Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 10. září 2018

Sabelell a Orbea Avant M20 Team-D aneb doživotní karbonová kamarádka

Testování náhodou? To se mi stalo snad poprvé v životě. To se takhle po cestě z práce zastavíte v Hape Sportu s dotazem, zda má výrobce na skladě vyhlídnuté kolo, abyste se dověděli, že ne. Ale kdybych prý chtěl, tak mají skladem o číslo menší a shodou náhod bych si mohl de facto totožný rám vyzkoušet na vlastní kůži. Voilà Orbea Avant M20 Team-D (55cm). Krásná karbonová silnička na kotoučích od španělského výrobce s doživotní zárukou na rám a doporučenou maloobchodní cenou 76.490Kč. Slušnej parťák pro nedlouhou testovací jízdu centrem Brna. 

Technická specifikace:
  • Frame: Orbea Avant carbon OMP disc, monocoque, construction,tapered 1-1/8” - 1,5”, BB 386mm, powermeter compatible, Thru Axle 12mm x 142mm rear, internal cable routing, EC/DC compatible, 27,2mm seat tube.
  • Fork: Avant OMP carbon disc fork, full carbon steerer, tapered 1-1/8” - 1,5”, carbon dropouts Thru axle 12mm x 100mm.
  • Crankset: Shimano Ultegra R8000 34x50t
  • Headset: FSA 1-1/8 - 1-1/2” Integrated Carbon Cup, ACB Bearings
  • Handlebar: FSA Gossamer Compact
  • Handlebar Plugs: Black Anti-Slippery/Shock Proof Bar Tape
  • Stem: Orbea OC-III
  • Shifters: Shimano ST-8020
  • Brakes: Shimano R8070 Hydraulic Disc
  • Rear Derailleur: Shimano Ultegra R8000 SS
  • Front Derailleur: Shimano Ultegra R8000
  • Chain: KMC X11-EL-1
  • Wheels: FULCRUM Racing 600 DB
  • Cassette: Shimano Ultegra R8000 11-28t 11-Speed
  • Tyres: Vittoria Rubino Foldable 700x25 60TPI G+
  • Seatpost: FSA SL-K SB20 27.2x350mm Di2 compatible
  • Saddle: Selle Italia X3 Flow

No jaké to bylo? Nebál bych se říci: "Skvělé!" Za mé hodnocení může souhra několika zásadních záležitostí. Předně mi skvěle padl rám o číslo menší. Kratší stavba nestresovala moji páteř a já se cítil velice komfortně. Tomu samozřejmě hodně pomáhá karbonový rám, který by měl být (očividně i je) mnohem pohodlnější, než sportovní z hliníkové slitiny, aspoň ty, co sázejí na sportovní pojetí jízdy. Geometrii velice úspěšně sekundovaly luxusně tvarované duály ve spojení s povedenými řidítky. O komfort se přirozeně nemálo postaralo i vhodné sedlo. Bohužel komfortu bylo značně více než bych čekal i díky podhuštěným kolům (v kontextu mé váhy), takže jsem se vrátil do obchodu s prosbou a trochu drsnější muziku. I tak bylo kolo více než pohodlné. Tady stroj získává jedničku s hvězdičkou.

To nejdůležitější pro mě, tedy komfort, máme za sebou. A teď to nepodstatné, jako třeba výkony - tuhost kola, akcelerace, brzdění, ovladatelnost atd. :-)

Avant je poměrně tuhý, tedy ani pod mými více než devíti desítkami kil se nijak zvlášť nekroutil, což je možná jakýsi předpoklad pro podávání rozumných výkonů. V této snaze velice ochotně kooperují tovární záplety Fulcrum Racing 600 DB. Co stojí za zmínku? Maloobchodní cena v ČR okolo 9.000Kč, kotoučové provedení, nikterak uchvacující hmotnost 1.728g a naopak zajímavost v podobě pevných os 12x100mm a 12x142mm, které dopomáhají kolu k povedené tuhosti. Bohužel obutí zajišťují další Italové v podání Vittoria Rubino Foldable 700x25 60TPI G+. Sice jim nemám moc co vyčítat, ale na pohled se mi nelíbily a stejně nedisponují ani papírově zajímavými údaji, jo kdyby to byla verze "Pro", třeba bych mluvil jinak...

Akcelerovat na takovém kole je radost, tedy pokud si odmyslím nepříliš dokonale seřízené řazení v podání jinak povedené Shimano Ultegry (ku cti prodejce nutno podotknout, že jsem byl předem varován). 

Ještě více než akceleraci si na kole užijete deakceleraci, zvlášť pokud jste zvyklí jako já na aušus v podobě Shimano Tiagry s defaultními špalíky (toho dne jsem se také dověděl, že není rozumné vinit brzdy jako takové, že vina přísluší jen a jen tvrdým špalíkům, BTW i tak jsem přesvědčen, že je o špatné brzdy, ale o tom to dnes nebude). Zkrátka jen škaredější pohled na páčku zadní brzdy přivede zadní kolo do smyku a u té přední zase není zvlášť velký problém dostat zadek do vzduchu, vskutku účinné a to i při horním úchopu... Zkrátka paráda. K dokonalosti chybí jen maličkost, aby brzdové destičky neškrtaly o kotouče po ostřejší zastavovačce.

Ovladatelnost nebyla při prvním kontaktu tím, co bych rozhodně vyzdvihoval, ale víceméně ji přičítám na vrub podhuštěným gumám. Po návštěvě servisu bylo vše v pořádku, spíše bych mluvil už jen o nezvyku, který prostě během pár kilometrů neodmažete. BTW kolo i bez držení řidítek drží stopu více než přijatelně, takže také cajk.

Nakonec bych se mohl zmínit o tom, co bych neměl soudit. Design. Avanta jsem obdržel v matné černé, která mu slušela, rám se mi líbil taktéž nad míru a to stejné mohu říct i o továrních zápletech. Čistotě pomáhá nejen vedení všeho možného skrze rám, ale i vedení hydrauliky skrze přední vidlici (krásné a zcela nepraktické, tedy aspoň v případě tom, že často s kolem cestujete a jste nucení oddělávat vidlici, pak se bez vypuštění hydraulické kapaliny neobejdete...)

Výsledek je zcela jasný, skoro nad černou barvu rámu jasnější, kdyby kolo nebylo tak drahé, tak slevím z požadavku na mnohem levnější kolo, které nebrzdí a beru toto. 


Žádné komentáře:

Okomentovat