Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 3. dubna 2017

Dacia Lodgy 1,6 SCe 2016 a 2012 aneb testujeme nově i staře

Zimní projížďka nového testovacího vozu byla po dvou třech měsících konfrontována s projížďkou v ojetém voze čtyři roky starém se 126.000km. Tak jaká? Dobrá, ale děkuji, nechci :-) Oba vozy poháněla zážehová 102 koňová 1.6 SCe pocházející z Nissanu, ne náhodou šlo o mého favorita.

Bohužel u při testu nového vozu obsazeného pouhými třemi pasažéry se ukázalo, že se motoru nechce příliš do otáček a že je celkem mdlý, což trochu zastíralo slušnou porci kultivovanosti, kterou disponoval. Jízda po zatáčkovité okresce nečinila problémy ani pohonné jednotce a kupodivu ani ne podvozku a karoserii. Očekávané náklony vysokého úzkého vozu se nekonaly a tak zbyl jen slušný pocit...

Mnohem zajímavější však byla čerstvá zkušenost s ojetým vozem při cestě do Rakouska a zpět. Celková vzdálenost 400km, kdy jsem seděl jako pasažér a z nich necelou stovku kilometrů jako řidič byla přeci jenom hodnotnější pro posouzení ctností i negativ. Navíc se vše odehrávalo v předpokládaném režimu použití, rozuměj při cestě za létáním na padákovém kluzáku. Jen osádku netvořila čtveřice nebo nedej Bože pětice. Aneb první očekávané poznání, auto má malý kufr a čtyři paraglidisté by si moc komfortu neužili. K tomuto závěru by snad člověk dospěl už při pohledu na neforemnost karoserie. No ano, z mého pohledu by mohla soutěžit s ikonou neaut - Fiatem Multiplou :-) Krátké, vysoké a úzké. Čísla si najdete jistě sami. Na stranu druhou disponuje Lodgy obřím rozvorem 2850mm, který ve spojením s vysokým posezem dopřává dostatek prostoru tělu a dolním končetinám především, jo a nebylo by od věci akcentovat dobré podepření stehen.

A co jízda po dálnici? Dobrý, jenže pětikvalt posílá motor pro tachometrových 130km/h na nějaké 3900ot/min, díky velké ploše se do auta znatelně opírá boční vítr a ani aerodynamický hluk není nejmenší. Jo, pocitově to prostě moc nejede, ale pořád lépe než brzdí :-)

Na co jsem zapomněl? Ohromný prostor nad hlavou, zbytečný prostor nad hlavou. Délka a šířka měla být větší, ne výška, ta je mi k ničemu. Volant trčí špatně vzhůru a nechtěl bych vidět, kam a jak by vystřelil přední airbag řidiče. Na opačnou stranu je třeba pochválit dílenské zpracování, ano vše vypadá levně a také je, tvrdými plasty počínaje a nevím čím konče. Na autu se zkrátka šetřilo, to všichni víme, ale nikdo to netají, žádná přetvářka, takže cajk. A co tedy chválím? Ve 126.000km měněná lambda a pak jen běžná spotřebka... Nikde nic nedrnčí, na řízení žádné vůle, mechanicky se zdálo být všechno v pořádku - volant, řazení, spojka, motor... No ano, klidně si řekne o 7-8l/100km, ale to se asi se stářím vozidla nezměnilo.

Ve výsledku rozporuplnost plná. Pár výtek bych měl a také jsem se o nich zmínil, na stranu druhou hromada překvapení jak to autu šlape v jeho kilometrech. No a skutečné závěry si jako vždy učiňte sami. Za mě ne, poněvadž by dobře neplnila mé aktuální požadavky na vůz kladené.


Žádné komentáře:

Okomentovat