Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

neděle 30. dubna 2017

ZLM 2017 - cross aneb místo treku v Tatrách na treku v Račíně

Běhu na lize se dlouhodobě a úspěšně vyhýbám. Může za to několik faktorů, zejména to, že neběhám vůbec, za čímž pro změnu stojí problémy s koleny. No a poslední roky mám další uvěřitelnou výmluvu v podobě Memoriálu Aleše Nováka (přechod hřebenu Nízkých Tater), který se jak na potvoru každoročně kryje s termínem ligařského crossu :-) Bohužel letos jsem se na Tatry kvůli nadbytku sněhu vykašlal a od účasti na lize mě nezachránila ani moje obří váha 91kg (tj. slušných +9kg nad vysněnou váhou).

No a jakže jsem na tom byl? Bídně, jak jinak taky. Tři měsíce jsem neběhal a před tím taky nikdy :-) Skutečnost je taková, že za poslední rok mohu mít v nohách tak 20-30km a za poslední měsíc jsem po druhé de facto nemocný, shodou okolností po aplikaci nějaké očkovací lahůdky, naposledy mě dostala tetanovka týden před závody. Prostě ideální příprava. Bohužel ani Láďův postřeh o tom, že by to nemělo být tak zlé po tom, co jsem letos naběžkoval nebyl pravdivý, resp. neplatí od doby, kdy na běžkách běhám soupaž a že je to již pár let...

Každopádně se mi dostalo luxusního servisu v povzbuzování, odvozu i přívozu od Janičky, za což jí patří velký dík, jinak bych ještě teď seděl odrovnaný někde v lesích na pařezu...

A jak závod? Předem jsem avizoval, že půjde o procházku s občasným během, že jsem tam kvůli poznání trasy, kterou jsem neznal a ani teď na tom nejsem o moc lépe :-) Překvapivě jsem to hodlal udělat pro tentokrát nestandovsky, nepřepálím to a nepůjdu na krev, cílem bylo přežít ve zdraví a co si budeme nalhávat, je zcela jedno bojuji-li o 100. nebo 120. místo, ale rozdíl v tom, zda po závodu lehnu nebo ne je pro mě osobně propastný...

Na startu jsem se sice neprobojoval do první lajny, ale ve druhé jsem de facto stál. Ptáte se, proč se cpu dopředu, když mě všichni stejně předběhnou? To jsou ty optimalizace (profesní deformace). V běhu nikomu zvlášť nepřekážím, prostor na přeběhnutí je všude, není to jak na kole či běžkách, takže jsem nikomu zvlášť neublížil a zároveň jsem nepřišel už o několik vteřin přímo na startu :-) Překvapivě jsem vydržel běžet skoro celé 3km, na hráz Míkšovce, kde jsem to zabalil a přešel do chůze. No a pak se to střídalo poměrně často, běh a chůze. Po třetí chůzi jsem to přestal počítat, ale dejme tomu, že jsem šel tak 6-8x :-) Bohužel každý pokus o vrácení se do "běžeckého" tempa se stával neúspěšnějším. Trochu mě nakoplo, když mě začali přecházet další pěšáci :-) Ne, dělám si srandu, ale pravdou je, že během závodu jsem předběhl tak dva lidi, a mě desítky, možná stovky. Jo, na start se postavilo okolo 150 lidí... Na prvním z dlouhých asfaltových úseků mi typicky odešlo koleno, skoro to vypadalo, že to budu muset skrečovat :( Zkoušel jsem všechno možné, dokonce i využití fotosyntézy, proto jsem měl černý termotriko se zelenými manžetami :-) No, fotosyntéza nezabrala, ale za to jsem se na slunci začal skvěle tavit :-) No jo, vždyť moje výbava v podobě lezeckých 3/4, běžkařského termotrika do -10°C a cyklistické vesty byla jak z cirkusu ;-) Ale nakonec dobrý, během cesty jsem stihl nasbírat podběl na čaj a při silném bočním větru měl dostatek prostoru na myšlenky, jak své rozměrné tělo zformovat do profilu křídla, aby na mé hrudi vznikal podtlak, který mi pomáhal v pohybu vpřed :-) No jo, ITák...

V cílové rovince se mi po povzbuzování Jáni podařilo úspěšně getnou nejstaršího účastníka závodu, takže cajk :-) Odhadem čas okolo 48min na 9,5km krosu a odhadované umístnění na hranici první a druhé stovky? Bez běhání/tréninku na první skorodobrou, to beru. No a hlavně žiju :-) Takže za rok? Skutečné výsledky časem doplním...

[edit] Tak nakonec je z toho 69. místo s časem 46:50 a 93,52 bodů.



Žádné komentáře:

Okomentovat