Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

čtvrtek 4. ledna 2018

O tom, co mě vážně netěší - Česká pošta

No, ano je to nošení známek na poštu, když už ne dříví do lesa. Ale řekněte, nemáte snad rádi ty, kteří vás ojebávají a okrádají?


S nedoručováním zásilek se setkala asi většina z vás, typický scénář vypadá následovně:
  • Objednáte zboží a zaplatíte nemalé peníze za jeho doručení
  • V lepším případě dostanete číslo pro sledování zásilky
  • Na webu ČP zjistíte, kdy vám bude doručovatel vaši zásilku doručovat
  • Vezmete si dovolenou/domluvíte si volno (protože vaši zásilku vážně potřebujete) a čekáte v daný den doma
  • Přirozeně vás překvapí, že se za celý den doručovatel neobjeví, pokud máte štěstí, zjeví se aspoň zcela magickým způsobem ve vaší poštovní schránce lístek o vašem nezastižení a kdy že si můžete vyzvednout zásilku na vaší poště
  • Značně nasraně počkáte do pozdních odpoledních hodin, kdy má být zásilka dostupná na zmiňované poště
  • Sednete do auta a dojedete na poštu, obvykle zaparkujete na druhém konci města, poněvadž málokterá pošta (aspoň z těch co znám a bohužel používám), disponuje v okolí dostatečnou parkovací kapacitou
  • Vlezete na poštu, kde stojí asi 30 kašlajících lidí a počkáte si dobrou půl hodinu
  • V okamžiku, kdy se dostanete na řadu, vám začne tepat ve spáncích, tedy hned po té, co vám osoba sedící za přepážkou po dalších 5min hledání oznámí milou skutečnost, že doručovatel se ještě nevrátil a váš balík tu jednoduše není
  • S nemalou touhou po podání žaloby na tuto skvělou a nepřekonatelnou společnost odcházíte z jámy lvové, protože já vám naznačeno, že se doručovatel nejspíše nestihne vrátit v otvírací době té které pošty
  • Jedete domů
  • Druhého dne sednete do auta a jedete na poštu, opět nemáte kde zaparkovat, opět stojíte dobrou půl hodinu ve společnosti lidí, kteří si neumí dát ani pracku před hubu a prskají okolo sebe bacily a pak konečně se dostanete ke své zásilce
Suma sumárům, vás to stálo asi toliko:
  • poštovné, které jste zaplatily prodejci/České poště
  • dovolená/domluvení volna
  • 2 x cesta na poštu a zpět
  • 2 x cesta od auta na poštu a zpět
  • 2 x čekání na poště
...zkoušeli jste si někdy vyčíslit tyto náklady?

