Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 26. září 2016

Sabelell a Peugeot Traveller Allure 2.0 BlueHDi

Peugeot Professional Roadshow mi poskytla příležitost vyzkoušet Peugeot Traveller Allure 2.0 BlueHDi 180k S&S EAT6. Půl hodina za volantem této dodávky mi odpověděla na otázky typu "mohla by být dodávka dalším mým autem?" Znění odpovědi si sice nechám pro sebe (konec konců to není vůbec zajímavé), ale vás aspoň mohu seznámit s postřehy získanými na sedadle řidiče.

Tak předně, testovaná dodávka v ceně necelých 1,3mil. Kč není nikterak zásadně větší než-li osobák, zato výhled je znatelně lepší, sezení není špatné a to bez ohledu na to, zda sedíte na předních sedačkách, či na první/druhé řadě posuvných kožených lavic dělených v poměru 2/3. Krom variability díky posuvnosti lavic po zcela rovné podlaze a možnosti jednotlivé zlomky vyjmout, ocení spolucestující panoramatický strop či elektronicky otevíratelné boční dveře. K prostoru posádky snad mohu už jen dodat, že nejkratší (testovaná) varianta vozu nedisponuje zvlášť objemným zavazadlovým prostorem a zato disponuje nahoru otevíratelnými zadními dveřmi, což lze nemálo ocenit při kempování, kdy zdvižené dveře (skvělé, trčely výše, než v oblacích, na kterých obvykle pluje má hlava) mohou posloužit jako improvizovaný přístřešek a nebo střešní základ stanového domku.

A nyní už vzhůru za volant, kožené elektricky ovládané sedadlo řidiče šlo bez větších obtíží dostat do naprosto vyhovující polohy, absence spojky (šlo o šestistupňový automat) mě rozhodně nebolela, reakce na plyn byla díky eko naladění spíše vlažná, nicméně tu mě za slovo rozhodně neberte, chybí mi většího srovnání, přeci jenom jsem v nedávné době seděl jen v Renaultím konkurentovi s 1.5 dCi a občas ve Sprinterovi ozdobeném obstarožitním turbodieselem 2,9l V5. Tak či onak, chcete-li poškádlit motor, nezbude vám, než prošlápnout pedál až na podlahu, popř. použít pádla pro manuální řazení pod volantem, aby elektronika pochopila, že od motoru čekáte nějakou větší akci. I za takových situací pak není údajně problém jezdit se spotřebou okolo 8l/100km. Pokud by se vám automat nezamlouval (mi se celkem líbil), je možné přepnout řazení na manuál dedikovaným tlačítkem a užít si pádel pod volantem do syta... Elektronická výbava, snad ani u dodávky už asi nijak zvlášť nepřekvapí a tak předlouhý seznam nechám PR materiálů, a vyzdvihnu dnes už poměrně běžnou featuru v podobě HUDu, který považuji za velký přínos bezpečnosti provozu (navíc jej vývojové oddělení Peugeotu za těch několik let poměrně vyladilo, soudím dle mlhavých vzpomínek na moje první setkání s touto hračkou v 508...)

Jak už jsem zmínil, žádnou závažnější vadu jsem neshledal, tedy krom malého zavazadlového prostoru, to však lze řešit koupí delší varianty, jakože existují dokonce dvě... Za mě tedy dobré, Traveller se chová jako trochu neohrabanější přerostlý osobák poskytující zejména řidiči a v omezené míře i spolucestujícím slušnou dávku komfortu. Kvalit německé konkurence prý nedosahuje, ale zase v dané cenové kategorii nabízí více muziky (beru jak jsem nakoupil, do ceníků jsem se nedíval). Jako vždy, nejlépe, když posoudíte sami.


Žádné komentáře:

Okomentovat