Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

úterý 30. září 2014

Doháním kulturu ztraceného léta aneb Festival Křídla 2014 a T-music Back to School 2014

Po "ztraceném" létu v Richmondu jsem zatoužil dohnat aspoň kousek festivalové kultury a tak vymetám co se dá...

Jako každoročně i letos se na sklonku září (26.9.2014) konal Festival Křídla, který jsem s trochou štěstí stihl a to dokonce skoro v jeho celém dvoudenním rozsahu. V pátek jsem měl jasný cíl v podobě skupiny Poletíme a věřte, že to byl luxus jako vždy :-) Krom Poletíme jsem se těšil i na KSV, místní to klasiku. Mezi ně se ještě vklínila pro mě neznámá skupina "Neřvi mi do ucha", která mě nemálo zaujala. Tedy, buďme upřímní, zaujala mě jejich zpěvačka ;-) Sympatická Slovenka, která nebyla zajímavá jen svým hlasem, ne vážně nemyslím na "velké modré oči", zkrátka měla charizma. Jo jinak celá skupina mi přišla správně ulétlá, to se hodí, zvlášť když následovali Poletíme :-) prostě dobře zapadli do multižánrovosti Křídel. Skupina tří lidí - úchvatná zpěvačka, holka, která hrála na nějaký dechový nástroj (kurník, kdybych nekoukal po té první, tak bych možná tušil na co že to hrála :-)), BTW vypadala jako slušná holka z konzervatoře, která na slušné dívčí šaty navlékla koženou bundu, okolo krku něco na pomezí koženého pásku a vázanky... jo vážně luxusně rozporuplná image. Nejlepší však byl týpek za klávesami, undergroundové vzezření s na temeno posunutým baretem, který vlastně nevím co dělal, krom toho, že pouštěl nějaké samply buď na klávesách nebo z Acer notebooku (ano v průběhu večera nám skupina oznámila, že to není nejlepší notebook, to když se složil a nebyl schopen přehrát nějaký sampl :-)). No a málem bych zapomněl na názvy jejich písní, obsese v číselném pojmenování songů neměla zkrátka chybu (tedy za předpokladu, že nevadí, že si nepamatuji ani jedno z těch čísel :-)). KSV na konci předvedli klasický výkon á la zábavová skákačka. Tedy na konci... já to zabalil v nejlepším, festival valil vesele dál :-)

Sobotní program měl z mého pohledu jasného favorita v Trabandovi. Před ním hrálo ještě několik skupin, zvědavý jsem byl na Kieslowski i na Jelena. Jenže... Jelen se posunul někam do pozdních hodin a náhradou jsme dostali "Každý jinak", skvělý rap, ještě teď mám osypky - no takhle asi ne :-) Bohužel ani Kieslowski mediálně propíraná kvůli poslední desce, kterou produkoval J. P. Muchov mě nijak zvlášť neuchvátila. Zkrátka jedna písnička z nového alba, kterou jsem do té doby slyšel nebyla zcela objektivním ukazatelem toho, jak to s nimi budu mít :-) BTW Jelena jsem chtěl slyšet jen proto, abych zjistil, zda jsem si poprvé neudělal nějaký zvlášť negativní úsudek, po chvilce na YT musím říct, že asi ne :-) No a co Traband? Parádní porce energie, takhle jsem si to představoval... No a jak popelka v nejlepším zabalit a domů... No ještě se to snad naučím!

Úterní odpoledne 30.9.2014 se v Brně na Hněvkovského konal nevím kolikátý ročník T-music Back to School 2014. Na jeho playlistu jsem zaznamenal velké množství zvířat, no asi tak sto :-) a bylo vymalováno. Nevyrazil jsme zrovna brzy, přeci jenom v práci bylo práce více než dost a seznam interpretů pro mě příliš neokoukaný... Nepovedlo se mi to tak zcela, na místo jsme se došoural příjemnou procházkou asi hodinu před začátkem Sto zvířat (není nad to, když pořadatel neuvede časy, kdy která skupina hraje...). Na place se poměrně pařilo, až doma se mi podařilo zjistit na co že se to pařilo - ATMO music. Musím říct, že jsem se skvěle pobavil, to když mi hlavou projela vlna tsunami, která přinesla vzpomínky prolnuté tím, co jsem viděl a slyšel - uvědomil jsme si, že tak mizerné texty, mizerné průpovídky, mizerné představení a dokonce i tu mizernou hubu bych zvládl i já, tohle totiž byla základka a na tu mám :-) Tyhle týpky jsem slyšel poprvé a doufám že i naposledy, z mého pohledu děs běs... Ale pak přišla zvířata a vše bylo zapomenuto, jejich koncerty mi sice přijdou lehce jako přes kopírák, ale to nikterak nesnižuje zážitky. No a jako klasicky, v nejlepším se má přestat a hurá domů. Je pravdou, že většina lidí za vrchol večera nejspíše považovala Chinaski, soudě dle množství lidu hrnoucího se proti mně :-) Proti gustu žádný dišputát. Srandovní pak byla cesta na kole nočním vylidněným Brnem, přeci jenom, dle FB se akce zúčastnilo více než 10.000 studentů...

Žádné komentáře:

Okomentovat