Jak to se mnou vypadalo v den závodu?
- forma
- počínající známky nemoci, se kterými jsem se potýkal již 2 dny před závody, se rozhodně nevytratily, spíš naopak ...
- den před závodem jsem si dal 52km na kole a ani to mi kupodivu neprospělo :-)
- 81km které jsem letos najezdil na inline bruslích asi ani nestojí za zmínku
- výbava
- Botas Stratos 100, low cost fitness brusle, ložiska po klinické smrti, kolečka již notně sjetá
- ostatní
- na inline bruslních jsem ještě nezávodil - opět mě čekalo placení nováčkovské daně
- poprvé jsem rychlobruslařský ovál v ZNS viděl den před závodem z biku, už tehdy mě lehce, a nutno poznamenat, že nepříjemně, překvapila kvalita povrchu a množství kaluží
- moje technika na inline bruslích je lehce směšná, ale co, to se časem podá :-)
Klasický deníček
9:30
Ještě ležím v posteli a říkám si: "Závody začínají za 30min, kouknu ještě na web ZNL, zda neobjevím něco důležitého." Objevil jsem! V diskuzním fóru jsem se dočetl pokyn, aby se závodníci dostavili na ovál již v 9:00, protože předpověď počasí slibovala na 11:00 liják, což jak jistě uznáte, je skvělá okolnost pro bruslení ... No dobře. Poučení číslo jedna, diskuzní fórum se čte brzy ráno před závodem, ne až těsně před ... A tak skočím do auta a nabírám směr ZNS.
9:45
Vyskakuji z auta a spěchám rovnou k registraci ... Zde je nutné vyzdvihnout genialitu ZNL, netřeba se předem registrovat, prostě přijdete rovnou na závod, tam si vás zapíší, zaplatíte poplatek za konkrétní závod a hurá na start ... Paráda! Luxus! Přesně tak jsem tedy učinil a rychle spěchal zpět do auta vychystat se.
9:55
Již na bruslích sleduji závody a snažím se o drobný strečink. Následná zkouška žďárského asfaltu mi příliš klidu nepřidala, tvrdá kolečka a špatná technika ve spojení s nekvalitním povrchem je kombinace k pohledání ... Ještě že mám na sobě více chráničů než motokrosaři :-) Navíc se ozývají bolavá záda a číhající nemoc vystrkuje svoje růžky, cítím se celkem nedobře.
10:00
Pořadatelé mě volají na start. V mžiku se postavím před startovní čáru a začínám přemýšlet, jakže se kladou brusle při startu, no diváky asi čeká slušný tyjátr :-) Za chvíli se objevují další dva závodníci, se kterými pojedu společně v rozjezdu. Po společné fotografii dostáváme základní informace o průběhu startu. Při pohledu na vybavení mých soupeřů si říkám: "Přesně takhle jsem si to představoval, pomalejší závodníci, to je paráda, na startu je předjedu a v klidu si pojedu vlastní stopu ... ". Následující minuty mě však vyvedou z omylu :-) Poučení číslo dvě, plánování bez předchozích zkušeností může vyústit v nedobrý plán.
10:01
Náš rozjezd byl odstartován. Při startu mi to celkem klouže, ale přesto se dostávám do čela a šinu si to k první zatáčce. Zde se potkávám s první zradou, rozlepil se mi suchý zip kolenního chrániče. Přemýšlím, co s tím, 20cm dlouhý elastický pásek zakončený suchým zipem mě švihá přes nohu, nakonec se rozhodnu nevšímat si toho a neztrácet čas jeho zapínáním. Poučení číslo tři, před startem je třeba důkladně zkontrolovat veškeré vybavení. První kolo se nemůžu srovnat s technikou. Nebude to snad proto, že žádnou nemám? :-) Na konci prvního kolo jsem už vytuhlý jak po 10km běhu, koukám, že mě nečeká žádná procházka růžovým sadem ... Druhé a třetí kolečko se plácám o poznání pomaleji, k tomu nejsem schopný trefit správnou stopu. Ve čtvrtém kole na mě čeká druhá zrada, mí soupeři jsou až příliš slabí. Jsem nucený v zatáčce předjet jednoho z nich, najíždím zbytečně mnoho metrů navíc, nehledě na další rozhození chybějící techniky. Páté kolo je skoro jak přes kopírák kolo čtvrté, v zatáčce předjíždím i druhého soupeře, další zbytečné metry navíc, další zbytečně vydané síly navíc ... Poučení číslo čtyři, nejlepší je startovat s o něco silnějšími soupeři, potáhnou vás, můžete okoukat techniku a hlavně neztratíte zbytečně síly a čas jejich předjížděním. Ale to už se ocitám v cílové rovince, sotva motám nohama.
11:04
Protínám pomyslnou cílovou pásku. Na vydýchání si dávám ještě jedno kolečko po vnějším okraji, abych nezavazel svým soupeřům. V cíli si jdu následně pohlédnout svůj výsledek, no žádná sláva. Slibuji si, že za rok to bude o poznání lepší. Mizérii vylepšuji ztrátou druhého kolečka levé brusle, na které mě upozornili okolo stojící závodníci. :-) Den před závodem jsem lehce čistil kolečka a ložiska. Rozhodl jsem se nedotahovat šrouby "na krev", což ve spojení s hrubým asfaltem vykonalo tuto černou práci, která vyústila ve výše zmíněnou ztrátu. Poučení číslo pět, minimálně na levé brusli je třeba dotahovat všechny šrouby "na krev".
11:10
Vydýchaný a kašlající pořizuji několik momentek, chystám se k odjezdu.
11:15
11:30
Lezu zpátky do postele a jen tiše doufám, že v pondělí ráno budu mít dostatek sil dostat se do práce. Poučení číslo šest, není vám dobře? Zůstaňte ležet doma v posteli!
Můj výsledek:
- čas - 3:10,10
- pořadí - 7/54
- průměrná rychlost - 31,53km/h
Zajímavé odkazy:
Žádné komentáře:
Okomentovat