Neplacená reklama na neplacený kurz bezpečné jízdy na motocyklu? Možná, nikoli, klidně... Je to jednoduché, když se chcete něco naučit, tak je třeba vybrat důvěryhodný zdroj, načerpat teoretické znalosti, zkoušet to prakticky a ještě dostávat zpětnou vazbu, která může výrazně zlepšit vaši učící křivku, no a pak dále získanou schopnost udržovat opakováním a ideálně ji ještě vylepšovat. Jen máloco z výše vyjmenovaného se dá rozumně dělat bez vhodného prostoru a vhodných učitelů. Ale je způsob jak toto všechno dostat najednou jen s tím, že do toho investujete váš čas. Odměna? Zlepšení vlastních schopností ovládat motorku, uvědomění si/zjištění toho, co je na silnici nebezpečné a jak se tomu co možná nejvíce vyhnout... A to za to stojí. Zvlášť, když se za řečnický pult postaví Vladimír Mašek (bývalý motocyklový závodník, dnes profesionální trenér bezpečné jízdy), který si vás i vaši pozornost získá svoji bezprostředností a smyslem pro humor. Myslím, že by s klidem mohl vyučovat i disciplínu "jak zaujmout posluchače a udržet je koncentrované během výkladu." Tým instruktorů je samozřejmě mnohem širší a čítá specialisty na různé oblasti, o kterých se během dne dovíte. Pokud jde o ty, kteří vás budou učit a pomáhat vám během praktického výcviku, spojuje je jedna věc, motorka jako nástroj obživy, vesměs jde o aktivní či bývalé závodníky. Náplň kurzu nebudu popisovat vlastními slovy a odcituji přímo zdroj [
https://www.ucmeseprezit.cz/stranky/40]:
CO všechno se dozvíte:
- První pomoc zaměřená na motocyklisty
- Hlavní příčiny dopravních nehod
- Technika jízdy
- Něco málo a dopravní psychologii
CO všechno natrénujeme:
- Přímé brzdění
- Práce se zadní brzdou
- Práce s přední a zadní brzdou
- Nestabilní režim
- Koordinace pohybů při jízdě ve slalom
- Překlápění motocyklu (změna směru) a vedení pohledu v „osmičce“
- Pomalá (nestabilní) jízda v přímém směru
- Výhybný manévr
- Intenzivní brzdění v přímém směru
- Okamžité vyhodnocení situace
- Práce se spojkou
- Prudká změna směru Držení těla
- „Řízení motocyklu dlaněmi“
- Zatáčení a brzdění v náklonu
- Optimální nájezdová rychlost do zatáčky se středním náklonem.
- Vedení pohledu
- Držení těla
- Reakce na chování motocyklu
Jak bylo řečeno, tak se i stalo. Motorka dostala lehce pokouřit, já také, ale k to k jakémukoliv tréninku patří. Spousta nových znalostí, spousta zopakovaných znalostí, spousta potvrzených myšlenek, spousta vyvrácených mýtů a vyzkoušení si správných návyků v praxi na bezpečném místě (Polygon Jihlava-Hosov) pod dohledem profíků. Účelně vynaložený den. Více informací poskytne
https://www.ucmeseprezit.cz/.
Žádné komentáře:
Okomentovat