Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 27. února 2012

Není vlak jako vlak - EC versus RegioNova

Nestává se mi často, abych chválil ČD, a když už bych měl proč, tak to většinou nestihnu, protože mi vzápětí nachystají dárek v podobě nějaké vylomeniny, která mě zradí od původního záměru... Nicméně se překonám a drobnou pochvalu tiše, sám pro sebe, vyslovím. Od počátku roku 2012 jsem si všiml několika pozitivních změn. Je nutno předeslat, byť tak nepředpokládám, že se nemusí jednat o celorepublikové změny. Konec konců mé cestovní vlakem je omezeno na několik málo tratí, navíc žádné dále popsané zlepšení jsem nekonfrontoval s jakýmkoliv předpisem/řádem ČD, tudíž nemohu říct, že nejde o ojedinělý zážitek.

Prvním pozitivním krokem vpřed je lepší informování na nástupištích, rozumějte dřívější. S tím jde ruku v ruce konec kvantifikace zpoždění po 5 minutách. Zdá se, že zpoždění menší než 5 minut je skutečným a hlášeným zpožděním.

Dalším, ještě subjektivnějším, zlepšením je ochota a přístup personálu ČD, jak ve vlacích tak na nádražích.

V neposlední řadě se lze pochvalně vyjádřit o nabízených akcích ČD. Takové ČD Promo Praha-Brno je jedním ze zářných příkladů.

Nakonec bych se měl vrátit ke konkrétní události, za kterou jsem ČD chtěl pochválit. Byly jí 2 cesty: Brno-Praha a Praha-Brno. Obě jsme absolvoval ve vlacích kategorie EC. Šlo o příjemné cesty ve starších vagónech zahraniční provenience vybavených klimatizací (úspěšně fungující), pohodlnými sedadly a hlavně kvalitně zkonstruovanými - tj. bez nadměrného hluku, houpání, cukání, natřásání a poskakování. Cesta byla dokonce tak plynulá a klidná, že se mi nedařilo usnout... Odjezd i příjezd vlaků proběhl přesně dle jízdního řádu. Během jízdy jsme byli strojvedoucím pravidelně informování o zastávkách. A jako bonus bych uvedl výše zmíněnou akci  ČD Promo, v rámci které stály jízdenky, se zákaznickou kartou, přijatelných 2 x 175Kč.

Pihou na kráse a téměř posledním hřebíkem do rakve pochval ČD se ovšem stala, o několik dní pozdější, jízda slavnou RegioNovou. Začínám se domnívat, že ta byla vytvořena jen pro to, aby se daly pořizovat úhledné fotografie zasněžené Vysočiny s jedoucím vlakem, který příliš nenarušuje ráz tamější přírody. Proč mám z RegioNovy nedobré pocity jsem již jednou psal.

Žádné komentáře:

Okomentovat