywood Cemetery. Obrovský hřbitov protkaný sítí asfaltových silnic, ne, tady se opravdu pěšky nechodí... To však nic nemění na pietnosti a majestnátosti tohoto místa. Takže až si budu chtít v Richmondu odpočinou, vyrazím nejspíše sem, lehnu si mezi pomníky do stínu stromu a budu přemýšlet o živote a smrti a v lepším případě nebudu přemýšlet vůbec...



St. Andrew's Episcopal Church
Působivý kostel, který přitahuje pozornost z mnoha míst Richmondu, ani my jsme neodolali a místo do HWC vyrazili nejprve sem. Při snaze zvěčnit tuto stavbu na fotografii na mě začal volat starší pán, nechal jsem focení focením a běžel za ním. Zval mě dovnitř, abych si mohl vyfotit i interiér. Byť jsem mu nerozuměl zdaleka vše, ukázalo se, že jde o místního starousedlíka, kterému je 91 let, neuvěřitelně vitální člověk, radost pokecat si.



Hollywood Cemetery
Nakonec se dostalo i na slavný a doporučovaný Hollywood Cemetery. No zas tak okouzlen jsem nebyl, přesto toto místo za návštěvu stojí. Asi nejzajímavější mi přišla pyramida - Conferedate Soldiers Monument. Hroby dvou zde uložených prezidentů jsme nehledali a tím pádem ani neviděli, tedy nejspíš, kdo ví? :-) Mimochodem kromě automobilů můžete mezi náhrobními kameny potkat bandu turistů na Segwayi, tip pro případ, že by vám vůz přišel málo výstřední.


Robert E. Lee Memorial Bridge
Pěkný most s krásnou lávkou pro pěší a luxusní výhledem na řeku a nepříliš povedené město. Rozhodně doporučuji neopomenout procházku.


Belle Isle
Na tento ostrov ležící uprostřed James River se dostane po výše zmíněném mostě. A co zde? Krom cyklistického parku je tu pár historických průmyslových pozůstatků, rybník, skály k lezení (kdo po nich asi tak lezl, spadl a zase si dorubal již několikrát zničené rameno?) a zejména obří balvany v řece. Řeka je v těchto místech využívaná jako koupaliště. Jak už jsem jednou psal, taková Stvořidla ve velkém. Není nad to poskakovat z kamene na kámen. A pak když jsme se dostali na druhou stranu ostrovu nevěřil jsem vlastním očím, Dry Rocks - nádherné kameny téměř vytlačily vodu a tak vznik překrásný skalnatý park, kde jsem se dosyta vydováděl, běhal jsem a skákal jako splašený...



Tredegar
Cestou na Canal Walk nejde minout, Kubu jsme odtud nemohli dostat, Míra říkal, že to za nic nestojí a já s na to dívám tak nějak neutrálně :-)


Canal Walk
Richmondský Canal Walk  je dalším sympatickým místem na nedělní procházku, nedělní desetiminutovou procházku, nic moc k vidění, ale na poměry Richmondu dobrý :-) Na adrese 1201 Haxall Point můžete projít nějakou polorozbořenou budovou a objevovat místní graffiti.



East Canal Street
Samotné centrum Richmondu, pár ulic, které poskytují intimitu evropských měst, ulice plné hospůdek a barů. Kluci ji stihli již navštívit některý z předchozích večerů a pak reportovali přítomnost neskutečného množství krásných žen... Netuším, co všechno do sebe nalili, ale zní to hodně nepravděpodobně, soudě dle prozatimního pozorování :-) Když pak kluci zapadli do nějaké irské hospůdky, já si dal na staré dřevěné lavičce svačinu v podobě jablka a banánu v klidu jednoho sympatického náměstíčka. Pak jsem vytáhl Kindl a pokračoval ve čtení Lema, to mě však unavilo natolik, že jsem málem usnul. Takže jsem raději vstal a prošel se po okolí, nakonec jsem zakotvil nedaleko zmíněné hospůdky a sledoval život na ulicích. Nedaleká křižovatka se stala dějištěm několika nepodstatných událostí, ale stejně to stálo za to... BTW jsem rád, že ti idioti na BMX bez brzd, kteří vjeli do křižovatky na červenou jako zázrakem přežili, neměl jsem zrovna chuť přihlížet práci smrtky.



Virginia War Memorial
Virginia War Memorial je jak již název a fotografie napovídají památníkem vojáků z Virginie padlých v druhé světové válce, korejské válce, Vietnamu a Perském zálivu. Skládá se z následujících částí:

  • Shrine of Memory (Svatyně paměti) - z části kamenná a z části skleněná budova, která obsahuje jména téměř 12.000 padlých vojáků
  • Memory (Pamět) - sedm metrů vysoká socha vytesaná z bílého mramoru vyjadřuje smutek a zároveň hrdost, kterou pociťují obyvatelé Virginie za své padlé bratry a sestry
  • Torch of Liberty (Pochodeň svobody) - u nohou sochy paměti leží hořící pochodeň vyjadřující věčné vlastenectví
  • Flag Court (Dvůr vlajek) - sedm vlajek příslušejících jednotlivým vojenským jednotkám
Památník leží vysoko nad řekou a krom jiného nabízí toto pietní místo pěkný výhled na zmíněnou řeku a střed města.


Žádné komentáře:

Okomentovat