Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

čtvrtek 3. května 2018

Sabelell a BMW K 1600 B aneb znovu se šesti válci nebi vstříc

Před rokem jsem si vyzkoušel BMW K1600GT a skoro bych řekl, že na tom, co jsem řekl není moc co měnit. Skutečnost je taková, že GT a B se od sebe až zase tak neliší, rám, rozvor, motor, převodovka, kola a mnohé další jsou zkrátka stejné. Liší se malinko zdvihy, značně výška sedla (u Béčka je o 6cm níže!), výfuky, lehce kapotáž a kufry. Pevné kufry jsou nedílnou součástí Béčka, kvůli tomu se také jmenuje B = Bagger. Označení které pochází ze světa HD, dnes přeneseně platí pro cestovní stroje s kapotáží a pevnými kufry (zejména bočními). Možná i to říká, kam BMW s tímto modelem směřuje a kam se hodí. No dobře, to jsem si zapřeháněl, Béčko se hodí na všechny cesty a čím kroutěnější, tím lepší. BTW z loňského testování GT jsem si pamatoval jenom to, že to bylo skvělé, exkluzivní. Na svůj vlastní zápisek jsem se podíval až po projetí B a jak už jsem zmínil, sedí to. Přestože výsledek je téměř stejný, okolnosti byly poněkud jiné.

Tentokráte jsem nejel na motorce sám, ale vezl jsem batůžek, který ovšem na takovém stroji vážně nepoznáte. I letos se BMW testovaly skupinově, pod vedením "továrních jezdců". Motorky/jezdci se rozdělili do skupin rychlejších a pomalejších. Ne náhodou jsem skočil do té rychlejší, byť jsem měl předešlého dne s R nineT Pure značné problémy stíhat i skupině pomalejší... Jenže předešlého dne jsem seděl poprvé v sezóně na mašině, navíc stále ještě bojující s příznaky jet lagu a nevyspáním po čarodějnicích. Dnes vše bylo jiné, vyspalý a odpočatý s pár desítkami kilometrů v krvi sedící na jedné z nejúžasnějších motorek a ještě v domácím prostředí. BTW se ukázalo, že znalost prostředí (okolo Tří Studní) mi nepřináší značných výhod, vše mám naježděné na kole, ale dosti překvapivě jsem si uvědomil, že nikoliv na motorce. No a aby toho nebylo málo, mnohé zatáčky zdobil neuklizený posyp silnic ze zimy... Takže potěš koště, pojišťovnu a chirurgy? No na mysl mi zrovna nestihlo dojít, že sedím na stroji za třičtvrtě mega, takže to mě vážně ruce nesvazovalo...

Přišel jsem ke stroji a smutně koukal, že stojí na centrálu postavený do kopce a navíc se v těsné vzdálenosti nacházely další velké cesťáky BMW, to potěší takhle před vyjetím, že? Jo a také tam chyběl klíček na rozdíl od ostatních strojů. Chybějící klíček však problém nebyl, vzpomněl jsem si, že stroj je bezklíčkový, tedy aspoň to platilo pro GT. No, ale není nač čekat, abych se dostal do první rychlé skupiny bylo potřeba skočit na stroj co nejrychleji. Zatlačil jsem stroj do kopce, aby seskočil z centrálu a on to překvapivě učinil. No zase takové překvapení to nebylo, přeci jenom nemusíte být zrovna kulturista, aby se vám to povedlo. Mašina vypadá větší a těžší než je... pouhých 336kg není zas tak monstrózních (Indian Chief Vintage má 385kg, Harley Davidson Road King Classic 379kg a jistě existují i těžší). Naskočil jsem do sedla a opět se podivil, výška a nebo spíše nížka sedla 75cm je neskutečně příjemná, dodává vám jistoty při manipulaci. A to jsem právě potřeboval, vycouvat z kopce, popostrčit ručně mašinu vpřed..., vše v pohodě, luxus. Tlačítkem "zapínám elektřinu" a následně startuji, reaktor se probudí k životu a vámi projede příjemné mrazení, tohle je totiž materializovaná síla! Jenže pak otáčky padnou k volnoběhu a vy slyšíte jen jemné pískání, jak jsem popisoval loni, trakční motor? Máma/baťůžek naskakuje a řadíme se za vůdce na třetí místo. Ani se nenaději a už letíme krajinou. Bohužel borec přede mnou mě brzdí, co vám budu povídat, sedí na nějaké mr... (asi na tom, co jsem sedlal včerejšího dne), takže za Fryšavou jdu nekompromisně před něj. Jenže vůdce grupy je z jiného těsta, jako bych byl Cesna 172 a on SR-71... V táhlých pískovitých zatáčkách mám respekt, ale jinak svištíme rodnou krajinou jako málokdy, možná nikdy před tím. Béčko jako by jelo po kolejích. Ovladatelnost je přímo telepatická, do zatáček se vrhá ochotně s odvahou značně převyšující tu moji :-) Hmotnost snad jako by neexistovala, rozjetá půl tuna si zkrátka poradí snad se vším, tak luxusní jízdu ve smyslu komfortu, rychlosti, akcelerace, pocitu kontroly, bezpečnosti a zároveň i adrenalinu jen tak nezažijete. Pokud byste chtěli detaily, odkážu vás již na zmiňovaný test BMW K1600GT. Za mě je tu jediný zásadní rozdíl, níže položené sedlo. To mi přišlo výrazně lepší, jak z pohledu manévrování se strojem, tak z pohledu jízdy a pohodlí, zkrátka luxus, který bych si dokázal představit. ;-) BTW po příjezdu zpět mi ještě lidé od BMW ukázali, jak zacházet se zpátečkou a také dobrý!

Ve výsledku největší překážkou ve vlastnictví tohoto stroje je absence garáže a přebytečného tři čtvrtě milionu korun, který bych pěkně krok po kroku devalvoval vlastnictvím a neježděním... :-) Vskutku exkluzivní stroj, který není tím nejtěžší natož nejlehčím, nejrychlejším, nejdelším, nejkratším, nejbezpečnějším, nejagilnějším, nejdražším, nejovladatelnějším, nejpraktičtějším, nej... Ale ve většině vlastností, které na mašinách oceňuji (ovladatelnost, pohodlí, podvozek/jízdní vlastnosti, akcelerace, brzdění, bezpečí, kultivovanost, schopnost produkovat adrenalin, schopnost zaujmout motorem a zvukem aniž by otravovala okolí), patří k špičce a hlavně jí na rozdíl od mnoha jiných strojů nepřebývá nějaký zásadní nedostatek, tedy pokud se nebavíme o ceně. Nicméně i ta cena je relativně relativní a většina špiček ve svém oboru či oblastí, ve kterých exceluje, stojí nadprůměrně mnoho, takže...


Žádné komentáře:

Okomentovat