Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

neděle 7. září 2014

Richmondské zápisky, díl 42, 7.9.2014, knihkupectví, studená fronta a cupcake

Nedělní pohodička začala snídaní a následným čvachtáním se v hotelovém bazénu. Vzhledem k tomu, že slunce zůstalo zalezlé někde za mraky (to samo o sobě je tu dost podivné), rozhodl jsem se zaběhat si. Jaké mě však čekalo překvapení, když jsem otevřel dveře z hotelu a nedostal jsem pěstí od všude a vždy přítomného dusna, že by včera v televizi nekecali s tou studenou frontou? Aleluja! Asi třetí nebo čtvrtý den ze čtyřiceti, kdy je venku snesitelně. Jako bonus fouká mírný větříček, sláva. Pro představu tohle skvělé počasí odpovídá nějakému pěknému letnímu pařáku v Brně, když jste v přecpané stojící šalině (jé, jak rád bych zažíval tento hnusný pocit :-)). Běh se podařil, utopil jsem se ve svém potu jen dvakrát a ne šestkrát jako obvykle :-) Po cestě jsem se občas zastavil, abych konečně nafotil, co že je možné nalézt u silnic v Richmondu...


Stejně tak bych neměl zapomenout na několik dní starou fotografii (nevím zda vůbec smím použít toto slovo pro zmetek co vylezl z mobilu) jednoho místního zpěváka. Občas přemýšlím nad tím, zda je to ještě romantické nebo prachsprostě otravné :-)


Po návratu jsem se opět ještě chvíli rochnil v bazénu za přísného dohledu deseti černoušků od Prachařové, tedy Hanychové, tedy Agáty, Aghaty Christie a ve skutečnosti byli tři nebo čtyři, ale to nevadí. Z posilovny na mě prostě koukalo stádo malých vypasených tlouštíků, kteří se místo cvičení cpali nějakým junk foodem a nalepení na okno na mě koukali...

Knihkupectví poprvé. Je s podivem, že jsem takové místo ještě doposud nevyhledal. Odpoledne jsme s kluky vyrazili do Barnes&Noble. Bohužel jsem měl jen hodinu a čtvrt na kochání se knihami, jejich zkoumání a zkoumání lidí v knihkupectví... Tak jak? Na první pohled se nějak zásadně neliší od těch našich, nepřekvapivě tu nechybí kavárna, prodeji hudebních nosič vévodí stojan s LPíčky, které se opět dostávají do módy. Takže zkusme hledat rozdíly jinde, třeba v "žánrovém zastoupení." Logicky tu nějakým způsobem koreluje nabídka s poptávkou a ta je očividně jiná než v případě ČR. Překvapila mě velikost oddělení knih pro děti, možná podobně jako tuny hraček v něm :-) Kdo by hledal počítačovou literaturu, které je u nás plná pr..., tady by moc nepochodil, tak pět šest knih? Neuvěřitelné množství knih ke zkouškám všeho typu, neuvěřitelné množství kuchařek (no tím se asi nelišíme, co :-)), ale knih s křesťanskou tematikou a vůbec o náboženství je tu jako kostelů - prostě moc. Kupodivu nepřekypují regály knihami o osobnostním rozvoji. Poezie tu příliš nejede, je jí méně než v našich knihkupectvích, ale ne řádově. Novelistická tvorba je tu zastoupena hojně, ale překvapilo mě, že např. mého oblíbence, Umberta Eca jsem našel zastoupeného dvěma Pražskými hřbitovy a jedním Jménem růže, tristní :-) Pokud se vrátím k "naučné literatuře", tak jak mor se mezi regály šíří žlutá nákaza jménem "For Dummies", není tematiky která by se nenakazila :-) B&N je specifická síť knihkupectví, třeba už jen tím, že je největší v USA... Geekové značku jistě identifikují podle elektronické čtečky knih Nook, která je soupeřem pro světově známý Amazon Kindle. Pod značkou B&N samozřejmě najdete i paperbackové výtisky různých knih, zejména světových autorů, ale tomu se asi nikdo divit nebude, že... Zajímavé však byly i jiné knihy, počínaje low cost výtisky, kde stránky snad neřezali, ale spíše trhali, pokračujíc přes neočekávanou oblibu zlatých ořízek až po obrovské knihy, které jsem nemohl unést. Studie v šarlatové, nebo jakékoliv jiné barvě, do které byli oděni návštěvníci knihkupectví se nakonec nějak tak nekonala. Byl jsem příliš zaujat knihami, nechával jsem klouzat bříška prstů po hřbetech převážně laciných (rozuměj paperbackových) tisků, listoval jsem jimi a vůbec jsem se klasicky dostal mimo realitu, takže o lidech dokáži říct jen to, že tam byli a to od dětí po staříky... Ještě bych neměl opomenout kapitolu "cena knih". Cena je převážně vysoká, ale hodně záleží na úhlu pohledu, vlastní řada laciných knih pod značkou B&N, taková obdoba Levných knih, se pohybuje od $7 do $10, což není zlé. Ale jinak se ceny většiny knih pohybují v desítkách dolarů bez zjevného ohledu na typ vazby, druh papíru, počet stran apod., nicméně kupní síla tu je mnohem vyšší než u nás, takže v důsledku to může být s cenou knih přesně naopak než se tvářím. Drahé jsou knihy vydané k nějakému výročí - 25. let od vydání prvního Alchymisty, 160 stránková knížečka za $25, popř. stejnou cenovku nesoucí Hlava XXII. vydaná k výročí 50. let od prvního vydání, nutno poznamenat, že tyto knihy nebyly nijak výjimečné po stránce tisku... Poslední co mě napadá, že by stálo za zmínku je elektronický obchod tohoto knihkupectví, který mě trochu děsí. S klidem nabízí knihy z jiných knihkupectví, knihy z druhé ruky a hlavně se neopomíjí zmínit o tom, že ceny tady a v kamenné pobočce se pravděpodobně liší :-) Pěkná návštěva to byla...

Z knihkupectví vedla cesta na běžné nákupy potravin. Vzhledem k tomu, že se nám vyměřený richmondský čas pomalu chýlí ke konci, rozhodl jsem se pro další plánovaný prohřešek vůči rozumu a rozumné stravě - koupil jsem si jahodový cupcake. Jeden a půl babky vyhozených za tunu cukru, tuku a neskutečné množství přidaných srač... Jedno se však musí nechat, podobně jako v případě cheesecaků byl cupcake vynikající :-)





Žádné komentáře:

Okomentovat