Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 22. května 2017

Kia Cee'd SW Comfort Plus 1.4MPI 2017 v praxi

Seznam, toho, co se mi líbí a nelíbí na vozidle Kia Cee'd SW Comfort Plus 1.4MPI 2017 v kontextu desítek tisíc kilometrů naježděných s ní a vozy VW Golf Variant Comfortline 1.2TSI BlueMotion 2016, Ford Focus II Sedan 1.6 HDi 2011, Renault Megane II Sedan 1.6 2006.

Co mi vadí:
  • ESP - nejspíše stojí za jedním z nejhorších výsledků v losím testu (ano, samozřejmě s výjimkou těch, kteří se převrátili na střechu). Auto na videu se zdá být nechutně přetáčivé a to že to v kontextu jeho koncepce nedává žádný smysl, bych raději neřešil. Pokud v testu neměli vypnuté ESP (což jde), tak to svědčí o jeho špatném nastavení. BTW podobných výsledků se jednoduše můžete dočkat na sněhu, kdy stačí do zatáčky vlítnout trochu rychleji a pokud to pobere přední náprava, tak se dočkáte třeba i povedeného driftu. Zkrátka v okamžiku, kdy cítíte, že už jedete bokem, se teprve probudí se ESP a zasáhne. Většinou mu to s pomocí zásahu řidiče projde... Tato skutečnost činí auto velice zábavným na sněhu, tedy pokud vás taková jízda baví. Pokud v autě vezete rodinu, už vám to tak vtipné přijít nemusí. 
  • barva/lak karoserie - v Kii jsou, zdá se, dokonalí profíci, co se týká precizního nanášení zcela nekvalitních barev a laků na karoserii vozu. Po třech dnech se ptačí exkrement prožral až na plech skrze všechny vrstvy. Nereklamovatelné..., protože nejde o problém od plechu, ale zvenčí. Aneb vaše prodloužená záruka na neprorezivění karoserie je sice hezká, ale když vám jen škaredý pohled na lak sežere půlku auta, tak je to ve výsledku k... BTW i dveře auta jsou osekaná (nejspíše od posypu) asi 10x hůře než na 5x starším autě s 5x větším nájezdem (raději se nebudu zmiňovat o skutečnosti té, že mluvím o Renaultu vyrobeném v Turecku).
  • návod k obsluze - extrémně dlouhý, dokola opakuje již 9x řečené, protiřečí si, obsahuje pravopisné chyby, je vícejazyčný (čeština, čeština bez interpunkce, slovenština, angličtina). Totální aušus, který nikdo nezkontroloval. Čekal bych, že na Slovensku ještě někdo umí mluvit česky, ale buď ne, nebo se na to totální vybodli s očekáváním, že to stejně nikdo nečte. To dává smysl, kdo by také chtěl číst, že elektronicky stahovatelná okénka můžete stahovat pouze po jednom, protože byste jinak mohli zničit elektrické obvody vozu. Vivat americká rétoriko, snaho bránit se žalobě za kdejakou blbost... BTW pokud to Kia myslela upřímně, tak by neměla vyrábět auta, a vlastně cokoliv, co využívá elektřinu a potřebuje manuál. Co třeba hot dogy?
  • HAC (Hillstart Assist System) - bohužel funguje jen do prudkých kopců, tj. chová se "nedeterministicky", nemůžete se na něj spolehnout ve všech případech
  • zpátečka - má opravdu děsivý zvuk, resp. motor + převodovka při couvání
  • tlačítka na volantu - polovina tlačítek na volantu je extra špatně dosažitelná a nemá tam co dělat, zejména ta, co ovládají palubní počítač, ovládání mobilu pro mě není zas tak důležité, takže tam mi to tak nevadí
  • přední halogenové světlomety - nejsou žádnou výhrou (rozuměj, je to děs)
  • přední světlomety do mlhy - svítí pocitově tak 1m před auto (rozuměj, je to děs)
  • materiál podlahy a víka kufru - stěžuje jeho vysávání, vlastně je to skoro nemožné a tím je odsouzeno k věčnému bordelu
  • okamžitá spotřeba - místo čísla sloupcový graf, to fakt asi ne...
  • přední sklo - lupe na hrbolech
  • boční pření okénka - při otevření na několik cm za jízdy drnčí - nereklamovatelné (featura)
  • konstrukce pátých dveří (kufru)/umístění pantu - způsobuje odírání laku zadních dveří po steči s rakví na střeše, které se opravdu nelze vyhnout (pokud máte rakev na běžky) 
  • hrdlo palivové nádrže - příliš dobře v něm nedrží tankovací pistole
  • bederní opěrka - chybí
  • maximální jas hlavního LCD - za slunečného dne není v některých chvílích čitelný
  • jas a rychlost hlavního LCD - v zimě je extrémně zpomalený a málo jasný
  • mizerné stěrače - od začátku nejsou schopné správně setřít okna
  • na zadních sedačkách vážně nemohou cestovat 3 lidé aniž by přišli o záda
  • s kufrem je třeba hodně bouchnout, aby se dobře uzamknul
  • zbytečně velký hluk od kol/aerodynamický hluk
  • pokud si objednáte auto z výroby s litými koly 16", nebude mít již možnost obouvat na zimu 15" kola, protože auto dostane větší kotouče na přední nápravu
  • cena náhradních dílů (takový obyčejný halogenový světlomet s LED denním svícením stojí např. 22.000Kč)

Co se mi líbí:
  • dobré jízdní vlastnosti (pokud se nebavíme o extrémní jízdě na limitu)
  • spolehlivý
  • skvěle odstupňovaná 6ti stupňová převodovka
  • rozumná spotřeba (5,8 - 7l/100km)
  • sedačky - s výjimkou bederní opěrky
  • řazení - poměrně dlouhé dráhy, ale vcelku přesné
  • úzký středový tunel - nezavazí kolenu
  • polovina tlačítek na volantu je dokonalá, skvělý pogumovaný povrch, precizní mechanika a hmatová odezva - hlasitost, změna skladeb, ovládání tempomatu
  • zadní sedačky se sklopitelnými podsedáky umožnující po sklopení vytvořit rovnou plochu (i na spaní)
  • velká rovná podlaha auta
  • loketní opěrka - sice malá, ale měkčená a v dobrém místě
  • velká schránka před spolujezdcem
  • autorádio s tlačítky předvolby stanic - není to cool, stěží docílíte minimalistického designu, ale je to mnohem bezpečnější díky hmatové odezvě, která na dotykáčích chybí
  • obecně mechanické ovládací prvky na místo dotykové obrazovky
  • slušný objem zavazadlového prostoru
  • pokud si objednáte auto z výroby s litými koly 16", nebude mít již možnost obouvat na zimu 15" kola, protože auto dostane větší kotouče na přední nápravu
  • přisvěcování do zatáčky je vskutku užitečná záležitost a to nejen ve městě
  • výměnu kabinového filtru klimatizace lze provést bez nářadí, rychle a bezbolestně (lépe vymyšlené jsem to ještě neviděl)

Žádné komentáře:

Okomentovat