Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

neděle 31. srpna 2014

Richmondské zápisky, díl 35, 31.8.2014, spálený, napálený a dopálený

Sobotní spánek byl vskutku výživný, tedy počkat, o jakém spánku to mluvím? Spáleniny z předchozího dne mi ho totiž příliš nedopřály, ale co, vždy může být ještě hůře, takže na poměry únavy to nebylo tak zlé :-) I neděle se nesla ve snídaňovém duchu podobně jako sobota. Pohodu jsem narušil až návštěvou práce, co může být lepšího než vyrazit v neděli do práce? Ale nenechte se mýlit, hlavním důvodem bylo vyplenění firemní lékárny, už před časem jsem v ní zahlédl pár drobností na popáleniny :-)

Namazal jsem se jak zákon káže a ulehl, klukům jsem oznámil ať se mnou nepočítají na žádnou nedělní aktivitu a zapnul jsem si televizi a počítač. Do nedávna neměla hotelová televize žádný smyl, konec konců jak jinak, když smysl nemá žádný americký televizní kanál a ano, mohl bych to rozšířit na televizi úplně obecně :-) Hotel se chlubí HBO, ale co si budeme povídat, není o nic lepší než ostatní kanály. Po pěti minutách reklama, převážně tu dávají samé sr.. a blbých 50 kanálů s neskutečně pomalou TV (z pohledu jejich přepínání). Děs! Ještě si k tomu přihoďte nezapamatovatelné názvy stanic a obrázek bude skoro kompletní, co např. WCVW-DT, WEATHHD, WTVR-DT, INVSTDSCHD, ... Přiznávám, že se tu na TV dívám trochu častěji než doma, jak by také ne, když televizi nevlastním, že :-) Trénink angličtiny se prostě hodí, jinak bych si o ovladač neopřel ani prázdný kelímek od toho hnusného a sladkého jogurtu. Aby to celé mělo aspoň trochu smysl, tak jsem se rozhodl najít televizní program na Internetu. Ukázalo se však, že to není zcela triviální úkol, copak vím, kterého poskytovatele televizního vysílání používá místní hotel, copak vím zda jde o pozemní, satelitní, kabelové nebo IP vysílání? Copak vím zda v těch tisících stanic je i těch mých 50? Musím říct, že mnoho zajímavého jsem nenašel a když už se zdálo, že to bude k něčemu dobré, tak to vyžadovalo registraci a to bez ohledu na to, zda by bych vůbec dostal šanci zjistit, zda umí nějaké filtrování apod. Nakonec jsem se rozhodl pro nějaký TV program Virginie čítající skoro 1000 stanic. Použitelnosti jsem se rozhodl docílit vytvořením rozšíření pro Google Chrome. Moje druhé rozšíření, které jsem kdy pro Chrome psal mi však zabralo neskutečně mnoho času, po večerech jsem ho ladil skoro celý týden. Přeci jenom to, co funguje v JavaScriptu, který je součástí webové stránky, nefunguje se stejnou samozřejmostí v rozšíření díky mnoha bezpečnostním opatřením... Byl to boj, ale nakonec se mi to povedlo a díky této utilitě jsem od pátku viděl pár filmů - Avatar, Hobbit, Lord of Rings, Matrix, Indiana Jones, ... (prostě teď už vím, kdy bednu zapnout, vypnout a kam má smysl přepnout)

Trochu se zastavím u Avatara, filmu uvedeného do českých kin na konci roku 2009, který pochází z dílny Jamese Camerona. Když jsem před lety viděl upoutávky, tak mě rozhodně nezaujaly tak, že bych se zvedl a do toho kina vyrazil. Zdejší televizní verze byla nepochybně zkrácená, navíc prokládaná co pět minut debilními reklamami, ale i rozhovory s tvůrci filmu a záběry z natáčení, což už zdaleka tak špatné nebylo. Na filmech, kde se ve velkém využívá počítačová technika mě v neposlední řadě zajímá jak moc realisticky počítačové scény vypadají a s jistou hořkou pachutí musím říct, že mě většina filmařských počinů stále zklamává. Z velké míry lze do této skupiny zařadit i Avatara, nemohu si pomoci, ale většina exteriérů, které nemají být podobné těm zemským vypadá stále jak z počítačové hry. S oblibou říkám, že bych takovou práci zvládl i na Didaktiku :-) Naopak ty, které zobrazují krajinu typově podobnou Zemi jsou úchvatně realistické, tak nevím, kde je problém... Asi by to stálo za zamyšlení :-)

Za zamyšlení stojí i moje série, která začala napálením sebe sama (těch bylo příliš mnoho, než abych je tu všechny vypisoval), včerejším spálení a dnešním dopálením se  nad skutečností, že celý den nejsem schopen ničeho jiného než sezení.... Jestli to takhle půjde dál i v pondělí, tak to budu považovat za brutální hloupost (no ano, samozřejmě že je). Stěží mě v takovém případě potěší pondělní americký svátek, který slavíme s nimi...

Žádné komentáře:

Okomentovat