Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 12. června 2017

Sabelell a Yamaha Tracer 900 aneb vzhledný nezdařilý klon MT-09 v kabátu sport touring

Pocity z jakékoliv motorky jsou neodvratně svázány s předešlým kontextem, no a pokud je tím kontextem MT-10 SP, tak možná tušíte, jakým směrem budou následující věty zkreslené... Jestliže PR Yamahy mluví prostřednictvím svého webu o tříválci s vysokým točivým momentem, lehkém hliníkovém rámu, který vám zajistí úchvatné okamžiky, vzpřímené jízdní poloze a sportovní kapotáži, která vám usnadní překonávání velkých vzdáleností, tak je to jenom půlka pravdy. Jak moc se na všem podílí lehký hliníkový rám, to opravdu nevím. Ano, samozřejmě z pohledu celkové váhy je méně více, o tom žádná. To čeho si však nemůžete nevšimnou je překvapivá úzkost rámu/motorky, která je po roztahovačce na MT-10 až nepříjemná, osobně mi chyběl kontakt stehny se strojem, musel jsem nohy tisknout nepřirozeně k sobě a ani tak jsem nedosáhl stabilního posedu. První mínus... Sportovní kapotáže jsem si moc nevšímal, asi mě ničím neurážela, ale jsem přesvědčený o tom, že by mi překonávání velkých vzdáleností ulehčil lepší posed a hlavně odpružení, které po svezení na MT-10 nelze nepovažovat jednoduše za tragické. Na zaplátované silnici jsem opravdu neměl ani trošku dobrý pocit, poměrně silné rázy od předního kola spolu s nejistotou projevující se odskakováním... Nabyl jsem zkrátka pocitu, že je podvozek nastaven velice nedobře. A co ten vysoký točivý moment? 87,5Nm v 8.500rpm, no tak ve srovnání se skútrem... Možná, že ve své třídě disponuje "vysokým" krouťákem, ale jinak to není nic povšimnutí hodného. Co za pozornost stojí, jsou rozhodně šílené vibrace snad v celém spektru otáček, když vezmete za plynový heft ostřeji. To tu 850ccm potvoru začnete i proklínat... A bohužel se nejedná o poslední nepěknou zlou věc. Například tu máme jednu společnou nectnost řady MT-09 a to ovladače na levé straně řidítek. Skoro nevím, jak to říct kulantně, jsou na h... Nejen že stupidně vypadají, skoro jako odpad z nějaké čínské továrny pro neprodukované shitové skútry, ale hlavně se blbě ovládají, malá vyviklaná páčka bez zpětné vazby. Borci z Yamahy, vážně jste na tom někdy jeli? Pokud jo, tak jste se určitě nedívali na řidítka a blinkry jste stěží mohli použít, jinak byste to nepustili do světa... Jenže tlačítkem blinkrů to bohužel nekončí, celá palubovka, kontrolky blinkrů a navazující štít vypadají přespříliš lacině, škoda!

Špatné pocity z motorky pak nezachránila ani odvaha a lehkost, s jakou se stroj sklání do zatáček. Ve srovnání s MT-10 nebylo nutné jezdit po městě na jedničku, motor si nechal líbit trojku i čtyřku, pružnost a využitelné rozpětí otáček tohoto motoru jsou fajn. Nebýt těch vibrací (které jsem nepociťoval ani na MT-09 ani na XSR 900), tak bych nemohl motor nepochválit. BTW pochvalu si ještě zaslouží (aspoň ve srovnání s MT-10) zrcátka, ve kterých jsem přeci jenom něco viděl. Vezmeme-li v potaz cenu 289.900Kč, tak mám pocit, že jde o vyhozených 35.000Kč (o tolik je dražší ve srovnání s MT-09), za vyložené pokažení povedené motorky. Aneb líbivý kabátek není zkrátka všechno. Nevím do jaké pozice Yamaha tuto mašinu staví, jestli ji zamýšlela jako konkurenci strojům Ducati Multistrada nebo BMW S1000XR, tak bychom se mohli jenom zasmát a jít rovnou do salonu BMW. Ale pozor, mnou vypsaná pseudokonkurence nosí cenovku o 150.000Kč vyšší (plus mínus) a že to není málo... Tj. skončíme jako vždy, udělejte si vlastní názor, projeďte dle mého soudu krásný a nepovedený stroj.


Žádné komentáře:

Okomentovat