Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 4. srpna 2014

Richmondské zápisky, díl 6 (II), 2.8.2014, Washington

V sobotu jsme se všichni vydali na první společný výlet, cílem byl hodinu a půl vzdálený Washington DC.

Vlastně už nevím proč, ale byl jsem nominován do role navigátora, takže jsem se pohodlně usadil na místo spolujezdce a začal prozkoumávat půjčený Ford Focus. Záhy se mi podařilo naladit rádio, které hrálo výhradně klasiku, zvláštní, nikdo z osazenstva neprotestoval. První, co jsme slyšeli byla Dvořákova symfonie č. 9 "Z Nového světa", což mě navýsost pobavilo :-)


Mírovi se podařilo sehnat podzemní parkování za 3USD na den přímo v centru Washingtonu, proto jsme mohli v klidu vyrazit pěšky. V průběhu dne jsem si prohlédli většinu turistických památek, fotky asi netřeba komentovat :-)


Jako první jsme navštívili National Museum of the American Indian, pokud byste čekali výjevy z Májovek, tak byste byli určitě zklamaní...


Většina z nás (jak překvapivé) se nejvíce těšila do National Air and Space Museum. Musím říct, že těch několik hodin mi stačilo pouze k tomu, abych muzeem proběhl, potřeboval bych minimálně týden čistého času, abych si muzeum prohlédl, ale i tak vám mohu říct, že je naprosto úžasné...


National Museum of Natural History bylo třetím a posledním muzeem, které jsem stihli proběhnout. Podobně jako to předchozí skýtalo možnost ponořit se do sbírek asi tak na týden a ne na pouhopuhých několik hodin. Toto muzeum jsem vybral já, protože jsem chtěl vidět živé tropické motýly (vedla mě k tomu naprosto sentimentální avšak nádherná vzpomínka). Bohužel jsem se na ně dostal, ne kvůli tomu, že byla prohlídka zvlášť placená, nýbrž kvůli velké frontě a kvůli tomu, že do speciálního skleníku vždy pouštěli jen jistý počet lidí, tak aby celkový počet návštěvníků uvnitř nepřesáhl nějakou maďarskou konstantu :-( I toto muzeum vřele doporučuji navštívit.


National Museum of Natural History nabízí samozřejmě krom "živé" i "neživou" část, která je snad ještě více okouzlující...


Cesta zpět vedla kolem Pentagonu, který bylo třeba také řádně (spíše neřádně) vyfotit za jízdy z auta :-)


Co říci závěrem, miliarda lidí snad úplně všude, i tak návštěva Washingtonu DC stála za to. Ještě se sluší zmínit, že veškerá navštívená muzea jsou bezplatná :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat