Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

čtvrtek 4. září 2014

Richmondské zápisky, díl 39, 4.9.2014, na ostro s plnou hubou poznámek

Richmondské počasí mě nějak naostřilo. To dusivé vedro mě naučilo spát naostro, běhat naostro, cvičit naostro. Teď pomiňme, že neběhám ani necvičím, ale kdyby náhodou jo, tak by to bylo naostro :-)

Klimatizace, můj úhlavní nepřítel, je všude, dokonce se ani nesnaží schovávat :-) Hrajeme spolu takovou podivnou hru, tam kde jsem já, tam ona umírá a přesně naopak. Tedy neumírám tam, kde není, ale ona ožívá tam, kde nejsem :-) Občas se nám do hry vmísí někdo třetí, nezbedná uklizečka, která ji zapne zatímco jsem v práci, někdo kdo v posilovně opravdu maká a potřebuje se chladit... A já ji zase odesílám pod drn, pak teda teču, potit se s klimatizací není problém, natož bez ní :-)

Ráno před prací jsem sedl na kolo a vydal se plnit sliby, čekalo mě odeslání pohlednice a nákup autíček v hračkářství.

Lidi, co se v těchto částech města přesunují prostřednictvím nohou, jsou nejspíše nějak zvláštně postižení a do tohoto světa zkrátka nezapadají. Pocit sounáležitosti pak vyjadřují poměrně vesele, jako týpek, který šel proti mě pěšky a už zdaleka na mě mával a zdravil mě...

Jestliže bych se nebál označit Američany za ohleduplné na křižovatkách, kde mi nechávají mnohem více prostoru, než bych si sám představoval, přestože se klasicky cpu dopředu nepříliš vybíravým způsobem, tak naproti tomu při jízdě ve více pruzích neustále cítím dýchat mi zubatou na záda, nevím zda je to tím, že s něčím takovým na silnici nepočítají, nebo o co jde?

Při cestách městem mě pravidelně baví baví žluté školní autobusy, The Simpsons rulezz.

Na poštu jsem vjel s kolem pomalu až k přepážce, jak se pomalu stává mým zvykem. Přestože mi kapal pot z hlavy přímo na mince, kterými jsem platil za poštovní známky, byli na mě milí, pošťačka/prodavačka se mnou chvíli diskutovala, dokonce jí zajímalo jak dlouho jezdím na kole :-) Srandovní je, že i při odesílání pohlednic musíte na elektronickém terminálu odpovědět na několik otázek týkajících se odesílaných věcí, jako jestli je to křehké, tekuté a kdo ví co ještě...

Do hračkářství jsem také napochodoval i s kolem, vlastně ani nevím jak se mi to povedlo, protože jsem tam vlezl čtvrt hodiny před otevřením :-) Bylo pěkné, že mi prodavačka poradila, kde najdu autíčka, která jsem sháněl, na stranu druhou mě pěkně naštvalo, že ceny byly skoro o 30% vyšší než v internetovém obchodu. Ale opět jsem si dobře pokecal a mimo jiné jsem zjistil, že mám dobrou Angličtinu :-)

Na Američanech je fajn, že jsou neskutečně komunikativní, dají se s vámi do řeči kdekoliv a kdykoliv, což je báječné, protože tréninku cizích řečí není nikdy dost. Ale nic se nemá přehánět a tu se to občas přežene. A mazání medu kolem huby už vůbec nemusím, ač med zbožňuji. Moje Angličtina rozhodně nezaslouží jakékoliv chvály... :-)

Jestliže jsem nedávno mluvil o našem novém autě Hyundai Elantra GT a jak jsem si myslel že je to i30, tak jsem se nakonec nemýlil... Ve Státech prodávají evropskou i30 (nižší střední třída) jako Elantru (střední třída) a ještě s označením GT. Pro připomenutí, tato písmenka jsou zkratkou gran turismo, což je označení pro sportovní případně luxusní vozy dosahujících vysokých rychlostí a schopných dlouhých cest. Typicky se jedná o dvoudveřová kupé... To je už trochu moc, Hyundaii!

Když jsem se zmiňoval o Krogerovi, jak to nejsou špatné potraviny a jak bylo všechno fajn kromě malého detailu, tak sem zapomněl napsat, že tím detailem bylo to, že nebyli ochotní akceptovat mojí platební kartu (v potravinách se mi toto vážně ještě nestalo) no a nabídli mi ať si vyberu peníze v jejich bankomatu, kdybych já věděl, že mě ten výběr bude stát 80Kč a tím se mi prodraží nákup minimálně o třetinu, tak bych jim ho tam raději nechal...

Dnešní výběr z bankomatu druhou kartou mě sice stál na poplatcích mé banky $0, ale pro změnu jsem zaplatil $3 bance vlastnící podělaný bankomat. Závěr? Budete-li potřebovat hotovost ve Státech, pořiďte si ji již ve směnárně v ČR, jinak vše raději plaťte kartou, nejlépe přidruženou k účtu vedeném v USD...

Z domu jsem zvyklý, že se běžně po bouřce pročistí vzduch a ochladí, tady nikoliv... Jediným přínosem poměrně slušné bouřky s velkými srážkami byla ještě větší vlhkost vzduchu... Báječné!

Žádné komentáře:

Okomentovat