Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

středa 9. září 2020

Rychlosouboj Lapierre Overvolt TR 400i versus Giant Trance E+ 3 PRO

Jak už to tak v posledních měsících bývá, dostaly se mi na chviličku do ruky dva elektrobiky. Shodou okolností šlo o stroje stejné kategorie, full 27,5"+, postavené de facto okolo stejného pohonu Yamaha. Abych nezapomněl, ještě jedna věc stroje spojovala, oba byly nastavené naprosto nevhodně vzhledem k mé hmotnosti, což z nich na první pohled činilo "naprosto pochybné motorky". Překvapivě shoda panovala v příliš neresponzivní vidlici, zatímco tlumič fungoval poměrně dobře, byť v případě Lapierru byl na tak na měkko, že i na asfaltu jsem šel de facto na doraz. Škoda, škoda. 

Co je nezpochybnitelné a platné pro oba stroje je pocit, že sedíte na malé mašině, zvláště pokud jste přesedlali z klasického XC. Velké a především široké drapáky, široká řidítka, plovoucí zadek a pocit setrvačnosti jako byste seděli na rozjetém parním válci. Vážně příjemné.

Strohý popis z jízdy bychom měli. To, že je to málo, přímo úměrně souvisí s málem kilometrů, které jsem najel s koly, jak už jsem poznamenal, pro mě naprosto nevhodně nastavenými. A proto skočme rovnou na motor. Nezkoumal jsem detaily ohledně motoru Giant SyncDrive Pro, o kterém výrobce píše: "powered by Yamaha" a otevřeně přiznává spolupráci s Yamahou. Prostě nevím, zda jde o Yamahu či svébytný motor Giant, každopádně oba jak Giant tak Yamaha PW-SE se vyznačující dobrou elektronikou, která poměrně hodně citlivě zapojuje motor a přináší tak příjemné pocity z jízdy. Podle papírových hodnot má motor Giant o 10Nm více a váží o dobrých 400g méně než ten od Yamahy. S Giantem jsem nešplhal do žádného velkého kopce, zatímco s Lapierre jo a bohužel jsem měl pocit, že by mu prospěla injekce steroidů, prostě mi to přišlo slabé. Na druhou stranu je třeba říci, že vážím o 5kg více než loni, předloni a předpředloni, kdy jsem projížděl podobné stroje od Specializedu a jiných značek. Tj. uživatelsky příjemné motory, ale těžší jezdci mohou pociťovat nedostatek síly.

Odpružení se věnovat nemohu kvůli výše popsanému. Pouze poznamenám, že v případě Lapierra jde o opravdu levnou vidlici a že asi moc muziky nedostanete, v případě Giantu tu vidím větší potenciál. A ještě drobné upřesnění, zdvihy jsou 130mm u Lapierra a 150mm u Giantu, v obou případech s pevnou osou 15x110mm. I v případě tlumiče se omezím na prosté konstatování technických údajů, což bude o mnoho těžší než v případě vidlic. Může za to tlumič Lapierre Metric 190x45, asi rebrandované cosi, co má páčku lockoutu, neměl jsem čas zkoumat, co se skrývá uvnitř, ale vzhledem k použité vidlici bych neočekával podobnou kvalitu jakou naleznete na Giantu, Fox Float DPS PErformance budu s největší pravděpodobností úplně jiná liga.

Ohledně řazení asi nemám, co bych zmínil zajímavého, funguje tak, jak by člověk čekal, Lapierre sází na Sram NX 11s s převody 34x(11-46) zatímco Giant na Shimano SLX 36x(11-36), takže o hodně těžší převody. Tady nevím, zda těží z 80Nm, které dává k dispozici motor Giant SyncDrive Pro a nebo zda očekávají nabušenější jezdce v sedle. :-) Pravdou však jest, že aspoň v případě Lapierra jsem neměl výraznější problémy s jízdou bez motoru v rychlostech nad 25km/h, prostě to valilo jako obyčejné těžké kolo, nebylo cítit žádné obrovské brzdění vnitřností motoru, jak jsem zvyklý od Bosche.

Brzdy nepřekvapivě brzdí, ale opět, bez pořádného sjezdu, mohu soudit pouze na základě jmen, čísel a z těch je jisté, že mluvíme o low-endu. Papírově jsou mnohem zajímavější čtyř pístky od Tetra na Giantu...

