Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

neděle 27. září 2015

Jak jsem (ne)byl v Krkonoších na treku

Od pátku odpoledne do pondělního večera, tak vypadal původní Jirkův plán přechodu Krkonoš. Bohužel se mi zdál poněkud nenáročný, zjevně počítal i účastí nepříliš výkonných jedinců a dokonce snad i něžného pohlaví. Jenže zahodit cestu motorkou a fesťák v Křídlech se mi ani trochu nechtělo. Stejně tak se mi nechtělo zahodit Krkonoše, proto vznikl alternativní plán, během dne (neděle) ujdu přibližně to, co ostatní za pátek, sobotu i neděli a v pondělí budu pokračovat s nimi :-)

Skvělý plán, do kterého mi hodilo vidle několik záležitostí, tak předně mi nevyšel odvoz na motorce aneb jak je těžké ukecat nějakou ženu, aby se na mašině projela 200km se mnou a zbylých 200km sama :-) Stejně tak nevyšla varianta, jedu na mašině sám, někde u někoho si domluvím parkování, resp. ona by vyšla, ale musel bych jet na tři a ne na dva dny... Takže nakonec zvítězilo auto. Auto? Neměl jsem ho rozbité? Měl, opravil a zase rozbil... Jízdu na tři válce vyléčily nové zapalovací svíčky, jen kdyby ten šašek s čelovkou na hlavě počkal na vhodné nářadí, to on ne... a tak zalomil jistící šroub cívky v bloku motoru... Paráda! Jo a poslední vidle mi bodla do zad Křídla, z Poletíme? jsem se vrátil okolo jedné ranní a tak start v 5:00 nepřipadal v úvahu...

Vstal jsem až o půl sedmé, po sedmé jsem již mířil vstříc dobrodružství, za dvě a půl hoďky jsem vyskočil na P4 v Rokytnici nad Jizerou a 8:45 mašíroval vzhůru... Kdo by si myslel, že to bylo trochu narychlo a že se určitě vyskytly drobné nepříjemnosti, ten by se jistě nemýlil. No ano! V pátek dvakrát na kole, v sobotu dvakrát na kole a večer fesťák... pár hodin spánku, hodiny za volantem a kanady k tomu! Nevyspání, únava z cesty a odepsané svaly byly ve srovnání s kanadami zcela nedůležité. Ne že bych nevěděl, že mi tato obuv vždycky dorube nohy, ne že bych nevěděl, že tlustá nepoddajná hovězina vydrží víc než chodidlo dámičky, ne že bych nevěděl, že kanady jsou na rozdíl od mé nohy nezničitelné... Jenže původní motorkářský plán měl jediné rozuzlení, jediné boty - kanady! Navíc kdybych je konečně rozšlápl, mohly by mi i sedět, tomu bohužel již nevěřím :-) Tak či onak to byl nejhloupější možný nápad. Již po dvou kilometrech stoupání po asfaltových silnicích jsem začínal pociťovat otlaky, na Dvoračkách jsem cítil růst puchýře a na Labské boudě jsem už téměř nemohl jít. Ani dvoje ponožky nezmenšily odírání mých pat uvnitř neforemné obuvi. Smekám baret před všemi vojáky, kteří kdy kam došli v takových botách (kanady vzor 90). Sám jim definitivně přisuzuji jedinou roli, vycházkové motorkářské obuvi :-) Ale zpět na Labskou. Pramen Labe jsem ještě dal, stejně tak jsem dorazil na Česko-Polskou hranici, ale tam jsem se rozhodl pro návrat... Důvodů bylo však více, než "jen" zničené nohy... Jestliže jsem ráno v autě po cestě obdivoval oblohu a těšil se na nádherný den, tak v horách to vypadalo poněkud jinak, polojasno prohrávalo souboj s oblačnou oblohou a teploty stěží atakovaly desítku (aspoň že tu nad nulou :-)) To, že jsme se po půl kilometru vysvlékl do trika s krátkým rukávem a v něm vydržel až na Vrbatovu boudu je jen důsledkem vyřízenosti mého organizmu, který se do kopců neskutečně přehříval, takže jsem fungoval jako ústřední topení a exot zároveň. Naprostá většina lidí na sobě měla teplé bundy, kapuce, šátky a další zimní propriety... Mimochodem na Vrbatově boudě jsem mohl obdivovat převážně už jen tu mlhu a mrazivý vítr. Tu jsem se i já navlékl do zimního běžkařského oblečení... Oblečení a jídlo mi rozhodně nechybělo, přeci jenom 17,5kg vážící zavazadlo něco obsahovat muselo :-) Výše zmíněná chata zatloukla do rakve mého treku další hřebík v podobě právě dorazivšího autobusu plného turistů... Desítky lidí převažující se ke stovce vytvořili barevného hada táhnoucího se až k pramenu Labe, tedy přesně tam, kam jsem směřoval... A že je to nějaká sranda pohybovat se v horách jak na Václaváku :-( Na státní hranici jsem opravdu měl k dispozici už jen tu mlhu a tak vidina dalších 50km a totálně odrovnaných noh ztratila jakékoliv kouzlo a já se rozhodl zachovat se v duchu "zachraň co se zachránit ještě dá!" Otočil jsem to a mašíroval dolů z hor.

Cesta zpět se neobešla bez druhého extrému, doposud jsem si rozdíral paty, směrem dolů jsem nohy spíše šoupal, aby se mi pata dále nepohybovala v botě... Jenže kanady mají jednu skvělou featuru, ocelovou tužinu ve špici... Tj. ke zničeným patám přibyly odepsané prsty na nohách :-) Prostě škoda mluvit a škoda počítat nehty, které mi slezou! Ještěže jsem se mohl těšit aspoň přírodou, houbami a všudypřítomným borůvčím, krásná zahrada! K autu jsem se dobelhal v podstatě přesně po pěti hodinách... Aneb není nadto udělat si výlet autem přes půl republiky (pomlčme o tom, že řízení auta já nerad, no dobře s výjimkou zatáček, které bylo přeci jenom možné na posledních 15km cesty nalézt), abych si udělal pětihodinovou vycházku a zdemoloval svoje nohy :-)

Nakonec bych opomenout jeden vtipný moment. Když jsem se smířil s myšlenkou, že návrat domů jest tím nejlepším krokem, byť velmi bolestivým (obrazně i skutečně), napadlo mě uspořádat ještě téhož večera zrušenou akci na chalupě v Bobrové. Jakmile se má kanady vynořily z hřebenové mlhy, jakmile můj telefon opustil polský signál, začal jsem obvolávat kamarády toho času na Vysočině, zda za šest hodin dorazí na grilovačku. Přiznávám, že drzost nespočívala jen v šibeničním termínu pro kamarády, ale i pro mě, přece jenom jsem byl 10km chůze a 200km jízdy vzdálen od místa konání, kde nebylo nic nachystané :-) Ale odvážnému štěstí přeje... O tom však až jindy :-)

Co jsem zdolal:
  • mapa23km, 1280m nastoupáno, 1280m sklesáno
  • den 1, den 2 - původní plán

Kolik to stálo:
  • celkem, 770Kč
    • doprava, 680Kč
      • cesta tam - 185km, spotřeba 6,4l/100km, cena za 1l 29,90Kč, 354Kč
      • cesta zpět - 181km, spotřeba 6,0l/100km, cena za 1l 29,90Kč, 326Kč
    • jídlo, 90Kč 
Co jsem snědl:
  • 1 x Clever jogurt bílý, 150g
  • 1 x Clever ovesné vločky, 100g
  • 2 x jablko, 150g
  • 1 x banán, 120g
  • 1 x sýr Krolewski, 212g 45/57 (lisozym místo lysozym - konzervant, annanto - přírodní barvivo, alergen)
  • 1 x Mlada kefírové mléko, 500ml
  • 1 x vařené brambory, 200g
  • 1 x houbová smaženice, 200g
Jednotkové kalorické hodnoty zkonzumovaných potravin:
  • Clever jogurt bílý (100g): 288kJ, tuky - 3,8g, sacharidy - 4,9g, bílkoviny - 3,9g
  • Clever ovesné vločky (100g): 1485kJ, tuky - 6g, sacharidy - 13g, bílkoviny - 62g
  • jablko (100g): 190kJ, tuky - 0,1g, sacharidy - 11,2g, bílkoviny - 0,4g
  • banán (100g): 403kJ, tuky - 0,1g, sacharidy - 20,9g, bílkoviny - 0,2g
  • sýr Krolewski (100g): 1470kJ, tuky - 27g, sacharidy - 1,2g, bílkoviny - 26g
  • Mlada kefírové mléko (100ml): 151kJ, tuky - 1g, sacharidy - 4g, bílkoviny - 3,3g
  • vařené brambory (100g): 280kJ, tuky - 0,1g, sacharidy - 15,6g, bílkoviny - 1,3g
  • houbová smaženice (100g): 979kJ, tuky - 18g, sacharidy - 2g, bílkoviny - 16g
Kalorické hodnoty zkonzumovaných potravin:
  • Clever jogurt bílý (150g): 432kJ, tuky - 5,7g, sacharidy - 7,4g, bílkoviny - 5,9g
  • Clever ovesné vločky (100g): 1485kJ, tuky - 6g, sacharidy - 13g, bílkoviny - 62g
  • jablko (200g): 390kJ, tuky - 0,2g, sacharidy - 22,4g, bílkoviny - 0,8g
  • banán (120g): 484kJ, tuky - 0,1g, sacharidy - 25,1g, bílkoviny - 0,2g
  • Sýr Krolewski (212g): 3116kJ, tuky - 57,2g, sacharidy - 2,5g, bílkoviny - 55,1g
  • Mlada kefírové mléko (500ml): 755kJ, tuky - 5g, sacharidy - 20g, bílkoviny - 16,5g
  • vařené brambory (200g): 560kJ, tuky - 0,2g, sacharidy - 31,2g, bílkoviny - 2,6g
  • houbová smaženice (200g): 1958kJ, tuky - 36g, sacharidy - 4g, bílkoviny - 32g

Za půl dne jsem tedy snědl:
  • váha - 1.682g
  • energie - 9,180kJ 
  • tuky - 110g
  • sacharidy - 106g
  • bílkoviny - 175g






Žádné komentáře:

Okomentovat