Jak to se mnou vypadalo v den závodu?
- forma
- tentokráte se nemohu vymlouvat na žádnou nemoc, zdraví na poměry celkem slouží :-)
- pár tisíc kilometrů jsem na kolech od počátku roku najezdil, nicméně Janča mi den před závody sdělila, že vůbec netrénujeme, že se na kole jen flákáme a že první trénink byla až vyjížďka s Jirkou. Podle tohoto klíče si tedy připočtu asi další 2-3 švihy na kole, kdy jsem makal, rupnul a nakonec měl problémy dorazit domů, tj. myslím si, že šlo o poctivý trénink. Sečteno podtrženo, natrénováno 200km :-)
- výbava
- PVTM - ideální časovkářský stroj, netřeba nic dodávat :-)
- nedávno PVTM ode mě dostalo dárek - Lidl tachometr. Malá vsuvka, tachometr se na kole občas hodí, zvlášť při závodech, o tom asi není pochyb. Začínám se však obávat, že výše zmíněný Lidl tachometr je příliš punkový, snad více než můj PVTM. A to není úplně tak dobře. Zvlášť když k tomuto zjištění připočtete moji snahu trošku standardizovat své chování, tzn. jako větší část populace jsem si nepřečetl návod k tomuto pekelnému kousku elektroniky. No jediné co se mi rozumně povedlo, bylo nastavit (ne vymazat) celkové počítadlo kilometrů na 0, ale to mi naštěstí stačilo, abych mohl sledovat kolik kilometrů jsem již zdolal.
- ostatní
- první časovka do vrchu - jako obvykle, nováčkovská daň se na mě z blízka usmívá
- trať časovky jsem kdysi jel, ale chyba byla, že jsem si to měl zkusit na ostro...
Klasický deníček
7:30
Po půlnočním zakončení Nova Civitas v mléčném baru se probouzím lehce nevyspalý a klasicky si dávám několik snídaní v řadě za sebou :-)
8:30
Vzpomněl jsem si, že po posledním defektu zadního kola PVTM jezdím tak na 3 barech, pro závody nic moc. Luxusní dílenská pumpa Lezyne zakrátko dopomohla k 7 barům v obou kolech. Malá vsuvka, vím, že nejde o kdovíjaký tlak, nicméně nová kola Noxon, jejichž životopis se s největší pravděpodobností začíná ve fabrice Remerxu, jsou poměrně levná kola, jejichž ráfky, tedy konkrétně horní miska získává otvory pro niple ne vrtáním, ale prorážením trnem. Obecně nic proti ničemu, ne keckám, je toho dost proti něčemu, ale nebudeme to příliš rozebírat. Důležité jest, že prorážené otvory vytvářejí na některých místech ostré otřepy a ostré praskliny. Vzhledem k tomu, že jsem místo klasické pásky do ráfku použil PVC elektrikářskou pásku a vzhledem k předchozímu huštění duše na 8 barů se páska občas potrhala a hrozil vnitřní defekt duše, proto jsem trošku ubral na zmíněných 7 barů. No co, "It is not about the bike" :-)
9:00
Sedám na PVTM a vyrážím z NMNM do ZNS, kde v tomto okamžiku začínala registrace.
9:30
Jsem na místě prezentace závodníků, poblíž plynárny, na blízkém travnatém paloučku, který se pomalu plnil mnoha závodníky.
9:40
Platím startovné ve výši 20Kč a za ně dostávám startovní číslo 122, která značí, že budu startovat jako 22 v pořadí. Závodníci budou startovat v minutových intervalech, tj. start mě čeká v 10:22.
9:45
Na rozdíl od ostatních, kteří se schovali do stínu, já stojím lehce osamocen na slunci a užívám si jeho hřejivých paprsků... Zároveň sleduji přijíždějící závodníky, kteří mi na tvář malují úsměv. Ne nejsou srandovní, možná nejsou ani vtipní, ale baví mě jejich luxusní kola, zvlášť, když můj pohled občas zavadí o PVTM... Ach ten kontrast... Doufám, že se ostatní také baví, přirozeně mým strojem :-) Ku jeho cti je nutné poznamenat, že ne všichni jedou na karbonových speciálech v hodnotě 100 000Kč. Objevil jsem asi 4 závodníky na kolech ještě méně vhodných k časovce, než je to moje. Pozor, ne horších, jen méně vhodných - šlo o horská kola.
10:01
Sličná závodnice se startovním číslem 101 se vydává na start, trochu mě děsí její úprk, kéž by mi to šlo jako jí...
10:01
Sličná závodnice se startovním číslem 101 se vydává na start, trochu mě děsí její úprk, kéž by mi to šlo jako jí...
10:15
Odskočení na toaletu následuje poslední malá rozcvička a kosmetické úpravy oblečení těsně před startem. Proč jen ty startovní čísla dělají na závodníky? :-D Nemůžu dýchat, číslo mi svírá hrudník a nemůže se pod něj vejít mé bříško :-)
10:22, 0km
Na rozdíl od ostatních nestartuji s oběma nohami v pedálech s pomocí dobrovolného držícího :-) Nechci riskovat zbytečný pád hned na startu pro pár ušetřených vteřin. Startuji tedy ze země s jen jednou nohou v pedálech.