S těmito zjevnými sračkami bych se neobtěžoval otravovat, kdybych neokusil nové příkoří, které mi ochotně naservírovala Česká pošta:
  • 5.12.2017 jsem odeslal balík na dobírku
  • 8.12.2017 se k němu dostal příjemce a zaplatil dobírkovou poukázku typu C
  • 13.12.2017 dle dokumentu POŠTOVNÍ PODMÍNKY České pošty, s.p., ZÁKLADNÍ POŠTOVNÍ SLUŽBY (Platí od 2. ledna 2018) se pošta zavazuje dle článku 59 odstavce 6. vyplatit poukázanou peněžní částku do tří pracovních dnů ode dne podání
  • 22.12.2017 odjíždím na zimní dovolenou, téhož dne z večera byla poštovní schránka prázdná
  • 1.1.2018 se vracím z dovolené a nacházím poštovní dobírkovou poukázku typu C
  • 3.1.2018 si jdu na poštu vyzvednout peníze, které mi však nedají, poněvadž poukázka měla platnost do 2.1.2018
  • 3.1.2018 zjišťuji, že poštovní poukázky typu C mají standardní platnost 25dní (nikoliv pracovních) od data podání (nikoliv od data doručení) dle výše zmíněného dokumentu, článku 59 odstavce 4. (odesilatel si může zvolit dobu platnosti od 10-30 dní s defaultem 25)
  • 3.1.2018 zjišťuji, že na zadní straně poukázky je uvedeno falešné datum 17.12.2017 (neděle!), v tomto okamžiku mě berou všichni čerti, když vezmu v úvahu všechny nespravedlnosti a nelogičnosti vyplývající z článku 59 a na to posadím ještě do očí bijící podvod České pošty, jejíž doručovatel antidatoval doručení, ke kterému nemohlo dojít dříve než 23.12.2017!
  • 3.1.2018 zjišťuji, že odesílatelovi budou vráceny moje peníze, nikdo ani neví jakou formou a že mohu tak maximálně požádat odesílatele peněz o jejich opětovné odeslání...
  • 3.1.2018 sepíši dopis s žádostí o znovu poslání mých peněz (bohužel nemám na odesilatele jiný kontakt, než adresu) 
  • 3.1.2018 sednu do auta a jedu na poštu, kde stojí 30 lidí...
  • 3.1.2018 aniž bych odeslal dopis (potřeboval jsem koupit obálku a známku), odjíždím domů
  • 4.1.2018 místo obědu jdu pěšky na poštu, ale na pobočce, kam jsem vlezl nelze podat jednotlivý dopis a ani koupit poštovní známku, elektronický terminál umožňuje požádat o číslo do fronty na tyto činnosti, ale pošta tyto činnosti ve skutečnosti nenabízí...
  • 4.1.2018 jdu na jinou pobočku (nejhlavnější pošta v Brně), kde kupodivu skoro nikdo není, kde není zaveden typický elektronický objednávkový systém, zkrátka běžně tu stojí lidé ve frontách a zcela bez čekání za 16Kč odesílám dopis...
  • 8.1.2018 se mi ozval příjemce mého balíku, že mi fajn situaci pomůže vyřešit
  • 10.1.2018 volá mi příjemce mého balíku, že byl na své poště, kde mu řekli, že on nikdy nedostane zpět peníze, které mi odeslal. A že mám na poště poprosit o vydání peněz s omluvou, že jsem byl třeba nemocný...
  • 11.1.2018 jedu na poštu v Brně, Králově Poli, krátce před 18h, kdy zavírají, zde byla dobrá 40 lidí
  • 11.1.2018 jedu na poštu (tu oblíbenou) v Brně, Řečkovicích, krátce po 18h, kupodivu tu stálo do deseti lidí, takže na mě přišla řada během pár minut. Bohužel paní za okénkem nevěděla, co s takovou složenkou dělat. Takže se šla zeptat zkušenější kolegyně. Za několik minut se vrátila s, pro mě překvapující, zprávou. Prý mám napsat žádost o vydání druhopisu poštovní dobírkové poukázky, dostal jsem list papíru A4, kam jsem svými slovy napsal, že žádám o novou dobírkovou složenku z důvodu toho, že ta, kterou jsem jim musel odevzdat propadla. No a že prý žádost odešlou (kam jsem se raději neptal) a když budu mít štěstí, tak mi pošta pošle novou. Paní mi i vysvětlila (aniž o tom věděla), kde se stala chyba na hlavní poště Brno. Zaměnili ve své hlavě dobírkovou a běžnou peněžní poukázku... Nejen že to z nějakého důvodu ignorovala paní za přepážkou, ale i vedeoucí směny, což je více než smutné. Protože jsem kvůli tomu absolvoval několik zbytečných návštěv pošty, stálo mě to hromadu času a dalších peněz. Nemluvě o tom, že jsem otravoval zcela zbytečně člověka, kterému jsem prodával zboží, ten chudák jel na svoji poštu a s němi řešil můj problém, což ho stálo čas a peníze... Au!
...jak to dopadne (jestli se dostanu ke svým penězům), nevím, ale trochu mě rozčiluje, že mě Česká pošta ojebává a okrádá novým a ještě drzejším způsobem (podvrhuje datum na peněžní složence) a já nemám jak se efektivně bránit. Vlastně jediné, co mohu dělat, je osobně bojkotovat nádherně fungující státní podnik, což opravdu, ale opravdu nepozná... BTW situace by mohla být ještě trochu zábavnější, kdyby odesílatel peněz trval na platnosti složenky 10dní, potom by mi byla doručena složenka již neplatná. Já jsem přeci jenom měl možnost vyzvednout si peníze 2.1.2018 (vědět ty všechny věci okolo, které již teď vím), takže přirozeně mám máslo na hlavě i já, navíc to, že jsem tyto věci nevěděl, svědčí o tom, že se to nestává běžně, ale zcela výjimečně. Ono bych to asi ani neřešil, kdyby Česká pošta tak okatě a hloupě nezfalšovala datum doručení a nebýt skutečnosti, že poštovní podmínky jsou zcela jasně hloupé a značně znevýhodňují nejslabší článek ve vztahu Česká pošta - fyzická osoba, tj. fyzickou osobu.
             

  • 17.1.2018 jsem objevil ve své poštovní schránce lístek o nezastižení, že mi byla doručována složenka... Co prosím? Ta stejná složenka, resp. druhopis něčeho, co mi normálně nechávají ve schránce? Proč? WTF? Takže běžím opět na svoji oblíbenou poštu, abych si vyzvedl složenku... Po deseti minutách čekání, čekám další dobré dvě minuty, než mi paní za přepážkou našla moji složenku, kterou mi následně i vyplatila! Juchů! Happy end?


[edited 2018-01-08]

...intermezzo (jiný balíček, jiný příběh, stejná pošta)
  • 4.1.2018 [ráno] mi pošta poslala e-mail, že mi bude doručovat balíček
  • 4.1.2018 [ráno] mi doručovatel telefonuje! (jsem na meetingu, takže jsem to nevzal)
  • 4.1.2018 [odpoledne] volám doručovateli (ne, vážně jsem netušil, že jde o tel. doručovatele), ten mi oznámí, že mi vezl balík, že mě nezastihl a že ho právě vyložil na poště v Řečkovicích a ať případně nevěřím pošťačkám, kdyby mi tvrdili, že tam není
  • 4.1.2018 [večer] jedu na poštu, kde půl hodiny čekám ve frontě a šílím z neorganizovanosti a pracovního tempa zaměstnanců... když se dostanu na řadu, tak paní zmizí na několik minut do jedné místnosti, pak přejde do druhé místnosti a po dalších několika minutách se vrátí s tím, že tam balík není, že ho nemůže nalézt, tak jí popíši velikost balíku, za pár vteřin se vrátí i s balíkem a naprosto pitomou hláškou "to bylo hned"
  • 4.1.2018 [večer] v mé poštovní schránce rozhodně není žádná informace o nedoručení balíku, ale to neva, mám přeci balík doma
  • 8.1.2018 [odpoledne] v mé poštovní schránce se objevila "výzva k vyzvednutí zásilky"... A já si říkám: "jak a proč?" Well done! 

Žádné komentáře:

Okomentovat