Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

úterý 28. srpna 2012

Noční jezdec

Mám moc rád, když slova provazují situace, události apod. Stejně tak jako titulek, který se ke mně dnes báječně hodí, protože jsem jel večer potmě na motorce z práce domů. Mimoto však toto slovo shodou okolností padlo v jedné z nadmíru příjemných odpoledních diskuzí, tato byla konkrétně o Šíleném Maxovi :-)  A teď něco k samotné noční jízdě, cesta Brno-Předklášteří bývá pohodová, minimum zvěře, dobře osvětlené silnice, prostě pohodička, jedete si skoro jako ve dne. Dnes mě na tomto úseku dostala pouze jediná událost, když jsem vyjížděl okolo 21h z kruháče v Tišnově, tak jsem u benzínky viděl postarší Maserati (nejspíše Quattroporte páté generace). Pak jsem zmizel ve tmě na rovince vedoucí do Předklášteří, šněroval jsem si to právě uprostřed silnice, abych měl čas na případný úhybný manévr před zvěří, když tu z ničeho nic se v mých zpětných zrcátkách objevila záplava světla, než jsem stačil provést úhybný manévr, proletělo kolem mě snad dvojnásobnou rychlostí výše zmíněné Maserati... Jen jsem uslyšel "Vzzzzzmmmm" a bylo na konci rovinky, kterou zdobí radar, no, při vjezdu do obce na radaru ještě svítila číslovka 176 (km/h)... Co dodat.... Od Předklášteří až domů to byla klasika, rychlost kolem 70km/h, srnky, zajíci, kočky a další havěť, kterou jsem asi ani neviděl. Je sranda, že i při této rychlosti je cesta jen asi o 10min delší než normálně :-) Ale i tak je to občas nebezpečné, vyjedete z pravotočivé zatáčky asi v 60km/h, a z ničeho nic jste 2m vedle srnce, který stojí ve škarpě, a kterého jste nemohli vidět přes mezi... Ano, i kdybyste jeli 30km/h, tak když by se srnec rozhodl skočit, tak se srážce nevyhnete v žádném případě... Jinými slovy s jistým rizikem je třeba stále počítat, pokud neradi počítáte, tak na to nesedejte... :-) Poznámka na závěr, celkem mě baví nové modré patníky s modrými odrazkami, čas podívat se, jakým způsobem se zjevily :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat