Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

čtvrtek 26. května 2016

Odpoledne ve znamení jedné stopy a tří příchutí

Netradiční srovnání, jak jinak pojmenovat osobní zaujatý test tří strojů během jednoho odpoledne - Harley Davidson Road King Classic 2016, Honda CB500X 2013, Suzuki GSX1250FA 2014. Srovnání se odehrávalo v přibližně stejné lokalitě během 4h, každý z motocyklů ujel přibližně 50km za srovnatelných podmínek - tj. slunečné počasí s teplotami okolo 20°C a silným vítrem (plus mínus 20km/h). Říkáte si jak je možné srovnávat nesrovnatelné a proč vůbec srovnávat nesrovnatelné? Asi protože můžu? Asi protože chci? Vyberte si... Dost slov a poznámky na talíř, už mě trápí hlad.

Co kam patří?

  • HD - velký cruiser, klasika nejklasičtější
  • Honda - střední silniční enduro
  • Suzuki - velký silniční cesťák

Pár technických informací:

  • HD - V dvouválec, 1700ccm, 138Nm, 86k, 371kg, 175km/h, 640.000Kč
  • Honda - řadový dvouválec, 500ccm, 43Nm, 47k, 196kg, 180km/h, 150.000Kč
  • Suzuki - řadový čtyřválec, 1250ccm, 108Nm, 98k, 257kg, 236km/h, 250.000Kč

Hlavní charakteristika:

  • HD - legenda, klasika, síla, tank, překvapivá ovladatelnost
  • Honda - lehkost, ovladatelnost
  • Suzuki - cestovatelské pohodlí, sametový chod a skvělý zátah od volnoběhu


Posed:

  • HD - vzpřímený posed se záklonem, kolena příliš nahoře (osobně nevyhovující)
  • Honda - vzpřímený posed, stupačky poměrně nízko
  • Suzuki - vzpřímený posed, možnost zalehnout, nohy poměrně pokrčené


Ochrana před povětrnostními vlivy:

  • HD - fouká na nohy, jinak paráda
  • Honda - přes vyšší plexi fouká na ramena jinak to jde
  • Suzuki - díky vyššímu plexi fouká lehce na hlavu ve vysokých rychlostech, jinak super


Ovládání (brzdy, spojka, plyn, řazení, řidítka):

  • HD - jde to ztuha, ale vcelku přesně až na proklatý neutrál, nožní brzda jak z kamionu, motorka ochotně poslouchá na slovo
  • Honda - lehkost ve všech ohledech
  • Suzuki - fajn hydraulická spojka, řazení precizní, dobře dávkovatelné brzdy, do zatáček se jí však nechce


Přístroje:

  • HD - katastrofa, vše na nádrži a ne v zorném poli řidiče, chybí hodiny, extra velký tachometr, ostatní malé nečitelné
  • Honda - chybí indikátor zařazené rychlosti
  • Suzuki - snad jen nastavování palubní počítače by mohlo být na řidítkách, jinak není moc co vytknout


Pohodlí:

  • HD - na dobrém asfaltu není moc co vytknout
  • Honda - čekal bych komfortnější pérování vzhledem ke zdvihům
  • Suzuki - na dobrém asfaltu paráda


Motor:

  • HD - brutální zátah, za maximem rychle vadne, v otáčkách parádní zvuk, přijatelné vibrace
  • Honda - vzhledem k objemu bych čekal menší vibrace, je slabej, ve vyšších otáčkách má úžasný zvuk
  • Suzuki - máte-li rádi klidný sametový chod a nekončící zátah téměř od volnoběhu až do maxima, tak jste na správné adrese

 
Komu bych stroj doporučil:

  • HD - máš rád tradice a legendy, budeš jezdit po dobré silnici, máš rád kochačku, nevadí ti "závistivé" pohledy okolí?
  • Honda - máš hluboko do kapsy, koukáš po zlomcích cena/výkon, preferuješ hodně muziky za málo peněž, líbí se ti enduro, ale chceš jezdit po silnici, budeš jezdit v jednom, nebudeš spěchat?
  • Suzuki - miluješ švýcarskou preciznost z Japonska, obdivuješ silné klidné hodné čtyřválce s parádním zátahem od nuly, nevadí ti větší váha, chceš cestovat s možností se někdy vybouřit a přitom nehledáš nejmodernější elektroniku? 

Žádné komentáře:

Okomentovat