Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 27. dubna 2015

Koruna za dvě, za dva, vrchařská k tomu

Vrchařskou korunu Valašska jsem zaregistroval díky Magdě, a tak asi nikoho příliš nepřekvapí, kdo mě přivedl k její sestřičce na Vysočině, ne nemyslím sestru Magdy ;-)

Zbloudilá myšlenka zdolat dvacet vrcholů Vysočiny během jednoho dne zněla lákavě, podobně jako cinkot stříbrné lžíce o zpola plnou sklenici medu zevnitř :-) V tom snění jsem si však zároveň bolestně a bytostně uvědomoval, jak je taková odysea nad moje síly... Ale většina problémů má své řešení, stačí se nebát a bádat nebo aspoň hledat (to v dnešní době :-)). Weak'end je přeci tak slabý, že podoben dvoušroubovici DNA lze roztít velkým převodníkem vedví - sobotu a neděli. Takové rozmělnění do dní dvou se zdálo být s jistými obětmi přijatelné. Jasně že, za normálních okolností by tou obě(j)tí bylo nepochybně zdraví (moje zdraví), jenže den před sobotním startem, kdy nás čekala východní polovina z dvaceti vrcholů, mi zdaleka nebylo úplně dobře, čtrnáctidenní nemoc se nechtěla vzdát a já si připadal stále jak pod nadvládou zlostné chřipky, o poškození zad, které mi znemožňovalo normálně se hýbat, raději pomlčím, takže jsem vlastně neměl o co přijít :-) Viděl jsem jen dvě možnosti, buď lehnu nebo se uzdravím aneb "co tě nezabije, to tě posílí."

Start novoměstské skupiny úderníků naplánoval Jirka na krásných 7:17. A já to ráno drze přeplánoval na, o nic méně povedených, 7:27 a to nemluvě o tom, že jsem poprosil tátu, aby nás přiblížil dodávkou k Bystřici, místu našeho setkání s bikovou princeznou, Magdou. Navíc, přiznávám, vidina první vyjížďky na fullovi překračující hravě stokilometrovou (ko)metu mě lehce děsila... Děs však rozpustilo slunce koupající se v azuru, díky slunce, díky kamarádi, Magdo a Jirko, díky vzduchu čistý, Vysočino milá! Sobota mi přichystala toliko překvapení, příjemných překvapení - poznal jsem spoustu doposud neviděného, dokopců a skopců v záři sluneční, stínu buků a vůni květů. To vše zjemněné peprnými fórky vzduchem poletujícími stejně jako neposedné zadní kolo mého pochroumaného oře, s kterým takhle nikdo neoře. Dokonce mě pobavilo, když Magda na čtvrtém vrcholu zjistila, že Jirka nás ve skutečnosti vůbec nefotí, ale pouze zaměřuje :-) No co, dva vrcholy jsou bez našich selfie, CTRL+C, CTRL+V to jistí ;-) Škoda, že jsme celou cestu nezdolali společně, Magda to musela zabalit na Zubštejnu a Jirka po výšlapu na Horní Čepí. A já si nakonec musel přivolat odvoz :-) Vlastně nevím zda je to známka slabosti nebo rozumu, punku rozhodně ne :-) Místo startu se stalo i místem cíle, to není nic proti ničemu :-) Plán splněn! 111km, převýšení 3000m, hrubý čas na strávený na kole okolo 11h a kudy nás vedla cesta necesta ukazuje mapa.


Neděle měla být pokračováním sobotního dobrodružství, v němž jsem měli tentokráte čelit západním vrcholům Vysočiny, kterých nám zbylo po sobotě rovných deset, blbý počet do mariáše, o to lepší pro a na kolo... Ale už večer se ukázalo, že nebude vše takové, jaké jsme si to představovali. Magda předem ohlásila opožděný přípoj (no nevím co má společného s ČD), účast skupiny vedené Ožim byl pouze hypotetický (aspoň vzhledem k plánovanému startu v 10:30), takže potěšil jen Láďa, který se nezalekl ani večerního přeplánování a vzal s sebou i Honzu. Start jsme nakonec smluvili na 7:30, ale ráno moudřejší večera, tedy ráno otravnější večera, zvlášť, když ho provází mokro, mrholení a nevlídno. Nebylo to zcela jednoduché, zvlášť když jsem měl problémy posadit se na sedlo, zvlášť když mě bolely nohy a nejzvláštněji, když jsem byl nemálo vyčerpaný tak nějak celkem :-) A aby toho nebylo málo, už na Drátníku se odpojil Láďa s Honzou, kteří to avizovali od samého začátku a spolu s nimi i nezdolný vrchař, Jirka. Takže více než polovina kilometráže byla v přesile a já se lehce (ve skutečnosti poměrně těžce) trápil v osamění a občasném mrholení. Ale slib je slib (zvlášť ten, který jsem si dal sám sobě), takže i v neděli jsem pokořil deset vrcholů, tentokráte mi k tomu stačilo necelých 8h. Mapa pak prozradí, že šlo o 91km s převýšením 2000m.

Voila, která koruna to bude příště? :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat