Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

sobota 4. února 2012

Pekelný bílý ráj po druhé aneb 10. ročník Orlického půlmaratonu

Když už jsem si letos vyzkoušel Jizerskou 50, tak mě tak napadlo, že bych mohl zkusit i nějaký běžecký závod volnou technikou. Logickým krokem byl výběr některého dalšího závodu seriálu SkiTour - tentokrát jsem zvolil Orlický maraton (půlmaraton) - 20km volnou technikou v malebné vesničce Deštné v Orlických horách.

Jak tedy vypadaly moje šance pár dní před závodem?
  • schopnosti
    • nejsem žádný excelentní běžkař (to se nemění)
    • raději bruslení, než klasika (to se také nemění)
  • fyzička
    • naježděné km na kole do práce se stále příliš nepočítají
    • pár set km na běžkách, volnou technikou však jen desítky
    • sem tam volejbal a squash, pravidelně pár shybů na hrazdě
  • výbava
    • letité běžky Salomon Equipe 10 Skate
    • letité boty Salomon RS Carbon Skate
    • letité hole Hole KV+ Tempesta
  • obecně
    • nikdy jsem nejel běžecký závod volnou technikou
    • na rozdíl od Jizerské 50 pojedu s téměř srovnatelnou výbavou jako ostatní, už žádné Sportenky za 800Kč
  • zdraví
    • mám aftu a zvětšnou mízní uzlinu
    • den před závodem jsem si dal trénink a nachladil jsem se
    • den před závodem jsem nenaspal  více než 4h
    • ráno jsem se probudil se slušnou bolestí v krku
    • po příjezdu do Deštného jsem byl rád, že jsem neměl lékařský teploměr, asi by mi vystavil nekompromisní stopku, kterou bych musel respektovat...
A jakže to tedy dopadlo aneb malý deníček...

24.1.2012
Zaregistroval jsem se na Orlický maraton. Následně přišly 2 emaily potvrzující registraci a objednávku.

28.1.2012
Na základě přijaté platby byla zpracována má registrace, o čemž jsem byl notifikován emailem.

2.2.2012
Přišel email s instrukcemi jak a kde vyzvednout přidělené startovní číslo.

3.2.2012
Pořadatelé rozesílají email o posunutí startu z 10 na 11 hodinu, kvůli mrazivému počasí.

4.2.2012 6:45
Budíček mi po necelých 4h spánku dává na vědomí, že je čas závodit.

4.2.2012 7:30
Vyjíždíme z NMNM.

4.2.2012 9:30
Přijíždíme do Deštného v Orlických horách, kde si vyzvedávám čip a startovní číslo.

4.2.2012 10:00
Obhlídka sjezdovek v Deštném.

4.2.2012 10:30
Předstartovní příprava - převlékání, svačinka, toaleta, rozcvička. Pořadatelé opakují důležitá pravidla, zároveň nás informují o teplotě na trati, vzhledem k okolnostem a očekáváním, velice příjemných -12°C.

4.2.2012 10:50
Jsem nachystán ve startovní stopě, měl jsem však přijít o 5-10min dříve, kromě oddělené první startovní vlny, přede mnou stojí asi 2 závodníci.

4.2.2012 11:00
Výstřel, závod je odstartován, na úvod mě čekalo pár desítek metrů soupaž ve stopě, bez možnosti bruslení a předjíždění, pod hrozbou diskvalifikace. 

4.2.2012 11:01
Hned v prvním stoupání, kde již pravidla závodu umožnila bruslení, dochází k mnoha pádům, mnohokráte mám také namále, zároveň se strachuji o zdraví svých holí - necelých 200 nadšených borců pádí ke zteči...

4.2.2012 11:05
První kilometry mi dávají za pravdu, závod určitě nevyhraji :) Zároveň se začínám strachovat o své průdušky, krk již necítím, nos je mrazem slepený, inhaluji studený vzduch ústy a nemám z toho dobrý pocit...

4.2.2012 11:15
První 4km jsou za mnou, držím se v hlavním balíku závodníků, občas někoho předjíždím, běžky slušně sviští, trať je v těchto místech velice pěkně upravená, doposud v závětří a jen mírně zvlněná, byť ve skutečnosti doposud stoupala.

4.2.2012 11:30
Míjím přibližně metu 9km, od 5km se jen klesalo, ve sjezdech mi běžky jedou výborně, víceméně lidi pouze dojíždím.

4.2.2012 11:35
Cedule označující 10km je zlomem na trati, od teď mě a ostatní čekají jen náročná stoupání a milosrdný cílový sjezd. Zároveň cítím, že toho mám plné zuby, jako vždy jsem to přepálil, nemám žádné síly a cítím se vážně mizerně. Nicméně, my, bojovníci nikdy nic nevzdáváme. Takže se jsem se zakousl do bílého manžestru, pokusil jsem se dát si energetický gel, který jsem však zapnul v kapse na zádech odkud jsem ho se zapnutými rukavičkami holí nemohl vytáhnout a pak následkem vyčerpanosti ani nemohl pozřít... Nezbylo mi než zvolnit tempo, což se ihned projevilo tím, že mě postupně začala dojíždět a předjíždět hromada závodníků.

4.2.2012 11:50
13km nebo 14km, otevřené pláně daly vyniknout nelítostné síle větru z hor. Zároveň mám za sebou jeden kratičký lesní úsek, který mi vyrazil dech. Mé vynikající běžky jako bych po písku tlačil, skluz je ten tam. Navíc byl plný větviček a jehličí, během normální lyžovačky bych své skaty již nesl v rukou... Nevím, zda kvalitu lesních úseků přičíst na vrub pouze přírodě, či i neschopnosti organizátorů (rolbu jsem v životě neřídit, takže netuším, zda se dá takový lesní úsek bez navážení sněhu "vyčistit"). Scénář se nemění, jedu na morál, neustále mě někdo předjíždí.

4.2.2012 12:05
16km podle mapy, 15km podle cedule, místo na které jsem se těšil od začátku závodu. Před sebou jen 4km sjezd do cíle. Situace se téměř nezměnila, lesní úseky jsou ve špatném stavu, sníh je jako brusný papír, něco jako skluz neexistuje, moc lidí mě však již nepředjelo, jsem součástí tříčlenné skupiny, za námi i před námi široko daleko nikdo. 

4.2.2012 12:10
Sjezdy si obvykle užívám, nicméně borec jedoucí přede mnou mě připravuje o trošku z jejich radosti, ujíždí mi, jeho sjezdařský postoj nejsou mé nohy schopny napodobit. Prudké vracečky však pluží, a tak se snažím projíždět je agresivně s přešlapování, dvakrát se mi to málem vymstí, když balancuji na hraně meze. Nicméně to nese svoje ovoce, pomalu se mu přibližuji. V dáli před námi se objevují další tři závodníci, ke kterým se slušným tempem přibližujeme. Neznalost trati a nedůsledná četba mapy způsobily to, že před cílem se objevuje několik rovinatých pasáží, které jsem tam nečekal. A tak sahám až na dno svých sil a využívám je k dojetí a předjetí všech tří závodníků na trati přede mnou. Posledního předjíždím v zatáčce do cílové rovinky, nebo spíše do cílového kopečku. Nelítostně mu křížím cestu, a totálně vyčerpán, se snažím co nejrychleji se vyplácat do cíle.

4.2.2012 12:12
Cíl, slastný pocit, mražené průdušky, maximální tepová frekvence, mám to za sebou. Organizátoři mi odebírají čip, následuje občerstvení v podobě 2 čajů, které lehce tiší zmrzlé dýchací ústrojí.

4.2.2012 12:15
Vydávám se k autu.

4.2.2012 13:30
Převlečen v suchém a zmrzlém oblečení, vyčerpaný, spokojený. Vyjíždíme směr NMNM.

4.2.2012 15:30
NMNM, jsem doma. 

A nakonec malá statistika:
  • přihlášených: 237
  • odstartovalo: 185
  • dojelo do cíle: 178
  • nenastoupilo: 52 (DNS)
  • nedokončilo: 7 (DNF)
Můj výsledek:
  • čas pod 1h 12min
  • umístění mezi první 50
Zajímavé odkazy:


Žádné komentáře:

Okomentovat