Dokážu pochopit, že není "prosíravé" nahlížet na problémy černobíle, a že by bylo velkým zjednodušením dívat se problém výměny kabinového filtru ve Fordu Focus Mk 2 buď jako na naprostou neschopnost inženýrů Fordu, kteří by si do konce svých životů zasloužili zdarma vyměňovat všem uživatelům tohoto vozu kabinový filtr, nebo na zlý úmysl, rozuměj objednávku manažerských struktur firmy, za což bych přál takové firmě obrovský neúspěch...
A o čem že tu celou dobu mluvím? Zkusili jste si někdy vyměnit kabinový filtr v autě sami? Pokud se ptáte, proč byste to vůbec měli dělat, tak jednoduše nejste cílovkou této rozčílené zkazky. I když... Nooo. V případě, že by platilo, že nemožnost rozumně vyměnit kabinový filtr je záležitostí neschopnosti vývojového týmu, bylo by zcela na místě nechat na povrch vyplavat spekulaci, zda nekvalita jednoho subsystému (z pohledu údržby) nemůže náhodou korelovat s nekvalitou celého systému/vozu, což by už mohlo zajímat i ty, které v životě nepálila otázka výměny jakéhokoliv filtru.
Ale teď raději zpět k věci. Proč se o takovou věc vůbec zajímám? Očekával bych, že v dnešních překomplikovaných automobilech se údržba automobilu scvrkla na několik málo operací, které může běžně (ne)vzdělaný uživatel vozu provádět, krom obligátního doplňování provozních kapalin jako je palivo, kapalina do ostřikovačů, močovina apod. tu zůstávají snad ještě žárovky (v době ledkových světel kdo ví) a filtry (ať už kabinový či vzduchový). A jednoduše odebrání možnosti udělat jakýkoliv z těchto zbývajících triviálních kroků vede k, pro mě nepřijatelnému, blackboxingu spojeném se ztrátou svobody, času, peněz a dalším ne už tak zjevným konsekvencím, které mě trápí. Nechtěl bych se dostat do stavu, kdy budu muset objednat servis vozu spojený s odtahovkou, protože bylo potřeba vysypat špínu z koberečků, které však nejsou uživatelsky vyndavatelné...
A co, že je tedy za problém s tou výměnou kabinového filtru ve starém Focusu? De facto nic zásadního, tedy pokud vám nevadí, že:
- se filtr nachází pod středovým tunelem v úrovni pedálů
- filtr ze šachty nelze vyndat bez odmontování plynového pedálu
- použité nářadí
- plochý šroubovák
- šroubovák/bit Torx T20
- násadkový klíč 8
- násadkový klíč 10
- flexi prodloužení pro ráčnu
- ráčna
- postup
- vycvakni plastovou krytku šroubu
- odmontuj dva šrouby s Torx hlavou
- oddělej boční plastový kryt středového tunelu
- odmontuj tři šrouby držící plynový pedál
- odpoj konektor svazku vodičů plynového pedálu
- oddělej plynový pedál
- vymontuj tři šrouby držící krytu šachty pro kabinový filtr
- vytáhni kabinový filtr a vysyp polovinu bordelu pod volant, protože tam stále zavazí brzdový pedál
- vlož nový kabinový filtr
- namontuj vše zpět v opačném pořadí
Žádné komentáře:
Okomentovat