Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 23. března 2020

Sabelell a Thule Urban Glide 2 (2020) aneb ne všechno je Volvo, co se jako Volvo tváří

Thule Urban Glide 2 (2020) nabízí opravdu hodně a hodně toho také není v pořádku:
  • Výbava
    • v základu nenajdete hrazdičku, které by se bdělé dítě mohlo držet, nedílná součást většiny sportovních kočárků je zde za příplatek řádově 1000Kč
  • Distribuce
    • oficiální ČR distribuce prodává kočárek vyrobený v roce 2018 jako model 2020
    • oficiální ČR distribuce je celkem drahá, v Rakousku, Maďarsku i jinde ušetříte tisíce
  • Dokumentace
  • Montáž/výstupní kvalita
    • po sestavení kočárek na rovině zatáčí 
      • nebylo vůbec seštelováno přední kolo
      • brzda na zadním levém kole drhla (a nepomohlo seřízení napnutí lanka)
  • Konstrukční pochybení
    • i přes jedny z největších kol neočekávejte komfort pro dítě, konstrukce je sice odpružená, ale dítě už na malých nerovnostech poskakuje jako splašená koza (když se do kočárku opřu svými víc než 90kg, tak se zhoupnout umí, ale 10kg nákladu odpružení k činnosti nepřinutí)
    • dítě nemůže sedět s opřenými zády, protože polohu v sedě tento kočárek neumožňuje
    • zádová opěrka není profilovaná, takže spící dítě většinou usne nakřivo s hlavou opřenou o kovovou konstrukci zastřešení kočárku místo toho, aby spalo rovně na zádech (a překryv tohoto kloubu je malý, takže hlava leží na tvrdém)
    • přední kolo, jeho uchycení, závlek a následky
      • poměrně malé a neodpružené se podílí na diskomfortu dítěte
      • při zvednutí předního kola, např. při najetí na chodník se ve většině případů kolo protočí na bok a další jízda je doprovázena de facto poskokem kočárku
      • bez aretace se přední kolo rozvibruje už při rychlosti odpovídající rychlé chůzi natož pak při běhu
    • tvrdá "neodpružená" konstrukce je zdrojem tlumených pazvuků při jízdě mimo asfalt
    • na pohled dokonalé plasty a zejména z nich vyrobené prvky s možností pohybu, tedy brzdová páka a nastavitelná madla mají takové vůle, že při pohybu po jakémkoliv povrchu jiném než závodní trati hlasitě drncají
    • ruční brzda na zadních kolech vyžaduje neustálé štelování, aby vám kočár při brzdění nezatáčel
    • s kočárkem není de facto možné couvat
    • madlo je "znehodnoceno" 2 bowdeny vedoucím od brzdy uprostřed madla, de facto 1/3 a více je nepoužitelné, protože se vám tam pletou 
    • při sklopení madla se pohnou bowdeny takovým způsobem, že brzdy začnou brzdit
    • šířka kočárku je taková, že se nevejdete na typické kolejnice na schodech, neprojedete jedním křídlem dvoukřídlých dveří v paneláku
    • tam, kde jsou nájezdy po schodech dostatečně široké (výjimečná situace), tak zase pohoříte na skutečnosti, že musíte jet po dvou kolech a při jistém sklonu schodiště začne být tato operace poněkud nebezpečná
    • délka kočárku je taková, že se nemusí vlézt do výtahu a když už se tam vleze, tak vy ne (aspoň někdo, kdo má 90kg)
    • při skládání kočárku se vám lehce stane, že poškrábete "hliníkovou vidlici" předního kola a tak způsobíte svému kočárku újmu designovou a také na zůstatkové ceně
    • součástí oddělaných zadních kol je i pár desítek cm dlouhá osa, takže jsou slušně neskladná a mazivo z nich lehce umaže místo, kam je položíte, nedejbože textilní část kočárku
    • textilní části nelze sundat bez poměrně rozsáhlé demontáže celé konstrukce kočárku, takže jsou efektivně nepratelné
  • Detaily, které nepotěší
    • aretace zastřešení by mohla být tišší, aby manipulace s ní nebudila dítě
    • nikde není místo na odrážedlo, cokoliv většího, co je potřeba odložit/vézt
    • špatné větrání z boku - chybí UV ochrana, dítě se může lehce spálit
    • kočár není navržen tak, aby na rukověti visela taška (mohl by se převrátit), kvůli tomu musíte stále lézt do spodní tašky
    • síťovaná kapsa na zádové opěrce je využitelná pouze, když nesklápíte opěrku do polohy vleže
    • na lankách brzd zadních kol chybí koncovky lanka

[Edit] Na druhou stranu je třeba vyzdvihnout kvalitu zákaznického servisu. Je sice pravdou, že ani má reklamace vyviklaného předního kola se neobešla bez jistých potíží. To když se mnou zaslaná zpráva z webového formuláře ztratila a trvalo možná tři týdny, než se mi někdo ozval... Ale pak už to vypadalo přesně tak, jak bych si představoval. Příchozí telefonát, vysvětlení problému a rychlá domluva, že si to rád opravím sám, když mi pošlou náhradní díl. Aniž bych musel kamkoliv zasílat kočár, byla na poště příští den problémová součástka. Za tento přístup tleskám. 



Žádné komentáře:

Okomentovat