Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

sobota 13. května 2017

Sabelell a KTM 1290 Super Duke GT aneb ani sportovec natož pak cesťák, drsný rebel to snad

KTM Autonova Brno a jejich Orange Days 2017 mi přinesly možnost vyzkoušet KTM 1290 Super Duke GT. Krátce po té, co přestalo pršet a co jsem slezl z KTM 1290 Super Adventure S následoval tento ďáběl. Co že je vlastně zač? Nevím... KTM vzalo naháče a tváří se, že vytvořilo cesťák. No na tomhle bych nechtěl cestovat ani přes Brno, natož kamkoliv dál... Naháč to již rozhodně není, žádný street bike, ani žádná okruhovka a cesťák? to ani v nejmenším. Vzhled je povedený, ale to je trochu málo, ani ryba ani rak, vážně tomu nerozumím. Po přesednutí ze Super Adventure jsem si připadal jak na 125, sedíte nízko, chybí pořádné plexi, chybí kapotáž. Ovladače elektronických systémů jsou o několik stupňů nepoužitelnější než na Adventure. Místo velkého přehledného a logicky uspořádaného LCD je tu malé, chaotické a blbě ovladatelné, nechápu... Duke se rozhodně nevodí tak dobře jako Adventure, neochotně zatáčí, je tvrdší a ten motor... De facto stejný motor, ale úplně jiný. Po městě není možné jet na trojku, to bych se ucukal k smrti, takže tam, kde na svém stroji ševelí motor plynule na volnoběh na pátý rychlostní stupeň při 50km/h, tak tu musím řadit za 2. Mimo město je zbytečné dávat cokoliv jiného než trojku, při zpomalení k 80km/h se totiž čtyřka zakuckává... Pro mě osobně prakticky nepoužitelné. Je pravdou, že jde o nepoužitelnou bestii, maximum výkonu 171k při suché váze 205kg je celkem dost. Navíc je tu ten brutální a ostrý nástup véčkového dvouválce, který již v nízkých otáčkách disponuje krouťákem jako lokomotiva. Co to ve výsledku znamená? Může vám být stejně blbě jako mně, to když za ten plyn budete tahat. A proč byste to dělali, no asi protože vás zrychlení na motorce baví a tady je vážně opojné. Pro pouličního bojovníka skvělý atribut, ale pro cesťák? Možná je trefný podtitulek z webu KTM - Adrenaline Express :-) Technicky (aspoň při pohledu na propagační materiály) jde o podobný stroj jako je KTM 1290 Super Adventure S. Rám, tlumiče (jiné zdvihy), brzdy, motor, elektronika... Bohužel všechno mi přišlo tak nějak horší, posed, ovládání, ochrana proti povětrnostním vlivům (nevím jak KTM může inzerovat, že nabízí maximální ochranu a je lehce nastavitelný jednou rukou), tlumení a hlavně ten motor.

Je zřejmé, že mě stroj příliš nedostal. Asi bych mohl dát za pravdu prodejnímu týmu KTM, který mezi řečí zmínil, že tuhle motorku lidi buď milují nebo nenávidí. Očividně se řadím do té druhé skupiny. Nejvíce jsem si neoblíbil jeho neurčení, už jsem seděl na pár strojích, které mi přišly nepraktické, nepoužitelné, ale vždy jsem tak nějak cítil, že existuje způsob užití, který jim sedne, kdy naopak budou skvělé, ale tady? Buď mi chybí představivost a nebo zkrátka odmítám přiznat, že jde o šampiona ve vytřískávání duše nebo excentrického přeborníka ve zvedání žaludku :-) Tak či onak je tu stále ještě ten motor, který mi nepřirostl k srdci, byť lidi z KTM říkali, že je vcelku hodný, njn. asi jsem slečinka. A ani to není vše, nepochopitelně nelogické a nepovedené ovládání elektroniky (proč, když na Adventure to funguje příkladně?) a pár dalších detailů, neideální quickshifter, zrcátka ve kterých nic nevidíte...


Žádné komentáře:

Okomentovat