Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

sobota 19. dubna 2014

Kardio a modelování zadku

... pravil Jirka během návratu ze sobotního celodeňáku. Vlastně vůbec netuším, co tím myslel, ale to neva, vyjížďka to byla vskutku výživná. Nejlépe asi parafrázovat výrok Lenky o tom, že si to člověk musí umět udělat pěkný, no my jsem si to udělali pěkně krutý. Přeci jenom jsem toho tuhle sezónu zas tolik kvalitního nenajezdil a nápad švihnout si v sobotu na Vysočině celodeňák možná nebyl tím nejšťastnějším. A kdo by to řekl, že s námi nikdo nebude chtít jet, lidi vskutku často trpí nepředloženým předsudky :-) Dokonce ani Alda s námi nejel a je to právě on, který o podobných akcích mluví častěji než jiní, jenže podlehl nějaké vínové nákaze, která ho nepustila do sedla...

A tak jsem okolo 8 hodiny ranní vyrazili na 137km dlouhou trasu jen ve dvou. Mapa ukazuje nikoliv plán, ale skutečně projetou zemi. Když jsem u těch převážně nudných statistických údajů, tak doplním, že více než polovinu ujeté vzdálenosti jsem se trmáceli po značených turistických stezkách, 50km padlo mimo asfalt a celkově jsme nastoupali 2200m.

Od rána mi bylo do zpěvu, co jiného vám také zbývá, když v ranním chladu hlubokých lesů potkáte vycházející slunce, kterak si mezi stromy něžně razí cestu na zamlžené pódium, kde v hlavní roli rozehrává hru světla a stínů.

Z okouzlení a bdělého snění mě vzápětí vytrhla projížďka Lískem (Malý Lísek), kde jsem narazili na dva volně pobíhající čokly, kteří se rozhodli nepustit nás po plánované cestě a navrch jsme jim měli posloužit jako snídaně. Takhle jsem hodně dlouho před psem nezdrhal, ještě že ti rotvajleři byli o něco otylejší než-li já, jinak by tu asi můj zápisek končil :-)

Na jedli jsem mockrát nebyl a bodejť by jo, nejsem masochistou, který by si pravidelně užíval 4,5km stoupání z Dalečína na partyzánský památník stojící na kopci s povedeným výhledem do krajiny. Na kopci jsem potkali prvního vojáčka - stavěl tam poměrně rozměrnou anténu pro vysílačku - a proč taky ne?

Svojanov, kapitola sama pro sebe. Od penzionu Palla se mi podařilo bez mezipřistání zdolat v sedle celý výplaz po kamenité a skalnaté pěšině až k bráně hradu Svojanov. Tou jsem posléze projeli na první nádvoří sloužící dnes jako parkoviště, minuli pohřebiště (pardon, odkladiště) kol zcela bez povšimnutí, prosmýkli se vedle závory do hradu a aniž bychom sesedli z kovových ořů jsem se dostali až k patě věže. Můj nápad pořídit si vrcholovou fotku s koly na věži jsme nakonec nerealizovali ani ne tak kvůli neskutečně strmému schodišti ve věži, ale kvůli malým průlezům do jednotlivých pater, jimiž bychom kola neprotáhli. I tak to bylo fajnové poježdění v areálu hradu, který překypoval životem (velikonoční akce). Po shlédnutí ženského tanečního sboru nás objevili pochopové, kteří nás donutili sesednout z kol, že tam s nimi prý nemáme co dělat, za rohem jsme na ně opět drze nasedli a pokračovali ven z hradu, tam jsem si konečně všiml desítky odložených kol a uvědomil si, že jsme při vstupu ani neplatili... Od hradu jsem se pustili po zelené krásným sjezdem ke kostelu ve Starém Svojanovu - no nádhera.

Z Vítějevsi jsme se pustili Čertovým úžlabím a dojeli do Velkého lesa, kde jsme nakoukli do jeskyní zvaných Čertovi díry. Pak jsem překonali Svitavu a v Březové nad Svitavou okusili chuti motokrosové dráhy. Na červené jsme minuli hledače pokladů a namířili si to do cíle našeho putování - přírodní rezervace Rohová.

Cesta zpět byla o poznání jednodušší, byla totiž po asfaltu, tedy jednodušší pomineme-li červenou turistickou z Dalečína na Vítochov, protivný vítr, trochu deště a pár sprintů, které jsme si s Jirkou švihli :-)








Žádné komentáře:

Okomentovat