Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

sobota 13. května 2017

Sabelell a KTM Freeride E-XC aneb další nádech elektrické budoucnosti

KTM Autonova Brno a jejich Orange Days 2017 mi přinesly možnost vyzkoušet další elektromotorku. Tato však nebyla na značkách, tudíž se vše odehrávalo mimo pozemní komunikace na soukromém pozemku. Několika minutová jízda mezi zaparkovanými automobily mi nedovolila příliš se vyřádit, takže mě berte ještě s větší rezervou než obvykle. Je tu pro to ještě jeden hodně dobrý důvod, nikdy před tím jsem neseděl na motokrosovém stroji. Takže jsem opět vyjeveně zíral, že ani nejsem schopen přehodit nohu přes sedadlo a pak dosáhnout na zem :-) Aby toho nebylo málo, tak se zdálo, že tento elektrostroj má spojku, že by měl převodovku? Ale né, šlo o zadní brzdu. No tak to už je na mě moc změn :-) Když vám na motorce chybí spojková páčka (ať už jde o DCT od Hondy, elektromotorku popř. jakoukoliv obdobu zmíněného), tak vás to nijak nevytrestá, zkrátka tam není, tak ji nepoužíváte, nemůžete :-) Tady jsem čekal, kdy zvyk v podobě železné košile zavelí ke zmáčknutí a já poletím někam smykem, ještěže zadního kola... Nestalo se tak :-) Ale přesto a možná i díky tomu, možná že za to mohly i ty špalky na pneumatikách, kdo ví, mi to nějak nesedlo. Jestliže první elektromotorku, co jsem zkoušel, Zero SR, bych vynášel nebýt ceny do nebe, tady bych byl opatrnější. Dle borce řetěz a převody (převodovku to však nemá) byly příčinou toho hrozného rachotu, co stroj předváděl, já bych přičetl i nějaké ty regulátory... Tak či tak to nebylo příliš příjemné, na Zeru SR jsem si zvykl na zero rámus, řemen, absence převodovky... pouze regulátory jako u tramvaje :-) Tady jsem měl tak trochu pocit jak na elektrokole s nepříliš dobře seštelovaným řetězem/přehazkou. Ale prosím o schovívavost, copak vím, jak vypadá benzínová kroska? No nevím!

A tak opusťmě mé  pocity a vzhůru na technikálie. Maximum výkonu 16kW/22k a 42Nm tak trochu kontrastuje s trvalým udržitelným výkonem 11kW, ale kdo ví zda nejde jen o EU legal..., protože díky celkové váze do 110kg lze řídit s pilotní licencí A1 :-) USD vidlice 43mm/250mm je luxusně stavitelná, extra lehký rám je jak jinak než z hliníkové slitiny. No a poslední zajímavý údaj se týká baterie KTM PowerPacku, 260V, 2,6kWh a 28kg - to jen pro představu. Tato baterie má podstatnou výhodu, že stejně jako na elektrokolech může být vyjmuta a nahrazena jinou, nabitou. BTW nabíjení trvá 50min na 80% a 80min na 100%, což nezní špatně, tedy s výjimkou skutečnosti, že motorka (dle jízdního stylu) vydrží krosit na nabití "až" jednu hodinu.

Na konec si nechám bonbónek, modely 2016 (údajně shodné s 2017) jsou vyprodávány za cenu okolo 205.000Kč namísto 280.000Kč. A to už stojí aspoň za zamyšlení, když už rovnou ne za hřích :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat