Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 3. dubna 2017

Gates Carbon Drive v praxi

Na delší dobu se mi do rukou dostalo městské kolo Focus Planet Pro 2016. Ptáte se, co má Sabelell společného s městským odrážedlem? Vlastně skoro nic, tedy nic krom toho odrážení se do práce. To vypadá na společnou zálibu... Ha ha ha... Zálibu v ježdění po městě ve smradu z aut, průmyslu a zároveň kličkování mezi mnoha neschopnými a o život mi usilujícími individui v tom rozhodně nehledejte. Každopádně zmíněná shoda určení kola a jeho použití mě dovedla k nápadu sepsání několika poznámek.

Tak předně, proč se o toto kolo vůbec zajímat? Vždyť jde o obyčejné městské kolo postavené na rámu z hliníkové slitiny, brzdí ho jedny z nejlevnějších hydraulických brzd Shimano a vůbec vypadá celkem konvenčně.

Až bližší pohled napoví, co že se tu skrývá a nebo odhaluje za speciality. Zdá se jako by kolo mělo jeden převod, ale není tomu tak, v zadním náboji je ukryta 8-rychlostí planetová převodovka Shimano Alfine. No a ten řetěz je taky takovej divnej, no a to asi bude tím, že nejde o řetěz, ale o řemen. Konkrétně se tu budeme bavit o Carbon Gates CDC.

No a mé poznámky:
  • Co se mi líbí:
    • kolo nepotřebuje běžný servis, 1500km nedělám
      • čištění a mazání řetězu
      • seřizování řazení
    • skryté řazení v zadním náboji zachovává stále týž precizní pocit řazení
    • řadit lze i za menšího tahu
    • řadit lze na místě bez šlapání (skvělé na křižovatkách)
    • řadí se jednou páčkou, netřeba řešit vhodné převody
    • řemen je tichý
    • chybějící "cvrček"
    • jednoduché vzezření
    • pro měření napětí řemenu lze použít mobilní telefon s aplikací
  • Co se mi nelíbí:
    • v 6.000km si zadní náboj řekne o servis a asi to bude hodně drahé
    • planetová převodovka na některé převody dělá slušný rámus
    • planetovou převodovku poznáte na svoji kůži, prostě je to jiný (takový mechanický) pocit při šlapání
    • řemen je lehce gumový
    • řemen je třeba mít správně napnutý a jeho napjatost udržovat
    • řemen vyžaduje speciální rám
    • kolo je citelně těžší na zadku


Žádné komentáře:

Okomentovat