Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

neděle 3. června 2012

Drnčící zuby aneb Rychlobruslení Inline ZLM 2012

3.6.2012 se konal osmý závod ZLM 2012 - Rychlobruslení Inline na rychlobruslařském oválu u zimního stadionu ve Žďáru nad Sázavou. Jak se to vlastně seběhlo, že jsem se ocitnul na startu? Prvotním impulsem se stala zmínka Janči o ZLM. Ne že bych nikdy neslyšel o "Ždárské Lize Mistrů", nicméně jsem si pod tímto názvem neuměl představit nic moc konkrétního. O změnu se postarala právě až Janča a následně návštěva webu, kde jsem si prohlídl seznam disciplín, důvod existence těchto závodů a historii výsledků. Zajisté chápete, že nešlo zůstat neokouzlen ... S entuziasmem mně vlastním jsem se bez váhání rozhodl, že se v roce 2013 pustím do celého seriálu závodů. Tuto myšlenku jsem však vzápětí upgradeoval s tím, že naskočím do rozjetého seriálu již letos, jen tak na zkoušku. A tak jsem také učinil ...

Jak to se mnou vypadalo v den závodu?

  • forma
    • počínající známky nemoci, se kterými jsem se potýkal již 2 dny před závody, se rozhodně nevytratily, spíš naopak ...
    • den před závodem jsem si dal 52km na kole a ani to mi kupodivu neprospělo :-)
    • 81km které jsem letos najezdil na inline bruslích asi ani nestojí za zmínku
  • výbava
    • Botas Stratos 100, low cost fitness brusle, ložiska po klinické smrti, kolečka již notně sjetá
  • ostatní
    • na inline bruslních jsem ještě nezávodil - opět mě čekalo placení nováčkovské daně
    • poprvé jsem rychlobruslařský ovál v ZNS viděl den před závodem z biku, už tehdy mě lehce, a nutno poznamenat, že nepříjemně, překvapila kvalita povrchu a množství kaluží
    • moje technika na inline bruslích je lehce směšná, ale co, to se časem podá :-)
Klasický deníček

9:30
Ještě ležím v posteli a říkám si: "Závody začínají za 30min, kouknu ještě na web ZNL, zda neobjevím něco důležitého." Objevil jsem! V diskuzním fóru jsem se dočetl pokyn, aby se závodníci dostavili na ovál již v 9:00, protože předpověď počasí slibovala na 11:00 liják, což jak jistě uznáte, je skvělá okolnost pro bruslení ... No dobře. Poučení číslo jedna, diskuzní fórum se čte brzy ráno před závodem, ne až těsně před ... A tak skočím do auta a nabírám směr ZNS.

9:45
Vyskakuji z auta a spěchám rovnou k registraci ... Zde je nutné vyzdvihnout genialitu ZNL, netřeba se předem registrovat, prostě přijdete rovnou na závod, tam si vás zapíší, zaplatíte poplatek za konkrétní závod a hurá na start ... Paráda! Luxus! Přesně tak jsem tedy učinil a rychle spěchal zpět do auta vychystat se.

9:55
Již na bruslích sleduji závody a snažím se o drobný strečink. Následná zkouška žďárského asfaltu mi příliš klidu nepřidala, tvrdá kolečka a špatná technika ve spojení s nekvalitním povrchem je kombinace k pohledání ... Ještě že mám na sobě více chráničů než motokrosaři :-) Navíc se ozývají bolavá záda a číhající nemoc vystrkuje svoje růžky, cítím se celkem nedobře.

10:00
Pořadatelé mě volají na start. V mžiku se postavím před startovní čáru a začínám přemýšlet, jakže se kladou brusle při startu, no diváky asi čeká slušný tyjátr :-) Za chvíli se objevují další dva závodníci, se kterými pojedu společně v rozjezdu. Po společné fotografii dostáváme základní informace o průběhu startu. Při pohledu na vybavení mých soupeřů si říkám: "Přesně takhle jsem si to představoval, pomalejší závodníci, to je paráda, na startu je předjedu a v klidu si pojedu vlastní stopu ... ". Následující minuty mě však vyvedou z omylu :-) Poučení číslo dvě, plánování bez předchozích zkušeností může vyústit v nedobrý plán.

10:01
Náš rozjezd byl odstartován. Při startu mi to celkem klouže, ale přesto se dostávám do čela a šinu si to k první zatáčce. Zde se potkávám s první zradou, rozlepil se mi suchý zip kolenního chrániče. Přemýšlím, co s tím, 20cm dlouhý elastický pásek zakončený suchým zipem mě švihá přes nohu, nakonec se rozhodnu nevšímat si toho a neztrácet čas jeho zapínáním. Poučení číslo tři, před startem je třeba důkladně zkontrolovat veškeré vybavení. První kolo se nemůžu srovnat s technikou. Nebude to snad proto, že žádnou nemám? :-) Na konci prvního kolo jsem už vytuhlý jak po 10km běhu, koukám, že mě nečeká žádná procházka růžovým sadem ... Druhé a třetí kolečko se plácám o poznání pomaleji, k tomu nejsem schopný trefit správnou stopu. Ve čtvrtém kole na mě čeká druhá zrada, mí soupeři jsou až příliš slabí. Jsem nucený v zatáčce předjet jednoho z nich, najíždím zbytečně mnoho metrů navíc, nehledě na další rozhození chybějící techniky. Páté kolo je skoro jak přes kopírák kolo čtvrté, v zatáčce předjíždím i druhého soupeře, další zbytečné metry navíc, další zbytečně vydané síly navíc ... Poučení číslo čtyři, nejlepší je startovat s o něco silnějšími soupeři, potáhnou vás, můžete okoukat techniku a hlavně neztratíte zbytečně síly a čas jejich předjížděním. Ale to už se ocitám v cílové rovince, sotva motám nohama.

11:04
Protínám pomyslnou cílovou pásku. Na vydýchání si dávám ještě jedno kolečko po vnějším okraji, abych nezavazel svým soupeřům. V cíli si jdu následně pohlédnout svůj výsledek, no žádná sláva. Slibuji si, že za rok to bude o poznání lepší. Mizérii vylepšuji ztrátou druhého kolečka levé brusle, na které mě upozornili okolo stojící závodníci. :-) Den před závodem jsem lehce čistil kolečka a ložiska. Rozhodl jsem se nedotahovat šrouby "na krev", což ve spojení s hrubým asfaltem vykonalo tuto černou práci, která vyústila ve výše zmíněnou ztrátu. Poučení číslo pět, minimálně na levé brusli je třeba dotahovat všechny šrouby "na krev".

11:10
Vydýchaný a kašlající pořizuji několik momentek, chystám se k odjezdu.

11:15
Odjíždím ze ZNS a už se nemohu dočkat dalších závodů ZLM.

11:30
Lezu zpátky do postele a jen tiše doufám, že v pondělí ráno budu mít dostatek sil dostat se do práce. Poučení číslo šest, není vám dobře? Zůstaňte ležet doma v posteli!

Můj výsledek:
  • čas - 3:10,10
  • pořadí - 7/54
  • průměrná rychlost - 31,53km/h
Zajímavé odkazy:

Žádné komentáře:

Okomentovat