Design tohoto stroje mě vážně baví, vychází ze zmíněné řady C 650, ale zároveň se mi zdá mnohem futurističtější. Sedlo řidiče i spolujezdce je rozměrné a dostatečně pohodlné. Jízdní pozice nejspíše odpovídá skůtru, takže je pro mě dosti neznámá. Nohy mám příliš ve předu a přestože půjde nejspíše o pohodlnou pozici, je taková záchodová :-) Možná bych toto ani nezmiňoval nebýt skutečnosti, že elektromotor s vámi umí pěkně zacvičit, takže mi chybělo zapření se do stupaček, které zde rozhodně nenajdete. Stejně tak vám typické široké skůtrové platformy spolu s velmi komfortním širokým sedlem nenadělají příliš radosti při manévrování v nízké rychlosti a složitějším terénu. Ač je sedlo v rozumné výšce 76,5cm, tak díky zmíněným skutečnostem a neskutečné váze 275kg s vámi něco na první pohled lehkonohého dokáže zacvičit jako velká cestovní mašina. Na toto pozor!
A co konstrukce? Zcela svébytná, na webu BMW se můžete naší budoucnosti kouknout pod kabátek, rám tvoří 3-článková lithium-iontová baterie s kapacitou 94Ah a napětím 133V. Ne náhodou se jedná o technologii BMW i, kterou známe z i3 a i8. K rámu/baterii je přidělaná už C650 podobná kyvka a přední upside-down vidlice, obé držící 15" kola s ABS brzdami z C650. Motor je kapalinou chlazený synchronní elektromotor s permanentní excitací a povrchovými magnety. Poskytuje papírově nepříliš oslnivé údaje v podobě výkonu 48k/4.650rpm s maximem krouťáku 72Nm/0-4.650rpm. Maximální rychlost je elektronicky (kvůli spotřebě) omezena na 129km/h a zrychlení na papíře nevypadá tak působivě jako ve skutečnosti, 0-50km/h za 2.8s a 0-100km/h za 6.8s. Kupodivu se i přes obří baterii našlo místo pro schránku na plnohodnotnou helmu nacházející se pod spolujezdcovým sedlem, vtipné a dobré řešení.
Technologie naleznete na každém kroku a jako vždy nesou typické 3-písmenné zkratky. Asi tou nejdůležitější je asistent ovládání točivého momentu (TCA), které se stará o dávkování síly tak, aby vám zadní kolo neprokluzovalo. Funguje na principu ASC a navíc spolupracuje s upraveným ABS systémem. Zaklínadlem nejzaklínadlovějším je však rekuperace, ať už brzdíte nebo jenom pustíte plynovou rukojeť, baterie se vám dobíjí. A to je to co chcete, zvláště, když přes masivnost baterie dojedete dle WMTC (netuším o co jde) pouze 160km. Dále se BMW chlubí jízdními režimy ne nepodobnými těm z elektrokol, barevným multifunkčním TFT displayi (no nevím zda je to v roce 2018 to, na co by bylo třeba upozorňovat...)
Dost už však detailů, které vyčtete z webu BMW a vzhůru k praktickým zkušenostem. Jak už jsem zmínil, i přes nízké těžiště a sedlo nedostanete na zem zcela pohodlně a hmotnost cítíte. Ne náhodou BMW skůtr vybavilo elektrickou (jak jinak také) zpátečkou, tu jsem sice nezkoušel, ale hodit se vám bude. Posezení je nadmíru pohodlné, jako na křesle v obýváku. Bohužel pozici přestanete oceňovat v případě akcelerace. Naštěstí elektronika stroje funguje skvěle, takže můžete bez obav zatáhnout za heft, aniž by se vám skůtr stavěl na zadní nebo hrabal. Bohužel se pak zuby nehty držíte, abyste neulítli. Prvních pár desítek kilometrů za hodinu dosáhnete ve zlomcích vteřin, akcelerace je vážně impozantní, bohužel ve srovnání s Zero SR stále značně pokulhává... Překvapivě vás příliš neotravuje zvuk šaliny, který je tak vlastní ostatním elektrostrojům. To vážně oceňuji. Stejně tak se kloním před sladěním elektroniky, která se stará o rekuperaci, vše probíhá zcela přirozeně bez jakéhokoliv nepříjemného pocitu. Zatáčení a samotná jízda je také v pohodě. Nízký avšak široký štít také odvádí dobrou práci, takže ani z tohoto pohledu není nač si stěžovat. Ve výsledku až na tu hmotnost a s ní spojené záležitosti jde o luxusní ergonomické poježdění, kterému však chybí výkon a dojezd v elektrickém světě déle etablovaných značek jako Zero Motorcycles. Za vyzkoušení však 100% stojí.
Žádné komentáře:
Okomentovat