Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

středa 7. října 2015

Na kolečku bez kolečka aneb jednokolka mi učarovala

Další splněný sen, tedy aspoň z části. Už dlouho jsem nosil v hlavě myšlenku, že bych rád vyzkoušel jízdu na jednokolce a konečně se mi podařila zhmotnit. Velký dík patří Radkovi, kolegovi a zároveň instruktorovi jízdy na těchto neuvěřitelných strojích.

Skoro nevím odkud bych měl začít... Možná tím, co jsem viděl? 360, 540, šlapání rukama, výskoky, přeskoky, roznožky, snožky, ... snad jen přemety chyběly! A to na tom Radek tři měsíce neseděl! Frajer! 

Po chvílích obdivu přišla řada na dřinu. Připevnil jsem si půjčené chrániče, nasadil helmu, nechal si donést boty, přeci jenom mé pantofle zaručovaly maximálně tak šití a sádru kdekoliv na těle :-) a šel jsem na to. S lehkým žalem v duši musím přiznat, že v lepším případě zapadnu do pytle průměrného nováčka na jednokolce, žádná výjimečnost. Začátky jsou vážně kruté, mi činilo problémy i pouhé vyškrábání se do sedla, když jsem se jednou rukou opíral o zeď a druhou o Radka :-) A to nemluvě o prvním cviku, který stále nezvládám, šlápnutí o půl otáčky vpřed a vzad...

Nakonec se ukázalo, že nejlepším začátkem bude poskakování s jednokolkou ve stoje na klikách. Asi při čtvrtém pokusu jsem byl schopný chvíli vydržet bez pádu. Zvláštní, trocha hopsání a člověk nabude pocitu, že to není tak zlé, skok vpřed, vzad, do boků, zatočit...

Ale zpět k tréninku jízdy, ta vážně bolela. S ochrannými pomůckami si nejspíš nebudete usilovat o život... Na stranu druhou ve své jednoduchosti jde o sofistikovaný prostředek, kterak se připravit o možnost zplodit potomstvo, případně vyladit hlas o nějakou tu oktávu výše. Pokud jsem nedávno přemýšlel, jak se pořádně vypotit, tak tu mám jednoduchý návod pro vás všechny - jednokolka! Za pár minut jsem v potu topil helmu, triko i chrániče. Neskutečné! Stejně neskutečná mi přišla moje neschopnost se to naučit. Pot, slzy a špinavé ruce :-) Přidržujíc se zdí mi to nešlo, takže jsem se rozhodl pro léčbu šokem. Vybral jsem si sloup v prostoru a od něj se snažil dorazit ke zdi. Po dlouhé době se mi zdařilo překonat dva metry, pak čtyři a svůj první trénink jsem zakončil na osmi metrech.

Byť výsledek mého snažení hodně zaostal za mým očekáváním, neházím flintu do žita. Pustím se do toho z gruntu, pod odborným vedením... Jednokolkám zdar? Zlom kliku? Vytrhni drát? Nevykastruj se?! Těžko říct, jak se vlastně tato ekipa zdraví :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat