Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

čtvrtek 30. května 2013

Trojka z postele (vážně ne v posteli)

Celou zimu mě zajímalo, jakže vypadal průběh těch několika málo dálkových závodů v běžeckém lyžování, které jsem okusil na vlastní kůži. Jak jistě uznáte, turista na trati jen těžko může tušit, jak to vypadá na čele závodu a vlastně téměř kdekoliv jinde, kde se sám nepohybuje... Ale to se nevylučuje s tím, že by po závodech nechtěl získat aspoň povrchní představu o tom, jak to vypadalo z pohledu televizního diváka.

Tak to bylo aspoň u mě, nicméně uteklo ještě poměrně hodně vody a ledu v řekách než jsem se k tomu probojoval (asi tak 2 měsíce po skočení mého posledního závodu). Jednoho víkendového rána, poledne a vlastně i odpoledne jsem si dal trojku z postele (vážně ne v posteli). Jizerská 50, Marcialonga a Vasův běh v poddání České televize.

Nevím, zda bude pro někoho překvapením, že to pro mě bylo větší utrpení než na trati. Taková nuda, jak se na to někdo může dívat dobrovolně? Nebýt luxusních záběrů na čarokrásnou přírodu, tak bych to zabalil snad dříve, než začal první závod... :-) Abych to zas tak moc nepřehnal, spousta rozhovorů nebyla špatných a zaujala mě, nicméně to nic nemění na nesnesitelné délce jednotlivých televizních přenosů.

Během téměř 10h koukání do televize jsem se snažil poznamenat to, co mě zaujalo, tak tady to je...

  • Jizerská 50
    • na začátku přenosu (okolo 2 minuty) se v záběru několikrát objevují moje běžky, jsou slavné! :-)
  • Marcialonga
    • vůbec nic...
  • Vasův běh
    • nejstarší přihlášený závodník je 87letý (jednou bych jím chtěl být)
    • přihlásilo se mnoho celebrit - Tufte, Grönholm, Pärsonová a další
      • Tufte mi dal nechutně na prdel
      • Grönholm se asi raději někde smýkal v rallye autě
      • Pärsonová dostala ode mě na zadek :-)
      • a další - ty raději neznám
    • udivila mě neskutečná zátka v první zatáčce vedoucí na sjezdovku, sláva za moji startovní pozici..., nevidět to na vlastní oči v televizi, tak o tom jen zasvěceně píšu, ale nikdy tomu neuvěřím :-)
    • vrtulník občas vyprodukuje sněhovou bouři, LOL, chudáci čelníci na čele :-)
    • reklama Lyžařského oddílu Senohraby k vidění zde, kluci moderátoři se dobře pobavili a já s nimi, nebýt vrtulníku, tak z toho nic nebylo, díky za něj :-)
    • borci závodníci - spolukomentátoři říkají, jaký je nářez jet mimo stopu, to mi povídejte, 3/4 závodu jsem jel mimo ni :-) Jo, nekecali, je to nářez dvoučárkovanej jako Céčko, ne vitamin...
    • komentátoři: "Hlavní pole stahuje dva uprchlíky!" Jo takhle to bylo, 40 ve předu jedoucích borců je hlavní pole? No já si myslel, že hlavní pole z 15.000 závodníků vypadá trochu jinak, no co, v životě jsem se již tolikrát mýlil :-)
A není to málo? Slovy klasika bych uzavřel drobné ohlédnutí za několika málo splněnými sny.

Žádné komentáře:

Okomentovat