Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

úterý 2. srpna 2016

Sabelell a Škoda Superb Combi L&K 2.0 TSI (206kW) 4x4

Je na čase koukat po novém (ale možná i po starém) autě, takže dost bylo slov a jdeme (jedeme) na to...

Začneme u domácí automobilky a co že si vezmeme na paškál? Škoda Superb Combi L&K 2.0 TSI (206kW) 4x4... Nějaký komentář? Největší, nejluxusnější a nejsilnější Škodovka současnosti? Ale ano a možná by se nalezlo ještě pár nej, ale není to vlastně jedno?

Technikálie si naleznete jako vždy sami, takže zmíním jen některé, náhon 4x4, benzínový přeplňovaný čtřválec o objemu dvou litrů disponuje turbodmychadlem, se kterým dokáže předvést maximálně 206kW (280k) a 350Nm v celkem širokém spektru otáček (výkon při 5600 až 6500ot/min a krouťák při 1700 až 5600ot/min). Motoru celkem zdatně sekunduje 6ti stupňová automatická převodovka. Vůz o pohotovostní/celkové hmotnosti 1540/2215kg a vněších rozměrech 4861 × 1864 × 1468mm dokáže sprintovat maximální rychlostí 250km/h a z 0-100km/h to zvládne za 5,8s. Not bad!

Mnou testovaný vůz stál něco okolo 1.200.000Kč poněvadž byl vybaven nejednou položkou z příplatkové výbavy, např. lepší sedadla, 19" kola, panoramatickou střechou a jistě i mnohými dalšími...

A jaké jsou dojmy? Exteriér Škodovky je působivý, konečně něco na co se dá dívat, zvlášť v této konfiguraci... Interiér ve mně oproti tomu zanechal rozporuplné dojmy. Ne nepůsobí nijak zvlášť lacině, ne ani mě neuchvátil precizností zpracování, či snad materiály. Prostě se mi zdál nějak povědomý, bodejť by ne, jde o koncernový vůz, takže reskinované prvky z Golfu na vás koukají nejen na každém rohu... Ne, nemyslím si, že by to bylo nutně spatně, jen to v mých očích sráží hodnotu tohoto vozu...

Možnosti nastavení uvnitř byly pro moji maličkost naprosto dostatečné, takže nač dále čekat, zjistíme jak to jezdí. No vlastně nezjistíme, na rovince s maximálkou 80km/h toho moc nevyzkouším... Takže to málo, co jsem zjistil... Při standardním nastavením automatické převodovky působí auto vyloženě líně, motor si tiše přede, převodovka tam cosi sází, jízda je klidná, pohodlná, zkrátka bez problémů. Jakmile přepnete auto do sportovního režimu, elektronika se začne starat o vaši zábavu za volantem :-) Ani nemusíte využívat sekvenční řazení pádly pod volantem, vytočený motor vám najednou dá vědět, že motor v autě vůbec je a nutno říct, že to nedělá vůbec zle. Na čtyřválec disponuje velice povedeným zvukem, který se může za krátko stát návykovým. Zároveň na vás začnou konečně působit v sedačkách nějaké síly, resp. je začnete dobře vnímat, protože vzrostou na slušnou úroveň. Na dobrém povrchu drží tak, že si stěží budete stěžovat, horší to pak bude v rozbitých zatáčkách, kdy nízkoprofiláče nepoberou vůbec nic a začnete se blížit na limit podvozku, který znatelně znejistí a nic tomu nepomůže elektronika. Asi žádné překvapení, sedíte v "luxusní" limuzíně (pardon, kombíku) a ne ve sporťáku, prostě jen logický důsledek okolností.

Nakonec se poohlédneme po stěhovacích schopnostech vozu. Velká ložná plocha, velký objem kufru, ještě větší ložná plocha při složení zadních sedaček (ne, bohužel je nelze sklopit do naprosté roviny, opěrky zadních sedaček jsou mírně zvednuté, no tak aspoň, že tu není schod). Standardně 660l, po sklopení zadních sedaček 1950l a ložná plocha o délce 210cm. Jo a rozvor 2841mm zajistí dostatek prostoru i cestujícím vzadu. Prostřední opěrka navíc disponuje otvíracím prostorem pro lyže, jak už jsem výše zmínil, mé dvěstědesítky se tam vlezou. Co víc si přát?

Resumé? Na jakékoliv závěry jiného typu než první pocit/pohled při/z to asi nebude, takže jaká? Motoristické deníky tvrdí, že při stejné velikosti, pohodlí a výkonech je cena více než konkurenceschopná, prodejci neopomenou zmínit prázdné sklady a dlouhé čekací doby kvůli enormnímu zájmu a co já? Jako bych se slyšel: "Přerostlý Golf s povedeným motorem v sexy kabátku?" Tak asi tak. PS: Golfa považuji za nejlepší auto v nižší střední třídě, problémem může tak trochu být ta třída, že...


Žádné komentáře:

Okomentovat