Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pondělí 1. srpna 2016

Srbce u Luže aneb z houště do louže aneb^2 paragliding na Chrudimsku

Hohe Wand, Straník, Pálava, Dolní Morava, Doubravník, Černvír,... tři dny domluv, které dokolečka hatilo a prodlužovalo počasí a v nemalé míře jeho předpověď. Nakonec to dopadlo zkrátka na zadní krátká vrátka. Brněnsko-Svitavská ekipa vyrazila na mezku za ves Srbce ležící nedaleko Luže na Chrudimsku. Jirku, Pepu a Martina jsme stíhali spolu s Janičkou a ze staré dobré Anglie navrátivší se Jíťou v druhém autě cestou necestou přes Vysočinu, kde jsem zanechal sbírku svých prázdných krabic...

Počasí nakonec přálo i nepřálo dokupy. Na kopci jsme strávili de facto celé odpoledne a ty pravé podmínky pro svahovačku trvaly řádově několik minut, jinak byly slety nevídané délky 30s-1min. :-) Ale co více čekat na mezce s převýšením 330-360m? Během mi vymezeného leteckého času jsem zvládl tentokrát pouho-pouhých devět sletů, problém spočíval v malé loučce, na které mělo rozloženo nádobíčko příliš mnoho pilotů a ještě naprostá většina z nich tam jen stála a čekala na fouknutí, které ne a ne přijít. Když už se něco málo přeci jenom objevilo, bylo to zas vcelku divoké, že i zkušení matadoři tloukli křídly o zem a o jiné, mě nevyjímaje :-) Já na to šel poněkud srabácky a většinou jsem počkal až to přefouklo, lehce se to zklidnilo a pak jsem pozadu tahal na křižák křídlo jak je mým (ne)dobrým zvykem. Tak či onak jsem aspoň nemusel bojovat s poryvy větru. Tu a tam se sice něco nepovedlo, ale o život nešlo, nějaké ty klapance, dupance na pařez, sem tam přistání po větru s testem co snesou moje běhy... Ještěže holky opustily kopeček mnohem dříve a ukryly svá těla do stínu Toulovcových Maštalí mezi skály, borůvčí a neméně povedené borovice.

Společně jsem se pak potkali na jídle v Restauraci Na Kovárně nalézající se v centru pohledné Luže. Nutno podotknout, že jsme si pochutnali, jen více takových vesnických stravoven a vlekařek též... Cesta domů byla pak rychlá a děsivá, za každou cenu bylo třeba stihnout Lidl a nákup podmáslí, že? A pak také skvělé kynuté knedlíky s borůvkami a pak vodácká pařba u našich na chalupě...


Žádné komentáře:

Okomentovat