Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

úterý 13. září 2016

Sabelell a Volvo XC90

Po té, co jsem si vyzkoušel náhradu Volva V90, tj. S90, přišla řada na XC90. Tak jako v případě prvního vozu vděčím za testovací jízdu firmě AUTO CARDION s.r.o. v Brně. Když jsme u ní, nemohu nezmínit vstřícnost, uctivost, přehled a ochotu prodiskutovat všechny aspekty, které mě zajímaly, stejně tak oceňuji prostředí jejich autosalonu.

Volvo XC90 je tak nějak mým favoritem, tedy aspoň s ohledem na aktivity, kterým se v poslední době věnuji nebo aspoň snažím věnovat. Automobil s rozměry 4950 x 2008 (2140) x 1776mm váží uctihodných 2085kg a já si mohl vyzkoušet variantu s benzínovým čtyřválcovým motorem T5 produkující své maximu 254k (187 kW) při 5500ot/min a 350Nm při 1500–4800ot/min, tj. naprosto stejnou pohonnou jednotkou, jaká se nacházela v S90 (ve skutečnosti to byla starší revize, nicméně, aktuálně je na trhu model motoricky naprosto shodný S90, jak lehce lživě popisuji).

Detaily o zpracování, exteriéru, interiéru a výbavě zcela přeskočím, protože se téměř neliší od toho, co jsem napsal v testu S90, na případné odlišnosti upozorním v následujícím textu.

Všechno samozřejmě úplně stejné jak v S90 nebylo, ale za to mohly odlišné edice jednotlivých vozů, poněvadž XC90 nesla přízvisko R-DESIGN. To poněkud výrazněji diverzifikuje tuto verzi jak z exteriéru, tak zejména z interiéru. Ovšem nebýt toho, byly by si obě devadesátky prý hodně hodně podobné.

Když pomineme barvy, materiály, tak čím se svezení lišilo? Zatímco S90 mi našeptávala klíčová slova jako luxus, pohodlí, klid, tak X90 jako by křičela bezpečí, síla, dravost, akce. Subjektivně šlo opravdu o velice rozličné pocity. Vyšší posed, lepší rozhled, k tomu všemu R-DESIGN disponující semiaktivním podvozkem, to vše utvářelo výše popsané závěry. Tady se nemohu nepozastavit nad báječnými jízdními vlastnostmi XC90, podvozek odváděl opravdu precizní práci a to tak, že umně maskoval více než dvě tuny pohotovostní hmotnosti. Další plusové body. Nutno ovšem také připomenout, že celkový dojem byl o něco hlučnější jak z důvodu vyšší stavby karoserie, tak kvůli předchozí specifikaci motoru, který byl o poznání méně uhlazený ve srovnání s S90. 

Celkově opět ty nejlepší pocity. Co bych nepochválil, jste slyšeli už u S90, zde ještě připočtu ne tak uhlazený motor (v aktuální specifikaci již neplatí) a kufr, přestože díky semiaktivnímu podvozku si mohu nákladovou hranu vertikálně posouvat pomocí tlačítka v rozmezí několika centimetrů, přestože sama nákladová hrana je rozumně vysoko, přestože ložná plocha je velká a rovná, tak přes to všechno jsou rozměry kufr lehce pod mými očekáváními. 


Žádné komentáře:

Okomentovat