Na rozdíl od ostatních nestartuji s oběma nohami v pedálech s pomocí dobrovolného držícího :-) Nechci riskovat zbytečný pád hned na startu pro pár ušetřených vteřin. Startuji tedy ze země s jen jednou nohou v pedálech.
10:XX, 1km
Každo-závodní klasika, přepálený začátek, slovy klasika: "Bo co neni stopro to mě dycky smoli" :-) Na dohled vidím závodnici startující minutu přede mnou a ptám se sám sebe: "Nepřepálil jsem to?" :-)
10:XX, 2km
Vysoké, za nedlouho mě čeká malý sjezd, závodnici před sebou mám již na hod lasem. Zároveň však pomalu začínají docházet síly, ve sjezdu se mi závodnice vzdaluje, již jednou jsem si ověřil, že PVTM není zdaleka tím nejrychlejším nářadím vhodným na sjezdy. Ona stále šlape, já na kole ležím - šetřím každou molekulu kyslíku a ATP...
10:XX, 3km
Počítky, v krátkém sjezdu jsem si trochu odpočinul, jakmile silnice přechází ve stoupání, tak se rozjíždím a předjíždím závodnici, za kterou visím snad již 1km.
10:XX, 2km
Vysoké, za nedlouho mě čeká malý sjezd, závodnici před sebou mám již na hod lasem. Zároveň však pomalu začínají docházet síly, ve sjezdu se mi závodnice vzdaluje, již jednou jsem si ověřil, že PVTM není zdaleka tím nejrychlejším nářadím vhodným na sjezdy. Ona stále šlape, já na kole ležím - šetřím každou molekulu kyslíku a ATP...
10:XX, 3km
Počítky, v krátkém sjezdu jsem si trochu odpočinul, jakmile silnice přechází ve stoupání, tak se rozjíždím a předjíždím závodnici, za kterou visím snad již 1km.
10:XX, 4km
Jsem přibližně v půlce trati, stoupání v téměř 30 stupňovém vedru je ubíjející, nohy by jely, ale plíce nestíhají, mám toho plné zuby, přemýšlím zda budu plivat krev, nebo zda mě sesadí z kola infarkt ;-) Navíc u silnice stojí vždy přítomný Kléma s foťákem v rukou a volá na mě ať se otočím a usměji do objektivu. Snažím se přemoci před smrtelný škleb, no moc se to nepovedlo... :-)
10:XX, 5km
Mé tempo je stále pomalejší a pomalejší, jinak to asi nejde, chci-li přežít. Pozitivní je, že se na dohled objevuje další závodnice, a tak to nevzdávám a snažím se jí sjet.
10:XX, 6km
Předjíždím druhou závodnici a podobně jako předchozích 5km sleduji nervózně tachometr, a modlím se, aby
se na něm objevily magické cifry 7,885...
10:XX, 7km
Sklené, do cíle zbývá přibližně 900m, na dohled je zjevuje další závodník. Jedu podlahu... Být závod o 200m delší, tak bych si mohl udělat třetí zářez do pažby, ne, do omotávky, také ne, tak do rámu... Ale to je vlastně úplně jedno, závod není o nic delší :-)
10:XX, 7,7km
10:XX, 5km
Mé tempo je stále pomalejší a pomalejší, jinak to asi nejde, chci-li přežít. Pozitivní je, že se na dohled objevuje další závodnice, a tak to nevzdávám a snažím se jí sjet.
10:XX, 6km
Předjíždím druhou závodnici a podobně jako předchozích 5km sleduji nervózně tachometr, a modlím se, aby
se na něm objevily magické cifry 7,885...
10:XX, 7km
Sklené, do cíle zbývá přibližně 900m, na dohled je zjevuje další závodník. Jedu podlahu... Být závod o 200m delší, tak bych si mohl udělat třetí zářez do pažby, ne, do omotávky, také ne, tak do rámu... Ale to je vlastně úplně jedno, závod není o nic delší :-)
10:XX, 7,7km
Cíl je na dohled, mačkám ze sebe poslední zbytky sil, luxusní bolest zvyšuje svoji intenzitu!
10:XX, 7,885km
Jsem v cíli, supím jako parní lokomotiva, úžasné pocity v nichž se mísí bolest, vyčerpání a zároveň štěstí z přežití :-)
10:45
Lehce jsem se vydýchal, tep už možná spadl pod 200 tepů/minutu :-) Odevzdal jsem své startovní číslo, opět se vyškrábal do sedla PVTM a vydal se přes Tři Studně a Vlachovice zpět do NMNM.
11:00
NMNM, jsem doma a kromě odpoledního biku na mě čeká cesta na parádní oběd.
Lehce jsem se vydýchal, tep už možná spadl pod 200 tepů/minutu :-) Odevzdal jsem své startovní číslo, opět se vyškrábal do sedla PVTM a vydal se přes Tři Studně a Vlachovice zpět do NMNM.
11:00
NMNM, jsem doma a kromě odpoledního biku na mě čeká cesta na parádní oběd.
Můj výsledek:
- čas - 17:23,10
- pořadí - 7 místo
- průměrná rychlost - 27,21km/h
Zajímavé odkazy:
- http://zrliga.zrnet.cz/index.php
- http://zrliga.zrnet.cz/vysledky.php?v=m_vysledky_2012&p=vysledky/2012/cykl_casovka
Žádné komentáře:
Okomentovat