Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

středa 1. října 2014

Osobní, trvalý a zcela zaujatý test jablek

Úvod

Přemýšlím jak moc směšně může působit test jablek, který píši jen z důvodu poznamenání si odrůd jablek, které stojí za to ještě někdy vyzkoušet a kterým je lépe se vyhnout. To co mi přijde lehce úsměvné, aspoň na první pohled, je dělat si seznam několika málo odrůd jablek, jako bych si je nemohl zapamatovat. Vysvětlení však nabízí moje touha ochutnat co největší množství různých odrůd, takže by jich cílově (pomiňme, že něco jako cíl neexistuje) mělo být zkrátka hodně. Velký otazník visí i nad stupnicí, KISS mi v podobě červeného světélka bliká někde vzadu v hlavě, ale nemohu si pomoci, školní stupnice je malá, dvojnásobek školní stupnice je zase moc, takže zkusím nastřelit něco mezi tím výčtem a ten pak oindexuji... Pak uvedu abecedně seřazený žebříček a nakonec si nechám kapitolu poznámek, to pro případ, že bych považoval za užitečné nepřijít o nějakou informaci vztahující se k danému jablku.

Stupnice


  • odpad, asi budu zvracet - 0
  • to se nedá jíst, ale žaludek to ustojí - 1
  • jablko, co dodat - 2
  • to mi chutná - 3
  • luxus, tak tohle zbožňuji - 4
  • dokonalost, stejně dobré jako sex - 5

Žebříček


  • Braeburn - 3
  • Fuji - 4
  • Gala - 3 
  • Honeycrisp - 4
  • Jonagold - 2
  • McIntosh - 3
  • Pink Lady - 3
  • Red Delicious - 2  
  • Red Prince - 1  
  • Spartan - 4 

Detaily


  • Breaburn
    • http://www.produceofnewzealand.org/about/varieties/braeburn/
    • zkoušel jsem v USA, nijak zvlášť mě neuchvátilo
  • Fuji
    • nějakou dobu jsem je jedl v USA
    • sladké a šťavnaté, luxusní
  • Honeycrisp
    • http://www.rainierfruit.com/products/variety.html?varietyid=8
    • vyzkoušel jsem v USA, luxus, příchuť medu je skvělá
  • McIntosh
    • http://www.orangepippin.com/apples/mcintosh
    • velké očekávání a nejspíše díky tomu malé zklamání
    • zkoušel jsem dvě různé v USA
  • Red Delicious
    • jedl jsem je dlouhou dobu v USA a tak umělou chuť jsem dlouho nezažil
  • Spartan
    • http://www.orangepippin.com/apples/spartan
    • jedna z mých nejmilejších odrůd
    • domácí jablka jsou asi nejlepší
    • odrůda vyšlechtěna křížením odrůd McIntosh a Newton

Žádné komentáře:

Okomentovat