Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 27. února 2012

Noční běžkování u Hotelu Ski

V pátek večer 24.2.2012 jsem poměrně nezvykle vyrazil v noci na běžky. Vybaven jsem byl svojí oblíbenou, pro běžkaře jak dělanou, čelovkou Fenix HL20 a tréninkovými běžkami na klasiku, které se pyšnily zbytky neuvěřitelně lepivého stoupacího vosku Swix V60 Red Silver, což ve spolupráci s nechutnou oblevou slibovalo podprůměrný skluz. Skutečnost naštěstí byla poněkud růžovější. Záležitost, která mě však překvapila více, bylo množství světla v té pokročilé hodině, díky kterému jsem ani nezapínal čelovku. Možná, že by to nebylo tak neobvyklé, být měsíc v úplňku, ale na Novoměstsku vládla obloze nízká oblačnost. Jako nejpravděpodobnější se jeví teorie o odrazu světla vyprodukovaného pouličním osvětlením v Novém Městě a zejména osvětlením sjezdovky od této nízké oblačnosti. Na polích a lukách šlo bez problému rozlišit stopu včetně vylézající orby. V lese u Hotelu Ski to bylo poněkud horší, ale i tam by to šlo zvládnout bez osvětlení. Vzhledem k tomu, že jsem nechtěl příliš riskovat, tak jsem si čelovku zapnul nad Velkými houpačkami a nechal jsem ji zapnutou až do konce sjezdu následujícího za Esíčky. Je třeba říct, že tento krok byl poněkud kontraproduktivní, poněvadž k mlze okupující vyšší partie Ochozy se přidal drobný déšť, který nemile rozptyloval a odrážel světlo z čelovky, čímž mě velice nechutně oslňoval. Vzhledem k teplotě vysoko nad bodem mrazu a obrovské vlhkosti, podpořené zmíněným deštěm, se jednalo o luxusní léčebnou kúru pro sliznice dýchacích cest, které zažívaly nirvánu. Spolu s nádhernou vůní lesa, nočním klidem a radostí z pohybu se jednalo o další jedinečný zážitek na běžkách.

Žádné komentáře:

Okomentovat