Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

středa 6. února 2019

Levandule a Rumpál aneb o lyžích a lidech

Asi nikdy jsem si nevytvářel přílišný vztah k věcem a přesto se mi líbilo (přirozeně ne ve všech případech), když někdo svoje věci polidštil pojmenováním. Kdybych to však udělal sám, byla by to falešné, právě díky absenci výše zmíněného vztahu... Toto trvalo hromady let, až v roce 2019 došlo k zásadní změně. Lyže na obrázku (moje lyže) jsou ozdobeny písmeny L a R, které jako by dávaly tušit něco jako "Left" a "Right". Nicméně tak tomu úplně není, aspoň soudě podle fotografie, poněvadž L je vpravo a R vlevo. Takže bych to viděl asi takto, buď přiznám, že jde opravdu o označení levé/pravé lyže a já jsem kokot, protože jsem to udělal přesně naopak a nebo... A nebo prostě L a R znamená něco jiného... Rozhodla skutečnost, že jsem se nehodlal považovat za vola, a proto jsem lyžím vymyslel jména, "Levandule" a "Rumpál". Pošetilá radost z ulétlosti zcela nepříslušejících jmen v kombinaci případného překvapení nad domnělou záměnou pravé a levé lyže mě uhranula natolik, že mi ani nevadí absence vztahu (na to mám důkaz, stačí se podívat na skluznici) k lyžím a díky tomu nepovažuji jména mých lyží za známku povrchnosti či neupřímnosti. První, kdo si toho všiml, byl Mára, když jsem mu půjčil lyže, toho jsem však jen ujistil, že je má správně ač to vypadalo špatně a nevykládal mu pohádku o jménech. No a kdyby vás zajímalo, jak to bylo ve skutečnosti, tak nevím, ale osobně vám nějakou pohádku povím...


Žádné komentáře:

Okomentovat