Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

úterý 13. června 2017

Sabelell a Indian Roadmaster Classic aneb tomu říkám pravá Amerika

Loni jsem s překvapením zjistil, že HD nejsou vůbec špatné motorky a Road King zvlášť ne. Potom asi nikoho nepřekvapí, že jsem zatoužil po svezení na další americké legendě - Indianovi, abych měl srovnání. A když Indian, tak rovnou ten nejcestovnější - Roadmaster Classic aneb říkejte mi pane Ameriko. Zkrátka nic většího a ani těžšího jsem si už vybrat nemohl.

A proto se rovnou podívejme na technickou specifikaci. Barevná kombinace Indian red/ivory cream se prodává v ČR za nemalých 838.750Kč a co že za tyto peníze dostaneme? Cestovní křižník inspirovaný streamlinery padesátých let minulého století vypadá poněkud "klasicky" což již praví jeho název, ale zároveň se jedná o moderní motocykl s nevyhnutelnou zásobou moderních záležitostí. V prvé řadě je třeba upozornit případné zájemce na váhu 406kg a celkovou přípustnou hmotnost 628kg, které jasně říkají o jakou lokomotivu jde. Asi vás však nepřekvapí, že pocitově to nebude tak zlé, rozvor 1668mm, světlá výška 140mm a výška sedla 673mm naznačují, že na zem dosáhnete v pohodě a i z pohledu na motocykl se zdá být jeho těžiště rozumně nízko na to, aby s vámi stroj nezacvičil hned po usednutí za jeho široká řidítka.

Srdcem motorky je nepřekvapivě jeho obrovský vzduchem/olejem chlazený V dvouválec Thunder Stroke 111 s objemem 1811ccm (111 cu in) disponující mamutím krouťákem 161,6Nm při 3.000rpm. Tomu sekunduje 6-ti stupňová převodovka se sekundárním pohonem řemenem.

O brzdění se starají dvojité přední čytřpísty a jednoduchý zadní dvoupíst s kotouči o průměru 300mm podporované ABS.

Za povšimnutí stojí i hliníkový rám, který, zdá se, nijak nepřispívá k ohromné hmotnosti stroje :-)

Klasický vhled nijak nestojí v protikladu s moderními technologiemi, ABS jsem již zmiňoval, takže pokračujme dál. Asi nejvíce upoutá pozornost 7" barevný dotykový display na řidítkách, který nepřekvapivě nabízí GPS navigaci, rádio a slušný počet položek palubní telemetrie - rychloměr, otáčkoměr, ukazatel paliva, ujeté km, okamžitá/průměrná spotřeba, hodiny, kompas, teploměr, zařazená rychlost, tlak v pneumatikách, motohodiny, procentuální životnost oleje, průměrná rychlost, napětí baterie, dojezd, nastavení tempomatu, kontrolky, ...

Pokud se vrátíme ke standardnímu vybavení nelze opomenout featury jako vyhřívání řidítek, vyhřívané sedlo z pravé buvolí kůže, bezklíčové zapalování, elektronicky stavitelný přední štít, 200W stereo s možnosti připojení BT zařízení, tempomat, LED světla, dálkové zamykání kufrů, nastavitelné plotny stupaček a v neposlední řadě 170l v kufrech a pouze 20,8l v palivové nádrži :-)

Dost však bylo technických záležitostí, vraťme se k tomu nejzajímavějšímu, k tomu jak se na tom jezdí. Odpověď je jednoduchá, báječně! Velkou hmotnost stroje poznáte po usednutí, ale ani tak to není nic neřešitelného, první task, který mě čekal, bylo otočení stroje ve slepé silnici do kopce v jediném jízdním pruhu (ten druhý tam nebyl) a nebylo to vůbec tak těžké, jediné, co mě svazovalo, byl respekt a případné odškodnění, kdybych stroji něco provedl.

Startování proběhlo nepřekvapivě bez jakýchkoliv problémů a výjezd na silnici jak by smet. Svůj podíl na tom nese povedený motor, skvěle fungující převodovka se spojkou. Přičteme-li vyladěnou geometrii, úžasně pohodlný vzpřímený posed, široká řidítka s masivními hefty, které dobře padly do ruky, tak není divu, že vše šlo jak po másle i při nízké rychlosti. A je nutné suše konstatovat, že to stejné se koná i za všech vyšších legálních rychlostí, více než 130km/h jsem nejel, takže dál nemohu sloužit, ale pochybuji, že by si tento stroj někdo kupoval pro superrychlé přesuny :-) Je pravdou, že při vyšších rychlostech poznáte jistou citlivost na boční vítr, což je dáno ohromným profilem motocyklu, ale ve snesitelné porci, takže cajk. Indiana je třeba také pochválit za lehkost, jakou se řídí, za to, jak ochotně zatáčí, jak skvěle se ovládá spojka a švýcarskou preciznost jeho převodovky, která mě vzhledem k potřebě přenášet obrovský krouťák příjemně překvapila. Brzdy jsem extra nevyužíval, takže vám je úplně nepopíši, hmotnost stroje sice neokecáte, ale jistě fungují :-) No a ještě jsem se nezmínil o motoru, který mě bavil, přestože jde o moderní přímostřik a nebo možná právě proto. Nebude vás otravovat šíleným rámusem ani vibracemi, za to nabídne slušnou sílu v celém spektru otáček a hlavně nepostrádá charakter "poctivého mechanického stroje". Zkrátka je svůj a mně se líbí.

A co negativa? Jo, přišel jsem na pár věcí, které se mi nelíbily, ale všechny jsou poměrně lehce řešitelné, první je měkké plexi, které se v nejvyšší poloze poměrně deformuje větrem a špatně se mi přes něj dívalo (ano, není problém stáhnout ho do nejnižší polohy a nebo si koupit jiné). Druhou věcí, kterou bych vyměnil jsou zrcátka, která mi přišla poněkud malá vzhledem k určení stroje (plavba krajinou). No a jejich výměna je nepřekvapivě otázkou chvíle, takže žádná velká bolest.

Závěrem mohu říct, že osobitější a pohodlnější cestovní stroj jsem nepotkal a že má sakra něco do sebe.


Žádné komentáře:

Okomentovat