O zápletech a pláštích vám neřeknu už vůbec nic, poněvadž jde o kategorii, která je mi cizí. Pláště jsou nepochybně jednou z nejdůležitějších součástí kola, takže jejich výběru je třeba věnovat náležitou pozornost. Zběžné nakouknutí na recenze obou plášťů mě vede k přesvědčení, že ani v jednom z případů nešlápnete vedle.

Kokpit tvoří rebrandované díly, ke kterým se dá stěží něco poznamenat, pokud nevíte, co se ukrývá pod potisky.

Sedlo a sedlovka zapadají do stejné kapitoly jako kokpit, jen s tím rozdílem, že Giant nabízí teleskop, který je nespornou výhodou ve srovnání s Lapierre.

Nakonec jsem si nechal vhled, jakožto jedno z nejsubjektivnějších kritérií, a celkové zhodnocení. V kategorii vzhled u mě jasně vítězí Giant, jehož kolo působí mnohem uhlazeněji a čistěji s pokročilejším stupněm integrace (zejména motoru). Cenovky obou strojů se liší o 7.000Kč v neprospěch Giantu, což je poměrně zanedbatelná částka, hovoříme-li zde o kolech řádově za 100.000Kč. Už při zběžném pohledu do tabulky níže zjistíme, že komponenty Giantu jsou mnohem dražší, domnívám se, že cenový handicap smaže klidně samotný tlumič. Z mého pohledu je v tomto minisouboji z rychlíku jednoznačným vítězem Giant. Srovnání ceníků konkurenčních výrobců potvrdí, že cena těchto strojů není jakkoliv nadsazená či snad nekonkurenceschopná. Poznámka pod čarou, první dvě setkání s motory Yamahy popř. Yamaha based mě potěšilo, zejména co se týká odporu při šlapání "za své" a uživatelské přívětivosti.

 
Lapierre Overvolt TR 400i Giant Trance E+ 3 PRO
Frame Overvolt OST+ 120mm Integrated Yamaha Supreme 5 Alloy Boost ALUXX SL grade aluminium, Maestro, 140mm travel, Boost
Motor Yamaha PW-SE w LCD display Giant SyncDrive Pro, powered by Yamaha
Battery Integrated 500Wh Giant EnergyPak 500Wh, 36V 13.8Ah integrated Lithium-Ion
Fork Suntour XCR 34 AIR 27.5'' 15x110 SOLO AIR 130mm Travel Suntour Aion 35, LO-R, 15x110mm Axle, OverDrive steerer, 150mm travel
Shock Lapierre Metric 190x45 mm Fox Float DPS Performance, 3 POS Trunnion mount
Headset FSA Orbit 1.5 ZS NO.57SC ?
Crankset Lapierre Overvolt Yamaha JIS narrow wide 34T 170mm Praxis E-Cadet+, 36T
Stem Lapierre alloy 0° Ø: 31.8mm L: 45mm Giant Contact SL, 35mm, 8 degree
Seatpost Kalloy Ø: 31.6 mm Giant Switch Dropper, 30.9mm
Handlebar Lapierre alloy 6061DB W: 740mm R: 15mm Ø: 31.8mm Giant Contact SL trail rise, 35mm
Rear derailleur Sram NX 11s Shimano SLX, Shadow+
Brakes Shimano MT400 - SHIMANO RT64 203mm/180mm CENTERLOCK Tektro HDM745 hydraulic disc, 203mm
Shifters Sram NX 11s Shimano Deore, 10sp
Saddle Lapierre by Velo Giant Contact, Neutral
Wheel Shimano MT400 THRU Axle - Shimano MT400 THRU Axle- Lapierre eAM+ 32H 584-35c Giant Sealed disc, Fr: 28H, Rr: 32H; Giant AM, Tubeless; Stainless steel
Sprocket Sunrace MS8 11-46T Shimano HG50, 11-36T, 10sp
Chain KMC e10 Turbo
Tires Michelin Wild AM Performance/Force AM Performance 27.5x2.6 Fr: Maxxis Minion DHF, TR, EXO, Folding, 27.5x2.6” Rr: Maxxis Rekon, TR, EXO, Folding, 27.5x2.6”
Weight 23,5kg ?
Price 94.990 Kč 101.990 Kč


Odkazy:



Žádné komentáře:

Okomentovat