Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

neděle 8. června 2014

Liga je liga aneb stonožka a kolečka

V neděli 8.6. bylo na programu další kolo sportovního občasníku zvaného Žďárská liga mistrů, tentokráte bylo věnováno kolečkům, a to ve většině případů rovnou osmi. Ač ligu beru s úsměvem a jistým nadhledem, prostě tak, abych se jí jenom bavil a nestalo se z ní vážné závodění s vážnými tréninky, které by mi radost pokazily, přesto jsem se k několika jakožetréninkům odhodlal. A nejen to, pořídil jsem po 1000km na inlinech nová kolečka i s ložisky - konkrétně Rollerblade Spiral HP 100mm/84A s ložisky HTO. V týdnu jsem se dvakrát projel v Brně, v pátek s Láďou na oválu u Ski 13km, v sobotu ráno na cyklostezce Sázava-Přibyslav dalších 20km, pak pro zábavu v sobotu odpoledne na kole 42km a v neděli dopoledne asi 25km, jo ty cyklokilometry vážně asi moc neprospěly, ale o to více bavily, podobně jako spálená záda, nohy a následná sauna na motorce.

Plán byl přímočarý jako obvykle. Brzký příjezd na start, vmáčknutí se do první rozjížďky, ideálně spolu s Láďou a mámou (no ano, další člen rodiny, kterého jsem ukecal do závodění :-)) vystřihnout to nejlepší, co ve mě je a pak hurá domů, do Brna plnit sliby. 

Jaké však bylo naše překvapení, když ještě po 15h probíhaly na ovále v ZR nějaké mnohem prestižnější inline závody...(BTW liga měla začínat v 15:30). A jaké bylo naše překvapení, když odhad mluvil o 2h zpoždění... No nic, sedli jsme do auta, dojeli domů, dali jsem saunavyjížďku na mašinách, najedli se a zase valili zpět. Na místě jsme zjistili, že odhad organizátorů byl naprosto neadekvátní dané situaci a že všichni mají závod odjetý, jen my ne... No aspoň jsme nemuseli čekat :-)

Lehce jsme se rozbruslili a hurá na start. Vystřelil jsem jako z praku (no spíš z natrženého praku, ale to tu nebudeme rozmazávat) a valil si to ve vnitřní dráze vstříc dalšímu okruhu ve snaze něco urvat (já měl na mysli dobrou pozici, ostatní mluvili o jakémsi svalu nebo co :-)). No každopádně jsem příliš nevnímal, že na mě od začátku hulákají, že mám jet v prostřední dráze :-) Takže jsem byl po jednom kole stažen ze závodu, nuceně jsem počkal až dojela má jízda a mohl jsem si to sám v klidu zopakovat. Kdo by to byl řekl, že mě to jedno kolo naplno vyčerpalo a že při opakovaném startu (který se mi snad povedl i o trochu lépe než ten první) budu po prvním kole zcela KO. Prostě mi došlo po 333m a zbylé dva okruhy tj. 666m jsem bojoval už zcela klasicky se starými známými - sám sebou, svým vyčerpáním a díky tomu stále větší pravděpodobností rozbití huby... Přes jistá škobrtnutí a nechutně silové pojetí, které jsem si před startem mimochodem zakázal, jsem se nakonec do cíle nějak doploužil v čase 1:47,9. Trága, průměr okolo 33km/h, asi bych se měl rozpomenout na doby, kdy jsem  byl schopen na inlinech atakovat 40km/h. Výsledkem je Bůh ví kolikáté místo, jedno je však jisté, smůla, kterou bych už asi měl začít nazývat pravým jménem - něco jako závodnická impotence pokračuje a v lize se mi nedaří. Jímá mě jisté podezření, že příští závod to nespraví, teda hlavně protože na něj asi zase nepůjdu :-)

Ale co, zábava byla a o tom to je. Nebo snad ne? :-)

[update] Po zveřejnění výsledku se ukázalo to, co jsem anoncoval, na závody si odskočil nějaký "profík" ze závodů, které předcházely lize a natrhl "pr..." všem, dokonce i neochvějné inline stálici ligy, Radimu Kamenskému a to rovnou o více než 14s - propastný rozdíl na jednom kilometru. Já dostal naděleno více jak 25s - au, au, au! Tím se srazil i můj bodový příděl na nechutně nízké číslo, takže jediné, na co není potřeba nahlížet naprosto kriticky je pořadí v závodu, 5. místo je doposud nejlepší umístění na lize... Je naprosto jasné, kde musím přidat:
  • fyzička - síly mi nesmí dojít po prvním kole!
  • technika - v zatáčkách jsem pomalý a na rovinkách stejně tak, navíc to peru silou
  • brusle - 10s propast nepřeklene ani technika s fyzičkou, mizerné fitness brusle je třeba nahradit speedovými, to se nedá nic dělat :-)

Zajímavé odkazy:



Žádné komentáře:

Okomentovat