Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

středa 14. března 2018

BezvaSport není bezva aneb o (ne)slušnosti

Běžná situace, 12.3.2018 večer jsem si objednal peněženku v internetovém obchodě BezvaSport.cz. O dva dny později, tj. 14.3.2018 mám zboží nachystané na odběrném místě firmy v Brně (zdá se, že firma takových míst toho času má 6 po celé ČR a nezdá se, že by si nebyla rovnocenná). Potud to bylo bezva, bohužel tu to také skončilo...

Já: Dobrý den.
Prodavač: Dobrý den.
Já: Jdu si vyzvednout zakázku na jméno...
Prodavač: Číslo prosím...
Já: (Říkám si trochu pruda, ale co) ...<číslo zakázky>
Prodavač: Počkejte chvíli a přináší mi peněženku v neprůhledné obálce. Chcete se podívat?
Já: Netřeba (důvěřuji skladníkovi, že do obálky vložil správné zboží, navíc jsem asi už zvyklý prvně zaplatit za krabici, o které nevím, co v ní je a až pak si zboží prohlídnout. Tušíte správně, tu se stala chyba, naplnil jsem jen polovinu přísloví: "Důvěřuj, ale prověřuj!")
Prodavač: Jak budete platit, kartou nebo hotově?
Já: Hotově, předávám prodavači hotovost. Tisk faktury trvá však dlouho, tak nakonec z dlouhé chvíle kouknu do obálky a nestačím se divit, místo peněženky červené (dokonce to měla v názvu) na mě svítí peněženka duhových barev. Pardon, to není správné zboží.
Prodavač: Ale já jsem už vytiskl fakturu... Ale snad můžeme udělat vratku.
Já: OK. (Čekám.)
Prodavač: (...po asi 5 minutách) Objednejte si pak znovu správné zboží (jako bych přesně toto již neudělal), máte kartu?
Já: Ne! (A nechápu proč mi nechce vrátit hotovost, kterou jsem mu před pár minutami dal, ale chce využít platební kartu.)
Prodavač: OK, vrátím vám hotově peníze bez poštovného.
Já: Prosím?!
Prodavač: No děláme vratku, ale peníze za poštovné se nevrací.
Já: Nedostal jsem správné zboží, udělali jste chybu, proč bych měl platit za poštovné znovu u další objednávky?
Prodavač: Já nemůžu za to, co nám poslali, vidíte, že do obálky není vidět. Peníze za poštovné se nevrací.
Já: (Ač je to netypické, začínám neskutečně pěnit.) Mohu to reklamovat?
Prodavač: Ano, ale bude to trvat měsíc.
Já: Prosím? (Chce se mi poslat zpomaleného prodavače ke všem čertům, ale uvědomuji si, že si nepomůžu, buď přijdou vinou neslušného obchodu o peníze (a co že jde o 29Kč, z jiného úhlu pohledu je to totiž 15% ceny zboží, navíc nejde o těch pár korun, ale o princip) a nebo o hromadu času. Začínám přemýšlet o tom, že možná nejde o špatně nastavené procesy ve firmě, třeba je to jednání naprosto v souladu se zákonem, protože jsem dal prodavači peníze a on mi dal zboží s obálkou, možná jsem dokonce měl podle zákona zboží před koupí zkontrolovat/prohlédnout, kdo ví, neznalost zákona neomlouvá...) Pokud však bylo jednání dle litery zákona, tak je ta litera trochu pokřivená. Zkrátka stojím v obchodě, je jasné, že se chyba stala na straně obchodu. Místo toho, abych slyšel omluvu: "Omlouváme se a neprodleně se postaráme o nápravu naší chyby, správné zboží vám zašleme na vaši adresu," jsem se nejprve dověděl, že si mám zboží znovu objednat, pak že mi za jejich vlastní chybu nevrátí všechny peníze, které jsem zaplatil, nebo, že budu čekat měsíc, než se rozhodnou, zda mi vyreklamují zboží, špatné zboží, které jsem si vážně neobjednal... Ano, přesně takhle si představuji, že funguje správná firma, dělá chyby, neomlouvá se, chová se alibisticky, nenese vinu za své chyby, ze zákazníka dělá vola, zákazník jí je ukradený, ... Skvělé, u bezva firmy v životě již nebudu nakupovat!


1 komentář:

  1. Hlavně nereklamovat. Spíš odstoupit od smlouvy s tím, že jde o vadné plnění.

    OdpovědětVymazat