Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

středa 8. srpna 2012

Fanoušci běžeckého lyžování

8.8.2012, krásné datum, krásná motivace pro makačku na kolcích. Všechno by bylo ideální, kdyby mě neunavila cesta domů na mašině a kdybych se doma nehorázně nepřejedl zbytky z lednice... Naštěstí motivace přebila vše ostatní a tak jsem mohl spokojeně vyrazit na klasický 30km dlouhý okruh. Hned od začátku jsem cítil slušnou únavu a prvních 20km mi to nejen nejelo, ale navíc jsem neměl z jízdy dobrý pocit, technika byla dneska někde na návštěvě :-) Už v Maršovicích jsem zažil zatím nezažitou drobnost, to když protijedoucí dodávka nepřiměřeně zpomalila a její řidič mě ze staženého okénka povzbuzoval voláním: "Píchej, píchej, ....!" Je vidět, že na Novoměstsku se prostě fandí běžkám celoročně :-) Po té, co jsem se vyšplhal nad Rokytno jsem kousek před Paseckou skálou viděl mimo silnici uhynutou srnku, nevím zda následkem srážky s autem nebo s pytlákem... Skoro to vypadalo jako by neměla hlavu, ale k tomu se ještě dostanu. Po třetí jsem byl překvapen na začátku Kuklíku, kdy mě, pravda šetrně vůči mně, předjížděla řidička v Golfu způsobem takovým, že s sebou málem vzala protijedoucí sanitku pod majáky... A to jsem přitom dostatečně brzy uskočil ze silnice... No a za Sněžným jsem potkal ještě nějaké zbytky žabiček na silnici a zase byl slalom... Dnes jsem přemýšlel, který ze způsobů nešťastného skonu žabiček by pro ně samotné byl snesitelnější - přejetí kolečkem či zapíchnutí hůlkou? Odpověď jsem však nenašel. Za Sněžným čekala již Krátká a krátký prudký sjezd, ten kde jsem již jednou potkal srnku, dnes jsem ji potkal opět, ale naštěstí mimo silnici v poli obilí, ze kterého ji trčela pouze nehybná hlava... V tu chvíli mi hlavou běžely dvě paralelní vlákna, v jednom se myslelo na to zda ta hlava nepatří té nehybné srnce (možná bezhlavé) ležící kousek před Paseckou skálou, v druhém se předpokládalo, že její tělo je schováno v poli a tak jsem se ji snažil hypnotizovat, aby nevlezla do silnice. Jsou to nervy, houkat jako vlak a doufat, že to zvíře není natolik inteligentní, aby vás od vlaku rozeznalo :-) A když už jsme skoro v Kadově, tak nemohu nezmínit, že pro tentokráte jsme si vzal běžkařskou ledvinku s bidonem, čímž jsem zabránil rychlé a zejména obvyklé dehydrataci a v druhé půli okruhu se mi jelo pocitově mnohem lépe. Na Fryšavě jsem se již celkem rozjel a ujížděl i cykloturistům, tedy do kopce, po rovině mi to ještě příliš nejde :-( Posledním zajímavým momentem bylo setkání s kombajnem na silnici v kopci před Vlachovicemi, kdyby mi slušně neuhnul, tak jsem mohl na hrazdě vykládat o tom jak mě na běžkách přejel kombajn :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat