Předání vozu zpět překvapivě prošlo bez zjevných potíží, tedy až na administrativně-byrokratickou stránku věci. Poněkud nepříjemné se ukázalo být, že na človíčkovi samotném bude převod automobilu na autosalon, což znamenalo další papírování, ztracený čas a peníze.
Konečně se začínáme dostávat k jádru pudla a to nemusíme být Faustem. Zápletka si možná překvapivě nežádá na špalek ani hlavu pudla ani prodávající/kupující společnosti. Každopádně by tam ráda viděla jistý nejmenovaný úřad potažmo státní byrokratický aparát. Nu a cože provedl tak špatného? V zásadě nic, ale neznamená to, že by si zasloužil pochvalu. Ono totiž současná změna vlastníka a provozovatele je považována za dvě změny a tudíž příslušnému úřadu náleží dvojí správní poplatek. To ještě nezní zcela nepochopitelně a možná ani ne obvinění hodné, ale zamysleme se... Změna, která se zapíše do státem připraveného formuláře je úřadem "rozložena" na dvě, byť stačil jediný formulář. Předpokládám, že se úřad řídí zákony a vyhláškami, které jsem nečetl a neznám, tj. jen stěží mohu být omluven. Ve výsledku to však znamená, že bych také mohl platit za každý jeden změněný řádek, z formuláře to totiž jasné nikdy nebude a nejste-li odborníkem v dané právní oblasti, tak vám nejspíše bude chybět zákonný background, který by bylo třeba aplikovat na rámec několikastránkového nesmyslu. Z pohledu práce úředníka jde vždy o úkony řádově stejné pracnosti... Takže ve výsledku mě vadí následující:
- za jednu změnu (jedna úpravy technického průkazu) platím dvakrát
- zákon by neměl být vyděračský, nelogický a už vůbec ne hloupý
- proč dle informací autosalonu některým úřadům stačí jediný poplatek, jak si každý úřad může vykládat zákon po svém?
- proč se vše musí vyplňovat v papírové formě, byť se již většina informací nachází v některé ze státních databází, popř. v standardních tiskovinách typu technický průkaz vozidla
PS: Bohužel se mohu mýlit v předpokladech a tím pádem i v závěrech, ale co už :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat