Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

úterý 18. října 2016

Nezávodím, neběhám aneb už zase kecám s keckami na nohách

Že už nebudu letos závodit? Hmmm, pak by mě nejspíš zajímalo, proč jsem se tři dny po mé "rádobyúčasti" v krosu na Studnicích postavil na start "rádobyběžeckého závodu", ve skutečnosti firemního charitativního běhu. Ten se nekonal nikde jinde, než na nejstrategičtějším místě Brna, v parku pod Špilasem. Počasí však akci tohoto typu příliš nenahrávalo, soudě dle mého vkusu (soudil bych i dle vkusu jiných, ale nechce se mi). Zkrátka pošmourno, mlhavo, pršavo a chladno, co více chtít?

Na rozdíl od několik dnů starého zážitku jsem tak nějak zcela nepočítal s tím, že bych skončil poslední. O umístění je sice trochu hloupé mluvit, když se neběželo na čas, ale to neva, komu v hrudi tluče závodnické srdce, tomu to jedno nebude a hrábne si na dno jako by šlo o Olympiádu (ano zase podle sebe soudím tebe, ale s rezervou :-)). Tedy nemyslel jsem si ani to, že bych byl první, na to znám z firemní ekipy lepší adepty, ať už jde o horské běžce, orienťáky, ultra a nebo dalších několik jedinců, kteří zkrátka běhají jinou ligu než já, který vlastně neběhá (až na výjimky typu šalina, kterou vlastně nejezdím, tedy opět až na výjimky :-)).

Konec keců okolo, jdeme na věc. Hromada několika desítek lidí se vyvalila z vyhřátého posezení v Cafe Podnebi, udělala si obligátní foto a vyrazila na start. Původní plán 5-7km se smrskl na 2-3 kolečka po 1500m, tj. 3-4,5km, dle výběru každého jedince. No a co by to byl za start, kdybych nestartoval z první řady a hned to nenapálil (bez zahřátí, bez rozcvičky)... Tak jsem si užil svoji minutu slávy než se vedení ujali lepší běžci, kterým jsem se pověsil na záda a z hluboka jim na ně funěl. Bohužel borci po kilometru zatočili špatně a přestože první, kdo se vydal jinou cestou, nebyl nikdo jiný než Matěj (skvělý orienťák), tvrdošíjně jsem trval na špatné cestě borců, poněvadž mi připadala kratší :-) Nakonec však čelo závodu vyměklo a dalo se za Matějem, který se tak lehce dostal do vedení. No a já spadl z třetího na desáté místo (odhadem). Že budu po první míli umírat, to jsem tušil, ale připravený jsem na to nebyl. A s ohledem na ztrátu, kterou bylo potřeba likvidovat, se dá říct, že situace byla značně špatná. Vážně to bolelo, lýtka odešla jako první a vzápětí i dech... Kupodivu se ukázalo, co se obvykle ukazuje, že mi to přes sloní váhu jde do kopce, kde jsem stahoval a jinde už ne :-) Na konci třetího kola jsem se dostal na páté místo, předběhl jsem tři lidi o kolo a pak v cílové rovince zasprintoval, abych se posunul ještě o jeden stupínek výše. První tři místa urvali borci, kteří šli pro jistotu o kolo víc...

Za odměnu pak padl v kavárně zelený čaj s medem a citronem, vypodložený diplomem za účast. No pěkná akce, nakonec ani to nehostinné počasí nebylo tak zlé, kolena to přežila, já podobně tak a celkem jsem si to užil (zejména jako přípravu na běžky, které čekají ne za dveřmi, ale už opřené o dveře)...


Žádné komentáře:

Okomentovat