Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

úterý 25. prosince 2018

ZLM 2018 - první kompletní ročník aneb jak jsem celý rok čelil neúspěchům a ty hypoteticky dosažitelné úspěchy si nechal uniknout

U příležitosti konání vánočního večírku ZLM nastala vhodná chvíle pro bilancování uplynulé sezóny. Letos jsem se konečně dokopal k absolvování aspoň 12 z 16 závodů Žďárské ligy mistrů, tak aby vůbec mělo smysl uvažovat o celkovém umístění. No ve skutečnosti těch disciplín bylo 14 a přesto bych o celkové pozici raději ani nemluvil. 18. pozice se ztrátou 183,36b na famózního Marka Papouška se zdá býti více než ostudnou. Ale ne nadarmo sám sebe považuji za mistra výmluv, takže vám vysvětlím proč místo souboje s kamarády Láďou a Láďou jsem s jazykem na vestě lovil umístění na konci druhé desítky.

Bowling
Nikdy neházej ve spěchu a zvlášť ne 15 min před odjezdem na zimní dovolenou v Itálii, kdy na tebe čekají dvě auta plná lidí divících se, proč že nejedeme dříve než v půl deváté... I kdybych poslech své vlastní doporučení, jen stěží bych překonával svůj stín bez tréninku, ale zdá se, že mi tato hra nepřináší mnoho potěšení, takže na trénink mohu/můžete/můžeme s klidem zapomenout. Započítávaných 45b znamená dejme tomu -20b.

Obří slalom
Jeden z nejlepších výsledků na lize vůbec. 7. místo bych mohl nálepkovat superlativy, ale neudělám to. Jednodenní svezení v Alpách mi prospělo, jen jsem měl věnovat nějaký čas přeškolení z obřaček na slalomky a také triviální logistice, tak abych mohl startovat za lepších podmínek, na které stačím. Kdybych se zároveň naučil správně odstartovat měl bych za daných okolností na bramborovku. Započítávaných 93b znamená dejme tomu -3b.

Běh na lyžích volnou technikou
Zpropadená příprava běžek, tolik času jsem jí věnoval a výsledek doslova tragický. Na Pepu Kučeru, který sypal prášky, bych asi neměl, ale na druhé místo bych s konkurence schopnými běžkami pomýšlet mohl. Zklamání sezóny, 8. místo. Započítávaných 103b znamená dejme tomu -7b.

Short track
Trvalé zklamání, když odpočítám negativní vliv absence klapaček/dlouhých nožů, stejně tu zbývá hromada vteřin, které ztrácím, pro mě nepochopitelně, na soupeře. Započítávaných 77b znamená dejme tomu -5b.

Kuželky
Bída podobná bowlingu, jen s tím rozdílem, že v roce 2017 se mi podařilo po haluzi dosáhnout 74b. Započítávaných 48b znamená dejme tomu -22b.

Cross
Tak toho jsem se po hříchu nezúčastnil. V roce 2017 jsem zde získal 93b. Kdybych místo kuželek/bowlingu šel na cross, měl bych v celkovém hodnocení jistě +50b.

Atletický trojboj
Další zklamání, díky okolnostem (jakože tam chyběli obvyklí vítězové) jsem měl na vítězství, takže třetí místo považuji za epic fail. Co chybělo, potrénovat jenom trochu techniku disku, nacvičit nedošlapy při skoku dalekém a být trochu fit/popř. zkusit si občas zasprintovat, aby tělo vědělo o co go. Započítávaných 105b znamená dejme tomu -5b.

Cyklistická časovka
Další obskurita. Moji zřejmou netrénovanost probírat nemusíme, už jen protože tady zaúřadovalo počasí. Proč řeším podmínky, které byly pro všechny stejné? Protože předtermín, a hnusný protivítr. Stálo mě to minutu až dvě, přesto jsem ve výsledku získal více bodů než za normálních okolností. Jenže i na tomto závodu chyběla obvyklá špička. Započítávaných 97b znamená dejme tomu +3b.

Rychlobruslení
Druhý rok druhý za Markem, absence celoročního tréninku se projevila pouze horším časem. Započítávaných 100b znamená dejme tomu -2b.

Plavání
Toho se nikdy neúčastním, protože se nechci utopit. 

Olympijský triatlon
Neplavu, jak už jsem řekl. A tak jsem šel do štafety, Oto, kolega z práce se však stal zárukou vynikajícího plavání a pak mi bylo líto zkazit to během, zvlášť když neběhám, takže jsme povolal nastávajícího švagra, Honzu, který byl zárukou skvělého času v běhu. No a mi se to na kole nepovedlo zkazit. :-) Bohužel třetina bodů z vítězných 133b byla výsledkem, který jsem nakonec škrtal, takže základní kámen úspěchu v lize se vůbec nekonal.

Cyklistická etapa
Druhý rok po sobě jsem nevychytal správnou strategii, aspoň že jsem totálně vytuhl jako loni. Z pohledu bodů však nejlepší výsledek. Započítávaných 116b znamená dejme tomu +1b.

Terénní duatlon
Jeden z mála skutečně povedených závodů, když si odmyslím ty dva běhy. :-) Kdybych měl naběháno 5km, tak bych mohl uvažovat o -5min? Výsledek? Započítávaných 116b znamená dejme tomu -6b.

Koulařský sedmiboj
Nevím proč si stále myslím, že bych v tomto silovém sportu měl vynikat. Už podruhé se ukázalo, že na to zjevně nemám. Započítávaných 81b znamená dejme tomu -0b.

Plavání sprint
I ti co plavou natolik dobře, aby se nebáli plavat na Medlově či během triatlonu mě zrazovali od tohoto nerozumu, prý že na škrtaném výsledku nic nevydělám. Překvapivě se můj výsledek neškrtal, ale samozřejmě tu je neskutečný prostor pro zlepšení a pohled na mě byl vážně žalostný. Započítávaných 53b znamená dejme tomu -5b.

Střelba ze vzduchovky
Překvapivě jsem dopadl hůř než na bowlingu a kuželkách. Co k tomu asi tak říct? Škrtaných 42b.

Výsledek
Co jsem spočítal? Letošní potenciál. Zaokrouhleně jsem měl na to získat o 90b více a bojovat tak o 6-8. místo v celkovém pořadí, tj. někde na úrovni Pavly, Ládi a Ládi. Nesmyslné porovnání, vzít potenciál a porovnávat ho s reálnými výsledky ostatních, jejichž potenciál je nejspíše o desítky bodů větší. Ale co už? Mě zkrátka zajímala i tato nepatřičnost. No a když vidím nelichotivá čísla, rád bych se sklonil před všemi borci (myslím tím i ženy) ZLM účastnících se, nejen před těmi horko těžko dostižitelnými na stupních vítězů. Nejen že pro mnohé znamená každý závod hromadu odříkání, přemlouvání, potu, sil a bolesti, ale ani logisticky to není jednoduché. Vyčlenit si celých 12-16 víkendů v průběhu roku znamená nejeden kompromis, pro který ne všichni musí mít pochopení. A to se raději ani nezmiňuji o tom, že mnohé z těchto klání vyžadují jistou formu "tréninku", který tvoří to největší penzum času. Nicméně právě toto je jednou z nosných myšlenek ZLM, kterou mám tak rád. Tak brzy na viděnou v novém ročníku...


Žádné komentáře:

Okomentovat